Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ytelse i kaldt vær Reva i ?

Startet av Lynet, tirsdag 15. november 2011, klokken 01:07

« forrige - neste »

Lynet

Hva holder de på med på Teslafabrikken?
http://www.teslamotors.com/models/features#/interior
Det tidligere interiøret er byttet ut med noe billig fra Kina, eller tar jeg feil?
Mistet helt lysten på Tesla S  >:(

Denne har jeg hatt som skrivebordsbakgrunn i et helt år, og den er nydelig:
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

jeg likte begge versjonene. Din favoritt ser mer Lamborgini aktig ut. Eller småserie aktig ut.

Den nye mer storserie aktig, men fremdeles lekker.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Jeg må nok si meg enig i at din skrivebordsbakgrunn var vesentlig penere enn den "nye". Mulig man blir litt lurt av bildet/vinkelen osv, men jeg synes det ser ut som om midtkonsollen nesten er fjernet på den nye. Jeg har mer sans for å ha slike hvor man nærmest sitter i "en bøtte" med alt rundt seg  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Cobos

Ja Tesla har fått en god del som har sagt det samme som dere og noen få som mener at det nye er mye bedre. Personlig er jeg også mer klar for bøtteløsningen enn den helt åpne de har nå. Ihvertfall håper jeg at de får på plass flere lommer og små lagringsrom til alt mulig skrot du "må" ha med deg :) Har fått inntrykk at interiøret ikke er 100% ferdig så det er fortsatt rom for en del endringer.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RunarBT

#4
Eg synes vel at den nye designet passer bedre til den firkanta skjermen. Litt retro preg på denne.:-)
Første varianten hadde litt stilkræsj med avrundede former rundt firkanta skjerm.

Liker og at dei har fjernet midkonsollen.. ingen grunn å ha denne i ein elbil. I bensin/diesel biler må den være der pga. det mekaniske. Kvifor skal ein dra med seg slikt til ein elbil der ein kan leke med rommet på ein heilt anna måte. Flott måte å vise at dette er ein ny type bil, framtida, uten å dra meg seg unødvendige designløsninger bare for at det "alltid har vert slik".;-)

Lagerplass får dei nok til uansett, det er jo andre måter å løyse det enn i ein midtkonsoll.

Eg ser heller ikkje det heilt store i å sitte i ei "bøtte"..  Eg vil heller ikkje savne brumming fra kraftig bensinmotor, så kvifor skal ein da savne alt det andre ein er påtvunge pga. gammel teknologi (ref. bensinmotor) Ser det som særdeles positivt at dei utnytter mulighetene dei har når dei bygger bilen fra grunn av. (dette nevnt over +bedtre kollisjonsbeskytelse pga. ingen motor i front, stivhet dei frå av flat batteripakke under, plass til lagring både framm og bak, barneseter oppe på "motormodulen"  osv.)

Go-carter

Bøtteløsning har mer med en følelse, enn praksis  ;) Skal jeg kjøre sportslig i en bil vil jeg ikke sitte i en tynn liten stol, midt i en åpen kupé, men langt LANGT nede i en stol hvor jeg sitter dønn, og med ryggen godt planta ned i ramma på bilen  ;D

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RunarBT

#6
http://www.teslamotors.com/forum/forums/17-screen-center-console

Her er diskusjon om samme tema på tesla sine sider.

og eit bilde so mviser det ikkje kun er tomrom;
https://picasaweb.google.com/108048161013458421120/TeslaFactoryTour?authkey=Gv1sRgCLWM476Kp8DMoQE#5659013292007468610

Edit:
Setet må være solid og omslutte ein litt. Har lyst på litt sportsfeeling på det ja.:-)
Men har ikkje behov for å sitte i ei "bøtte". Det er ein stor bil, og da bør ein ha romplass som matcher. Er ikkje dermed sagt ein ikje skal sitte godt og stabilt.;-)

HHF

BMW har opp igjennom årene vært min favoritt når det gjelder å lage førerplasser i bil. Kanskje drøyt å kalle det "bøtteplass", men de har stort sett alltid vært tro mot det førerorienterte miljøet og eksempelvis i siste 5-serie sitter man med en god og høy midtkonsoll hvor det virker naturlig og fint å hvile høyrearmen med setet stilt max ned. Perfekt !    ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

RunarBT

#8
Dersom tesla ender opp med, slik det ser ut no, ingen midtkonsoll så åpner det for andre muligheter.

Det virker som dei har laget armlene på førersete som kan vippes opp, samt godt med lagerplass under skjermen, koppholdere m.m.

Da blir eineste praktiske forskjellen at tradisjonell midtkonsoll som stenger av førerside og passasjerside er erstattet av ein oppdelt enhet  i meir funksjonellt orienterte deler.

I Tesla kan ein derfor vippe opp armlene, og enkelt flytte seg mellom førerside og passasjerside om det skulle være behov for det. Dette på lik linje som at ein flytter seg eit sete sideveis i baksete.
Gulvet er er heilt flatt både framme og bak.

Det ER jo praktisk å slippe å gå ut og rundt bilen begge to, om ein skal bytte sjåfør? ;-) eller det er fysiske hindre som gjer det enklere å entre bilen fra passasjersida. Ein må tenke litt nytt, og ikkje være oppheng i kordan biler alltid har vert nødt til å bli bygd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA