Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think.. eller ikke think ?

Startet av Go-carter, tirsdag 15. november 2011, klokken 10:17

« forrige - neste »

Go-carter

Er det noen her som har en kopi, evt vet hvor man kan få tak i en verkstedmanual til Think?

Kunne trengt litt momentverdier på noen bolter...  :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

commiesoft

Får du tak i den, så kan du vel bekrefte her? PM, osv. Gjerne om du får tak i
diognoseprogramvare osv, pluss hardware detaljer..  :-X

Go-carter

Ja, det er vel kul i havet, selv om jeg vet/antar at enkelte her på forumet har tilgang til den...  ;)

Er vel mulig å ringe Think-kontakten i R&S og spørre hva de skal ha for en verkstadmanual. SÅ dyr kan den vel ikke være.
TMX60D
Leaf S 2015

cs

Hello from germany.

I now have my yellow Think 2008 with Zebra.
Would be very intersted in service manual or diagnostic devices or software too.
Please notify me, if you can get hands on.

In germany the BOSCH Service Stations have the Think 2007/8 in their service computers, because it was planned that they would be the service garages for Thinks in germany.... but it came different.

Maybe some China OBD/CAN live Scanner shows any parameters. Anybody tried this ?

Chris

2x Peugeot Scootelec, City EL (running), Th!nk City 1299 returner (sold), Th!nk City Gen2 Zebra EX-Ambulance 2008 1PP-2 Prototype Series, Kewet Citi Jet5
DE-52XXX near Cologne

http://www.thinkers.24.eu/

http://www.evalbum.com/3418

Go-carter

Sitat fra: cs på onsdag 09. november 2011, klokken 21:11
Hello from germany.

I now have my yellow Think 2008 with Zebra.
Would be very intersted in service manual or diagnostic devices or software too.
Please notify me, if you can get hands on.

In germany the BOSCH Service Stations have the Think 2007/8 in their service computers, because it was planned that they would be the service garages for Thinks in germany.... but it came different.

Maybe some China OBD/CAN live Scanner shows any parameters. Anybody tried this ?

Chris

I've tried ElmScan with a simple software that came with it, but it got no response what so ever from the Think ECU. The problem with Think is that the connector itself is a OBD-II plug, but the software doesn't follow the OBS-II protocol.
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

You may contact E-posche in Chemnitz for diagnostic software and workshop manual for your Think.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PerFrogn

Go-carter;
tar du bryet med å finne fram "leverandør" av verkstedmanual og diagnose-programvare m.m. tror jeg du kan få en lang liste av Think-eiere som gjerne også vil ha. Jeg melder meg her og nå hvis du orker å samordne og ta imot "bestilling".
PerFrogn
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Go-carter

Ringte R&S for noe helt annet i dag, og glemte å spørre de i forbifarten  :-[ Får ringe og høre i morgen. Hvis ikke høres det jo ut som det finnes andre eksterne kilder her som har noe liggende...  ::)
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

Jeg forsøkte like før konkursen å kjøpe komplett diagnose kit til Nye Think.

Fikk beskjed at slikt selger de ikke til private......

Synd, for nå er det antakelig for sent.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på fredag 11. november 2011, klokken 08:58
Jeg forsøkte like før konkursen å kjøpe komplett diagnose kit til Nye Think.

Fikk beskjed at slikt selger de ikke til private......

Synd, for nå er det antakelig for sent.

...ikke noe problem, har firma jeg  ::) Neida, men det bør vel gå an å fiske det ut av en ansatt hos R&S?
TMX60D
Leaf S 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA