Hovedmeny

Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, mandag 10. desember 2018, klokken 10:52

« forrige - neste »

Joggamann

Fra 5300 til ca 3400 her -  blir nok å kjøpe noe annet i mellomtiden ja.

arthur

Sitat fra: Aqua på tirsdag 11. desember 2018, klokken 10:39
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Det var rart for da jeg ringte i går morges så var det ikke linket til mitt nummer og damen måtte ha alle sifrene i reservasjonsnummeret til hvilket jeg svarte at det slutter på 700, men er visst mange sifre før det. Hun fant ut av det da. Merkelig at de ikke sender dette ut heller enn å måtte ta alle disse samtalene?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Hmm..ser ut som antallet som har kastet inn håndkledet ligger på ca 30-35%.
Noen som nevnte at pengene som vi har lagt ut snart vil bli tilbakebetalt uten at vi mister plassen i køen - noen som kan bekrefte at dette faktisk skjer nå? Jmf denne meldingen

https://campaign.targeteveryone.com/mobiSite.aspx?8I46OKWRDy4qGnqRTdXUlO6lqQzZxaMZ1paJfFdV4auz3P7MvqA5lTMITkdAetYAknp6Bsm5ukVqy%2BpQyH84QBpWZ08C2YuWgTaFDyWfenVB%2B2XYIQJerMuBEd12st2ZNLlOSDxblIY%3D

petgok

fikk epost fra Kia inatt, med link til å logge seg inn og se reelt kønummer. falt 19 plasser (har under 100). var der mulighet å huke av for å vente på hengerfeste og app. så huket av for å vente på hengerfeste. har ikke fylt inn og sendt spørreskjemaet de sendte tidligere....pga ordlyden på siste punkt. er også en kanseller reservasjons-knapp.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Trond.m

@hELgenen, har ikke fått pengene men det er ingen grunn til å betvile at de tilbakebetaler depositum uten at reservasjonen kanselleres. De gjorde det samme med MB EQC.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: TM på onsdag 12. desember 2018, klokken 06:24
@hELgenen, har ikke fått pengene men det er ingen grunn til å betvile at de tilbakebetaler depositum uten at reservasjonen kanselleres. De gjorde det samme med MB EQC.
Kia fører tilbake pengene, (blandt annet) fordi de har ikke lov til å beholde denne type depositum mer enn 12 måneder. Jeg har registrert tilbakeføring til mitt kredittkort i rimelig tid før denne fristen. Beløpet blir ført tilbake til kortet, og de som har betalt med kredittkort må sjekke transakjonsoversikten for kortet, (ikke for bankkonto).

trykkertor

Men igjen.....Hvordan kan da Tesla har klart å sitte på 10.000,- fra kredittkortet i 2.5 år?

1000kwh

Sitat fra: trykkertor på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:33
Men igjen.....Hvordan kan da Tesla har klart å sitte på 10.000,- fra kredittkortet i 2.5 år?
Kredittkortet jeg brukte i 2016 har jeg ikke lengre og pengene fikk jeg rett på konto i DNB da jeg kansellerte i november 2018.

Tror ikke de holder på pengene, men trekker de for godt.

torlie

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på onsdag 12. desember 2018, klokken 06:58
Sitat fra: TM på onsdag 12. desember 2018, klokken 06:24
Kia fører tilbake pengene, (blandt annet) fordi de har ikke lov til å beholde denne type depositum mer enn 12 måneder. Jeg har registrert tilbakeføring til mitt kredittkort i rimelig tid før denne fristen. Beløpet blir ført tilbake til kortet, og de som har betalt med kredittkort må sjekke transakjonsoversikten for kortet, (ikke for bankkonto).

Blir det ikke tilbakeført debet, altså bankkonto, selv om du har betalt med kredittkort?

Mener det har skjedd tidligere for meg ved kanselleringen av flyreiser osv.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: trykkertor på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:33
Er det betalt til Tesla Norge, eller internasjonalt? Hvis det er til utenlandsk selskap så er jo ikke de begrenset av norske regler.
Sitat fra: torlie på onsdag 12. desember 2018, klokken 08:45
Blir det ikke tilbakeført debet, altså bankkonto, selv om du har betalt med kredittkort?

Mener det har skjedd tidligere for meg ved kanselleringen av flyreiser osv.
Da er de jo avhengig av å vite kontonummeret. Da jeg fikk første melding om at det snart skulle tilbakebetales, så så sjekket jeg transaksjoner desember 2017, og fikk bekreftet at jeg hadde brukt krdittkortet. Så kikket jeg på siste transaksjoner, og konstaterte at det var gjort en uke tidligere. I tilfelle kort/konto er avsluttet, bør systemene stoppe dem, og BOS må starte en mer manuell prosess med de det gjelder

MikkeBoomBoom

Jeg gikk fra røfflig 1200 til rett i overkant av 800 når jeg sjekket i går. Det ble litt klabb og babb med reservasjonen da de kansellerte etter at jeg hadde spurt hvordan, og hvor lang tid det tok å kansellere, og få pengene tilbake, så da fikk jeg nytt nummer og måtte betale inn på nytt.
Damen jeg snakket med kunne meddele at jeg hadde nå to reservasjoner, noe som vi begge synes var merkelig, men hun bekreftet at det var to reelle reservasjoner inne på mitt telefonnummer.

Når det er sagt så tror jeg vi går for Model 3 så det spiller jo ingen trille hvilket nummer vi har.

Scrooge

Gått ned 2 plasser siden i går. Var 14xx nå 14xx-2. Fint med daglig oppdaterte tall.

AppleKnocker

Gikk ned noen hundre plasser og er nå under 1000.

Men lite sannsynlig at jeg tar ut en Kia Niro.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jonasdb

Dere som skal trekke dere, som har nr. under 700 kan gjerne sende meg en melding. Slik at dere kan ta ut bilen, for direkte videre salg for et fast kjent beløp. 

Enlace

Avbestilte i dag da jeg fikk tilgang til min side,  hadde reelt nummer 112x. Dere rykke framover i køen! Kia prosjektet begynte lovende, men utviklet seg dårlig.

Tesla mod. 3 eier i februar/mars, 2019 om alt går etter planen.

Som syklist i Oslo misliker jeg mange Teslaførere på grunn av deres arroganse i trafikken, men har lovet meg seg selv å ikke bli som dem! Som en beskjeden Opel A E fører går nok overgangen smertefritt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA