Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Rilum, mandag 14. november 2011, klokken 14:51

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 08. november 2011, klokken 14:16
Dersom folk bare hadde vært intelligente nok til å holde 1001 1002 1003 til bilen foran, så er det ikke ett minimumskrav å ha speilet. Dessverre kjører folk flest rett i baken på bilen foran, og kjedekollisjoner oppstår...

Whut?!?  Speilet må du da ha så du kan se at det er klart bak deg før du f.eks foretar feltskifte og denslags, og ellers holde deg orientert om hva som skjer rundt bilen.  Og eventuelt for å kunne se at bilen bak gjør tegn til at han vil forbi, slik at du kan "holde til siden, og om nødvendig senke farten eller stanse helt". ;)

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 08. november 2011, klokken 14:16
Det som dog er interessant er at reklamemateriellet sier hva bilen har, og hva vi kundene forventet ved avtaleinngåelse. Dersom bilen ikke har det speilet og det står i de norske brosjyrene, så er det rom for å kreve prisavslag eller omlevering på denne delen etter overtagelse av bilen via forbrukerrådet.

Ja, har de solgt deg et bedre speil enn det den levers med bør du gjøre dem oppmerksomme på det, og kreve avslag i pris, eller omlevering. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

#16
Cra: Det diskuteres akkurat nå, i denne tråden her, hvorvidt norsk Leaf får auto-dimming eller ikke. I annonsemateriellet står bilen oppført med autodimming, men dette skal visstnok mangle helt på noen demobiler. Når jeg da sa "speilet" så refererte jeg til det nåværende samtaleemnet i tråden: automatisk dimmende speil. "THE mirror."

Og når de deretter selger oss ett helt vanlig speil istedetfor som markedsført, så er det mindre verdt enn det som står oppført i reklamemateriellet. Hvorfor dette etter ditt utsagn da skal være mindre verdt skjønner jeg ikke uten videre.
Nissan Leaf

daggad

Så vidt jeg kan se står det ikke noe om auto dimming av speil i mine papirer. Regnsensor på viskerne står det derimot, stemmer det ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Vmax linket til korrekt brosjyre.

Det står forferdelig lite beskrevet i min kontrakt :)
Nissan Leaf

Rilum

Sitat fra: Vmax på tirsdag 08. november 2011, klokken 12:52
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. november 2011, klokken 11:07
Sitat fra: Arha på tirsdag 08. november 2011, klokken 10:37
Var det "Homelink" på speilet?

Det er ingenting på speilet. USA-varianten har auto-dimming i speilet, det leveres tydeligvis ikke på den europeiske utgaven. Her er det hendel til å vippe opp/ned.

Det var rart... I flg Nissan.no skal det være "Automatisk avblendbart innvendig speil"
http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Other_pdf/_spec_sheets.Par.79225.File.dat/NISSAN%20LEAF%20Spec%20Sheet_NOR.pdf

Er det mer som mangler?

Fant "Automatisk avblendbart innvendig speil", men fant også følgende helt i bunnen :

"Feil og utelatelser kan forekomme. Nissan forbeholder seg retten til å endre spesifikasjonene I databladene uten forutgående varsel. Kontakt din
Nissan-forhandler for å få siste oppdaterte informasjon." 

Så spørs om vi kommer noe vei :-(
Jeg vil uansett ha med "homelink", finnes mye på ebay, må bare få bilen (som skal hentes torsdag), så får vi se om det finnes noe som passer.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

RuneW

Sitat fra: Rilum på tirsdag 08. november 2011, klokken 15:17Jeg vil uansett ha med "homelink", finnes mye på ebay, må bare få bilen (som skal hentes torsdag), så får vi se om det finnes noe som passer.

Dette er jeg interessert i også!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA