Hvorfor er absolutt alle hjemmeladestasjoner så stygge?

Startet av Balaklava, onsdag 26. desember 2018, klokken 06:42

« forrige - neste »

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Balaklava

Papirdispensere, fasttelefoner 2.0, sånne støvsugere en kan henge på veggen og såpedispensere har åpenbart mye felles DNA.

Greit på utvendig vegg hvis en bor i ett Finsk ufohus fra 70- tallet eller en romsonde.

Og sånne iphonevarianter.... Hvilken yttervegg i Norge passer noe sånt på? Er bare tull jo...

Rollep

Sitat fra: Sutalaus på lørdag 29. desember 2018, klokken 22:50
Papirdispensere, fasttelefoner 2.0, sånne støvsugere en kan henge på veggen og såpedispensere har åpenbart mye felles DNA.
Jepp, og annen ting de har felles med de aller fleste ladestasjoner er at de fungerer utmerket fint til bruken de er beregnet på :D

lars667

Hvis en anonym metallboks med logo og et statuslys på er innafor, er Mennekes Compact rimelig grei.

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

fredag

En annen kompakt ladeboks: Sedlbauer SlimBox (200x200x200mm)

Kassa er av metall, som gir en annen kvalitetsfølelse enn plastbokser.

Men den er litt vel dyp.



http://www.sedlbauer.de/en/products/e-mobility/slimbox
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

elekTrond

Jeg kan like kubeformen, men den ser ut som en sånn nøkkelboks du ser utafor eldreboliger. De er vel sylindriske, når jeg tenker meg om ... :)
'13 Mjau

jkirkebo

Sitat fra: fredag på tirsdag 01. januar 2019, klokken 02:48
En annen kompakt ladeboks: Sedlbauer SlimBox (200x200x200mm)

Kassa er av metall, som gir en annen kvalitetsfølelse enn plastbokser.

Men den er litt vel dyp.



http://www.sedlbauer.de/en/products/e-mobility/slimbox

20x20x20cm er ikke veldig "kompakt", det er hele 8 liters volum. Til sammenligning er EcoLite på ca. 6 liter, også den med metallkabinett.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

elektrolux

Forsøk å passere en slik plassert på sideveggen i en trang garasje mens kabelen står i. Vil stikke over 40cm ut fra veggen.

Ellers er jeg ikke imponert over disse firkantede eskene med et stikk. Enkelt ja, men det er ikke feil med en ladestasjon som er praktisk i daglig bruk og tar høyde for at det tross alt er en kabel involvert og som skal ha en plass å henge.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Joltus


Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Balaklava

Sitat fra: fredag på tirsdag 01. januar 2019, klokken 02:48
En annen kompakt ladeboks: Sedlbauer SlimBox (200x200x200mm)

Kassa er av metall, som gir en annen kvalitetsfølelse enn plastbokser.

Men den er litt vel dyp.



http://www.sedlbauer.de/en/products/e-mobility/slimbox

Litt Tivoli audio, men bedre enn mye annet.

Kårepåsporet

Vi har det åpenbart for godt i Norge når vi er opptatt av designet på «bensinpumpa» vår

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 01. januar 2019, klokken 15:09
Vi har det åpenbart for godt i Norge når vi er opptatt av designet på «bensinpumpa» vår [emoji4].
Åpenbar i-landsproblematikk [emoji1]

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA