Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

elforvan

Sitat fra: HermanGatevold på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:46
Hvordan kommer du så lavt? Har samme parameterne og får 14000 kr/året
Bosted spiller rolle også

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

geear

Sitat fra: Djo på fredag 01. februar 2019, klokken 06:50
Sitat fra: olavxxx på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:57
Jeg ordnet meg i sparebank1 for 3P. De var "ok" priset, ikke superbillig, ikke superdyr.
Så hadde jeg noe å fylle ut på tesla siden, jeg vurderer da hva jeg gjør etter jeg har fått bilen.

Vil helst ha det hos DnB hvis de priser seg greit, men ser ikke lovende ut per

Med Saga kunde fordel i DnB så fikk jeg tilbud på 7200kr i Bærum med 12000km og 75% på en vanlig Model 3
Er også Saga-kunde, og får langt fra den prisen hos DNB. Får 10500,- for vanlig kasko 12000km med leiebil. Og jeg har bestilt Performance, som det ikke går å velge hos DNB, regner med de skal ha enda mer for den. Skal ha 16000km også.

Jeg har Model X også forsikret i DNB, og betaler 7545,- for den. Tar jeg identiske valg for Model 3 Long range skal de ha 11329,-. Litt spesielt at en betydelig billigere og enklere bil skal koste så mye mer.. har en følelse av at selskapene skor seg godt i starten nå.

Jeronan

Sitat fra: gr på tirsdag 12. februar 2019, klokken 23:24
Sitat fra: Djo på fredag 01. februar 2019, klokken 06:50
Sitat fra: olavxxx på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:57
Jeg ordnet meg i sparebank1 for 3P. De var "ok" priset, ikke superbillig, ikke superdyr.
Så hadde jeg noe å fylle ut på tesla siden, jeg vurderer da hva jeg gjør etter jeg har fått bilen.

Vil helst ha det hos DnB hvis de priser seg greit, men ser ikke lovende ut per

Med Saga kunde fordel i DnB så fikk jeg tilbud på 7200kr i Bærum med 12000km og 75% på en vanlig Model 3
Er også Saga-kunde, og får langt fra den prisen hos DNB. Får 10500,- for vanlig kasko 12000km med leiebil. Og jeg har bestilt Performance, som det ikke går å velge hos DNB, regner med de skal ha enda mer for den. Skal ha 16000km også.

Jeg har Model X også forsikret i DNB, og betaler 7545,- for den. Tar jeg identiske valg for Model 3 Long range skal de ha 11329,-. Litt spesielt at en betydelig billigere og enklere bil skal koste så mye mer.. har en følelse av at selskapene skor seg godt i starten nå.

The Model S/X insurance prices have also skyrocketed this year.  Try ask for a new Model S/X insurance right now. It's much higher than what you're paying now.

For example. I did a check on Gjensidige for a Model S 75D, 70% and 25k KM and they new give you a 24.000 NOK/year offer as to 15.000 NOK/year the year before.
People have seen similar increases at other insurance companies.
So be prepared that you might see an increase in your insurance price with next renewal.

Thank Tesla and their incompetence in parts distribution. /shrug

PS. I currently pay 13k NOK/year for Super, 70%, 30k KM at IF for our Model S. If I were to downgrade to a Model 3 with exact same insurance, then 15k NOK was the best offer they could give me.

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

devil

Hei

Lurte på en ting, hva er fordelene med å ha superforsikring på en nybil som har nybil garanti? Noe forsikringen dekker som ikke nybil garantien gjør?

Jeronan

Sitat fra: devil på onsdag 13. februar 2019, klokken 08:00
Hei

Lurte på en ting, hva er fordelene med å ha superforsikring på en nybil som har nybil garanti? Noe forsikringen dekker som ikke nybil garantien gjør?

Super Kasko gives you a new car replacement for first 3 years with total loss, while standard Kasko only in first year! This alone makes Super insurance worth it, since the difference in price is minimal!

Then Super insurance also gives you a much longer rental car period, when you get into an accident and have to wait for car repairs.  Tesla is notorious for extreme long repair times due to it taking ages to get hold of new parts!  So unless you don't want to risk being out of a car for a long period of time or face a huge rental car bill. This too is a strong reason to go for Super insurance.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

hemi

gjensdige dekket ikke en dritt av ting inni bilen på vanlig kasko, de lo og sa jeg måtte ha super..

trykkertor

Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:56
gjensdige dekket ikke en dritt av ting inni bilen på vanlig kasko, de lo og sa jeg måtte ha super..
hehe..... Jeg får litt syden-vibber.
"Do you want special, special-super or special-super-duper-insurance on your rental car sir?"

Jarv!s

Sparebank 1
Medlemsfordel LO Favør
Årlig kjørelengde: 25 000 km
Førere under 23 år: Nei 
Bonus: 75 %
Egenandel: 3.000-,
Toppkasko: 9350/år
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

kc

Sitat fra: trykkertor på onsdag 13. februar 2019, klokken 16:43
Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:56
hehe..... Jeg får litt syden-vibber.
"Do you want special, special-super or special-super-duper-insurance on your rental car sir?"

Herlig! Oppfulgt av extra super special price for you...

hemi

Var ombygd bil til arctic trucks før den ble levert til meg fra toyota, det hjalp lite, fant da at "fastmontert utstyr inntil" ikke gjaldt innredning hengerfeste, eller noe fastmontert... de klarte ikke å fortelle meg hva de mente med at XXXXX kroner av fastmontert utstyr ble dekket, for ingenting av det fastmonterte utstyret mitt ble dekket.

Min oppgjørsmann sa klart fra at jeg ikke var prioritert og han hadde mye å gjøre, så det gikk mange mnd der jeg måtte betale både lån og forsikring, og var uten bil. 

Hvorfor de behandlet meg slik etter ørten år som kunde aner jeg ikke, jeg betalte de over 60.000 i året på forsikringene mine bare privat.

Dani3l

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 13. februar 2019, klokken 18:13
Sparebank 1
Medlemsfordel LO Favør
Årlig kjørelengde: 25 000 km
Egenandel: 3.000-,
Toppkasko: 9350/år

Sparebank 1
Medlemsfordel LO Favør
Årlig kjørelengde: 16 000 km
Egenandel: 6.000-,
Toppkasko: 13188/år

Jeg skjønner ikke hvorfor. Har postnummer så mye å si? 
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Autowinder

Legg merke til at nesten alle selskapene krever innlogging med fødselsnummer, så da vet de hvor du bor, men du ikke kan sjekke hvor mye billigere det er å forsikre i nabogata/kommunen/fylket. De har «låst oss inne»
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Jeronan på onsdag 13. februar 2019, klokken 08:27
Tesla is notorious for extreme long repair times due to it taking ages to get hold of new parts!  So unless you don't want to risk being out of a car for a long period of time or face a huge rental car bill. This too is a strong reason to go for Super insurance.

Neida ikke nå når Elon har tatt grep i Norge ;)
Spøk tilside, etter å ha jobbet mange år i forsikring tidligere, har jeg tre kjepphester; 1) Ikke tro, men sammenlign alle vilkår detaljert for å se du ikke blir lurt. I tillegg er det 2-3 forsikringsselskaper som ikke skrur kundene like mye som andre når det virkelig kommer til slike situasjoner. 2) Ta alltid den beste forsikringen du kan få når den bare koster litt mer. Uhellet har en tendens til å komme på det minst beleilige tidspunktet. 3) Jeg vil aldri ha noe annet en den absolutt minste egenandel mulig, ref punkt 2. Du kan likevel alltid dekke en skade etter oppgjør, ved å betale inn til selskapet det utlegget de har hatt om det er gunstigere for deg. Da har du også dratt fordel av de gode prisene selskapet har hos oppretter/reparatør. Bonustapet ditt i kroner er det du skal måle det mot; summen av alle årlige prosentene i bonustap frem til året du er oppe på samme bonusprosent du var på før skaden. Ta denne prosenten og multipliser med indeksert årspremie og legg til egenandelen, så finner du break even for når det lønner seg å innbetale. Om du har penger til det, vel å merke. Og husk, det er endel andre goodies i superforsikringen også enn nevnt her.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Amoss

Sitat fra: Autowinder på onsdag 13. februar 2019, klokken 18:53
Legg merke til at nesten alle selskapene krever innlogging med fødselsnummer, så da vet de hvor du bor, men du ikke kan sjekke hvor mye billigere det er å forsikre i nabogata/kommunen/fylket. De har «låst oss inne»

Ikke bare det, de vet også at det er DU som vurderer denne bilen, ikke bare en eller annen i samme område/alder. Derved kan de også justere prisen i forhold til om du har vært kranglete (les: stått på retten når du av avslørt tidligere forsøk på å rundlure deg) eller annet som tilsier at de ikke ønsker deg som kunde. Noe du har problemer med å bevise at de gjør, da vist du får en nabo til å sjekke samme bil i samme selskap kan de alltid finne en eller annen grunn til at han/henne skal få bedre/dårligere pris. "Hallo! Han bor jo hele 20 meter i fra din adresse! Ikke rart han får 2000 kr. bedre pris da...."  :p

(jada, jeg overdriver - men kanskje ikke med like mye som jeg skulle ønsket at jeg gjorde...)
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA