Hovedmeny

Bilder av takstativ!

Startet av My2cents, mandag 10. desember 2018, klokken 10:45

« forrige - neste »

My2cents

En kar i USA som har fått det og installert det :-) Enkel installasjon av og på visstnok. Full tråd https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/a4swdt/official_model_3_roof_rack/

RuneW

På Skøyen sa de at en av forskjellene mellom us og europeisk utgave var at den europeiske utgaven var klargjort for takstativ og så annerledes ut på taket enn den de hadde utstilt.

Er stativet over annerledes enn det vi får mon tro?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: RuneW på mandag 10. desember 2018, klokken 11:05
På Skøyen sa de at en av forskjellene mellom us og europeisk utgave var at den europeiske utgaven var klargjort for takstativ og så annerledes ut på taket enn den de hadde utstilt.

Lurer på hva de mente med det.. us versjon er jo også klargjort for takstativ. Og litt rart de vil lage forskjellige versjoner når de vil forenkle fabrikasjonen. Mulig det er noe forskjeller i regelverket i USA og Europa som forklarer det..?

Elektrolytt

Ser ut for å være noe kort avstand mellom takbøylene?
Noen tanker om hvilken takboks som vil være best egnet? -og om takboks vil komme veldig langt frem? Ser jo ut som fremste feste er helt fremme mot frontrute, og bakre feste rett bak b-stolpe?

My2cents

Kanskje vi får en BEDRE utgave?

Magnus Hansen

Sitat fra: Elektrolytt på mandag 10. desember 2018, klokken 11:26
Ser ut for å være noe kort avstand mellom takbøylene?
Noen tanker om hvilken takboks som vil være best egnet? -og om takboks vil komme veldig langt frem? Ser jo ut som fremste feste er helt fremme mot frontrute, og bakre feste rett bak b-stolpe?

Jeg fant festene når jeg så bilen på Skøyen og jeg reagerte også på at det var veldig kort avstand. Men tror vi bør se an Europaversjonen før vi kan konkludere og spekulere i egnet takboks

RuneW

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 10. desember 2018, klokken 11:23

Lurer på hva de mente med det.. us versjon er jo også klargjort for takstativ. Og litt rart de vil lage forskjellige versjoner når de vil forenkle fabrikasjonen. Mulig det er noe forskjeller i regelverket i USA og Europa som forklarer det..?

Han sa at på den europeiske versjonen var det "mer" klargjort. At man kunne se at taket var forberedt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: RuneW på mandag 10. desember 2018, klokken 11:58
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 10. desember 2018, klokken 11:23

Han sa at på den europeiske versjonen var det "mer" klargjort. At man kunne se at taket var forberedt.

Interessant. Da høres det jo ut som det er en annen innfestningsmekanisne. Ulempen er jo at det kan ta lang tid før takstativ blir tilgjengelig. Spesielt fra andre enn Tesla.

fonberg

Disse festepunktene var latterlig langt fram på taket.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Autowinder

Det ser ut til at installasjonspunktene er begrenset til under fremre glasstaksseksjon. Festeklips føres inn i metallspor under gummipakning. 150 lbs maximum.

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/model-3-roof-rack-owners-manual-en-us.pdf

Edit: Presisering av maksbelastning og innfesting.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Øyvind.h

Står "all four clips" og at prosessen skal gjentas på de tre andre hjørnene?

Edit: jeg misforstod. Trodde du mente at bakre stativ hadde annen festemekanisme, men du mener at begge takstativ festes under den fremre del av glasstaket. My bad.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Autowinder

Ser slik ut på illustrasjonen, alle clips er under samme glasseksjon.

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på onsdag 12. desember 2018, klokken 14:25
Det ser ut til at installasjonspunktene er begrenset til under fremre glasstaksseksjon. Festeklips føres inn under gummipakning. 75 kg maximum.

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/model-3-roof-rack-owners-manual-en-us.pdf

Hvor har du 75kg fra? Jeg har bare sett 150lbs spesifisert i nettbutikken, og det er jo 7 kg mindre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Du har rett, sikkert bare hodet som grovregnet ved å dele på 2. Rettet opp nå.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA