Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Rilum, mandag 14. november 2011, klokken 14:51

« forrige - neste »

Rilum

Til dere som allerede har fått Leafen.

Hvor lang tid tok det fra dere kom i inn i butikken til dere kjørte derfra og ca hvor lang tid tok de enkelte tingene ?
Jeg ville tro at mye var gjort på 10 min, men selgern min mener jeg må sette av minst 1 time.
For min del vil jeg tro at det holder med å signere et par papirer og å få utlevert nøkklene noe selger tydeligvis ikke er enig i  :-\
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Rilum

Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

dissern

Til dere som hittil har hentet Leafen deres - signerte dere dokumentet fra Nissan med info om batterigaranti og at medfølgende lader ikke er til hjemmebruk?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

jtenold

Selger i Bergen ville også ha 1 time, og tiden gikk..., det er ikke helt som å få seg en pølse på en bensinstasjon.

Hva gikk så tiden til ?
15- 20 min gjennomgang og signering av dokumenter (inkl infoskrivet som jeg signerte)
Registrering hos leverandør av hjemmelader for ufirpliktende gjennomgang av hva som må til for montering.
Pålogging på bilen (gøy) og kjapp intro av carwings.
Gjennomgang av viktigste funksjonalitet i bilen. For meg som hadde lest hele manualen i forkant var dette grei skuring, noe det sikkert er for de fleste her på forumet og.
Men husk at ikke alle er like oppdatert på produktet som dere er !

For folk som ikke er vant med elbil er det en stor overgang å ikke høre ventilklapringen og kjenne rystelsene i setet når bilen står i ro med motoren igang.
Jeg vil tro dette kan skape usikkerhet hos enkelte, og da er det greitt å bli godt ihvaretatt.

Se på det som positivt at de vil sette av en time til grundig gjennomgang, men bruk kun den tiden du finner nødvendig.

Ole C

 :D :D Henting.....???  Min blir levert til meg av autolink eller noe lignende.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

rtn

Nå har forhandler (Ålgård Auto) sendt meg dette skjema fra Nissan som skal signeres før kjøp.Har alle som har fått bil signert dette?Må vi signere?

Kallagtunet

Har bestilt der. Har ikke mottatt noe skjema. Venter levering i modten av desember men det blir trolig ikke noe av hvis en da ikke får orden på batteri garantien.... Skjema der en signerer at en frasier seg lovbestemte forbrukerrettigheter i Norge kan de bare glemme for vår del... At de vil informere om at vårt elektiske anlegg må være i orden før en lader bilen kan jeg leve med.

BE

Hvor mange trådløse nøkler følger med bilen?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Arha på tirsdag 08. november 2011, klokken 10:37
Var det "Homelink" på speilet?

Det er ingenting på speilet. USA-varianten har auto-dimming i speilet, det leveres tydeligvis ikke på den europeiske utgaven. Her er det hendel til å vippe opp/ned.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vmax

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. november 2011, klokken 11:07
Sitat fra: Arha på tirsdag 08. november 2011, klokken 10:37
Var det "Homelink" på speilet?

Det er ingenting på speilet. USA-varianten har auto-dimming i speilet, det leveres tydeligvis ikke på den europeiske utgaven. Her er det hendel til å vippe opp/ned.

Det var rart... I flg Nissan.no skal det være "Automatisk avblendbart innvendig speil"
http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Other_pdf/_spec_sheets.Par.79225.File.dat/NISSAN%20LEAF%20Spec%20Sheet_NOR.pdf

Er det mer som mangler?

Kjører sølvfarget LEAF, etanoldrevet BMW cab og Yamaha Vmax motorsykkel.

Kallagtunet

Det manglet i alle på utstillings og demo bil i Sandnes. Litt kipt, det er sikkert 10 år siden jeg har hatt en bil der en må blende ned speil manuelt....

Aspiranten

Dersom folk bare hadde vært intelligente nok til å holde 1001 1002 1003 til bilen foran, så er det ikke ett minimumskrav å ha speilet. Dessverre kjører folk flest rett i baken på bilen foran, og kjedekollisjoner oppstår...

Det som dog er interessant er at reklamemateriellet sier hva bilen har, og hva vi kundene forventet ved avtaleinngåelse. Dersom bilen ikke har det speilet og det står i de norske brosjyrene, så er det rom for å kreve prisavslag eller omlevering på denne delen etter overtagelse av bilen via forbrukerrådet.

Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA