Hovedmeny

Nissan Leaf Eco-mode

Startet av m, torsdag 20. desember 2018, klokken 13:04

« forrige - neste »

m

Hei.

Jeg eier en Nissan Leaf 2014, USA-importert. Det er en generasjon 2. Jeg kjøpte den i alle fall som det.

Jeg har ikke B-mode på bilen. Bare drive og drive ECO.
Så var det noen som sa til meg at alle gen2 hadde B-mode, og hadde den ikke det, var den en gen1.

Jeg har googlet masse for å prøve å finne svar. Har ikke funnet noen eksakte eller tydelige svar. Det beste svaret jeg har funnet er at B-mode ikke finnes på Nissan Leaf S, produsert i USA. Og jeg har etter det jeg vet en type S.

Er det noen som vet noe om dette. Hvilke typer som har B-mode, og hvilke som ikke har? Gjerne henvis til en sikker kilde. Svar mottas med stor takk :)
2018 -          Nissan e-NV200 Evalia 2018
2016 - 2018  Nissan Leaf 2014 US

Vesterskog

Det beste svaret du har funnet er det riktige. Jeg har også 2014 S . Heller ikke noe B.

Gen 1 ble ikke produsert i 2014 I US (ei heller Europa tror jeg)

Håndbrekk og boksen bak bakre seterader er greie  sikre indikatorer på gen 1 og 2.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Trekkoppbil

Har 2014 S. Den har Eco men ikke B.
På 2013 SL er det B.
Jeg trur det er B også på 2013 SV, men det er lenge sida jeg har hatt det.

S er en litt spesiell utgave, som kan være fremmed for mange.

Det er svært sjeldent jeg ser noe poeng i å bruke B. Det hender jeg bruker det i jevn undersjøisk utforbakke, i kombinasjon med cruice-controll for å holde akkurat 70 kmt/t.

Skal jeg kjøre økonomisk, så prøver jeg å regenere så lite som mulig, og stadig sette bilen i N. Når det er hensiktsmessig å regenere kan man bruke bremsepedalen forsiktig, og regnerere opptil 30kw i D.

Jeg veit om andre som elsker å bruke B.

Det jeg elsker med S, er at den har stort potensiale for modifiseringer. Man kan bytte ut hele hovedenheten til radioen, og sette inn en 2 DIN Android-enhet med trykkskjerm, navigering, nettradio, DAB, FM, web-browser, Leaf Spy, OVMS, og hva man måtte ønske.  Bytter man til 6,5" ettermarkeds høytalere, kan lyden bli bra. Da trenger man spacer og kabler av typen 72-7401 kan være nyttige. Felgene kan man bytte til noe kulere man kan finne på Finn. Da vil jeg anbefale programmerbare tpms på 315Mhz.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA