Har Rapidgate blitt løst???

Startet av mdeekay, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Joltus på søndag 13. januar 2019, klokken 22:02
Eg har definitivt rapidgate og om noen minutter skal eg sjekke med leafspy. April LE.

Fant du versjonen/koden din, Joltus?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Joltus

Hehe... Har startet varmen i bilen, så er på vei ut. Er det enkelt å finne informasjonen du trenger i leafspy?

Joltus

meitran

Sitat fra: Joltus på mandag 14. januar 2019, klokken 08:47
[attachment id=0 msg=750825]

Du har versjon A ser jeg. Versjon C er det visstnok som inneholder fiks. Legger med bilde fra min bil som ble utlevert i August, som har versjon C.

Joltus

Ta en test? Er ikke akkurat vrient å fremprovosere rapidgate.

Tok en test her om dagen. Startet med en hurtiglading, en tur på motorveien med litt akselerasjon (det var ikke noe problem å få opp tempen, det som derimot overrasket meg mest var at eg ikke fikk høyere forbruk. Etter en tur på motorveien med idiotkjøring hadde eg snitt på under 18.....) så en ny hurtiglading. Hvis temp ikke er høy nok da, så lader du litt, stopper og starter igjen.

Fikk 25kW eg da :p Hadde i underkant av 40 og rett over 40 grader.

meitran

Sitat fra: Joltus på mandag 14. januar 2019, klokken 09:02
Ta en test? Er ikke akkurat vrient å fremprovosere rapidgate.

Tok en test her om dagen. Startet med en hurtiglading, en tur på motorveien med litt akselerasjon (det var ikke noe problem å få opp tempen, det som derimot overrasket meg mest var at eg ikke fikk høyere forbruk. Etter en tur på motorveien med idiotkjøring hadde eg snitt på under 18.....) så en ny hurtiglading. Hvis temp ikke er høy nok da, så lader du litt, stopper og starter igjen.

Fikk 25kW eg da :p Hadde i underkant av 40 og rett over 40 grader.

Skal se om jeg får tatt en test ei helg. Må bare finne meg et sted å kjøre til :D

Løve

Er mye programvare som er oppdatert ser jeg.

Verkstedet jeg snakket med i dag hadde hørt om, men visste ingenting... Flere hadde spurt tidligere.

Joltus

Ja snakket lenge med verksmesteren når eg hadde den inne på batteritest. Han og hadde hørt om, men de hadde ingenting overhodet offisielt som de kunne forholde seg til ut mot oss kunder.

Må være forferdelig frustrerende å forholde seg til sånn rævva kommunikasjon som forhandlerne har fra Nissan i denne saken. Tror faktisk de knapt har fått noe informasjon om selve rapidgaten fra Nissan.

Joltus

Meitran. Du sladdet det øverste. Noen spesiell grunn for det?

Gidder ikke sladde for ingenting, men hvis det er viktig..... Er det VIN nummeret som er der?

meitran

Sitat fra: Joltus på mandag 14. januar 2019, klokken 16:03
Meitran. Du sladdet det øverste. Noen spesiell grunn for det?

Gidder ikke sladde for ingenting, men hvis det er viktig..... Er det VIN nummeret som er der?

VIN ja, men sikkert helt unødig med sladd

oprytz

Min er levert mars '18, har versjon 5SH3A og opplever rapdigate.

Roar Nicolaisen

Min Leaf er produsert i juni og utlevert 1. aug. Jeg har 5SH3C.
Har ikke testet om jeg har rapidgate..

ThomasEL

Sitat fra: Roar Nicolaisen på mandag 14. januar 2019, klokken 22:11
Min Leaf er produsert i juni og utlevert 1. aug. Jeg har 5SH3C.
Har ikke testet om jeg har rapidgate..

Hvis «teorien» stemmer, så har du IKKE Rapidgate. I såfall sannsynligvis en av de tidligste bilene med ny software!

Hvordan har du forresten funnet ut at bilen din er produsert i juni?? Jeg klarer ikke finne ut hvor info om produksjonsdato (eller i det minste måned) finnes...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA