Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sommerdekk model 3

Startet av tut, mandag 10. desember 2018, klokken 09:40

« forrige - neste »

bno

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

vegardg

Det ser ut som at 19" blir levert med Hankook skal man tro dette bildet fra Stavanger i dag:

vegardg

En får gratulere de som valgte 18" og kondolere til de som gikk for 19" da.

Vesel

Ja, det var da en stusselig "oppgradering". 
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

vegardg

bno

Ser ut som et greit dekk om vi legger denne testen til grunn.Grei på rullemotstand, men ikke topp. Topp på støy 10/10
Det gjenstår da å se hvilket hankook dekk det er på. Har oppfattet det dithen at Tesla har hatt inngrep med utviklingen av dette dekket. Så før jeg legger meg ned å griner så får vi se hva den egentlig er skodd med (Hankook, men hvilket?)

https://www.motor.no/tester/sommerdekk/2017/hankook-ventus-prime-3/

På 19" felg er det fra fabrikken Hankook 235X40 R19 Ventus 4

Syversen

Jeg fikk lagt om til 19" sommerdekk i går og fikk Hankook Ventus S1 evo 3.

Rolf Gjerdsjø

Er det forresten noen av dere som fikk bil i mars på vinterhjul som har sett snurten av sommerhjula?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Lynkjapp

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 12. april 2019, klokken 15:39
Er det forresten noen av dere som fikk bil i mars på vinterhjul som har sett snurten av sommerhjula?

Hentet bilen 19. mars. Fikk sms fra Vianor 22. mars om at sommerhjulene (19") var på plass hos dem. Fikk skiftet i tirsdags.

Vinterhjulene ble for øvrig lagt inn i bilen i dekkposer. Men de hadde likevel klart å møkke til både siden av baksetet og baksiden av førersetet på en måte som viste at de valgte å legge inn to av hjulene via bakdøren. Men, men, ingen riper og ingen møkk i det hvite takfôret, så en kjapp sveip med en våt fille på setene så var bilen fin igjen.

Kan forresten legge til at selv om folkene på Vianor på Bryn var hyggelige og raske og tok inn bilen før avtalt tid når jeg kom en halvtime for tidlig, så var jeg ikke like imponert i forkant. Tesla sa at hjulene ville bli lagt på "ditt nærmeste Vianor dekkhotell". Vel, Bryn er ikke akkurat det nærmeste når man bor i Bærum. Og da jeg ringte til Vianor i Sandvika for å høre om de kunne sende hjulene dit så ble det nei. De hadde ikke interntransport mente han, så jeg måtte bare dra til Bryn. I tillegg sa han at dekkhotellet i Sandvika var fullt. Bra at jeg uansett hadde tenkt å ta med hjulene hjem, men ikke så bra reklame hvis jeg faktisk hadde hatt lyst på dekkhotell.

Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Rolf Gjerdsjø

Har fått inntrykk av at de fleste har fått sine ganske fort, men jeg (som ettertrykkelig ba om å få bilen på sommerhjul, noe de ignorerte) står der at detter to uker så har de rota dem bort. Verken Vianor eller Tesla aner hvor de er, og jeg er dessverre trygg på at dette vil ta tid. Lang tid.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Taffelman

Hva med oss som bestilte vinterhjul men fikk utlevert bil på sommerhjul.

Skal vi gamble på at Tesla har system i sysakene og forvente ferske vinterhjul utlevert til høsten? Eller mase på tlf nå for å få "fjorårets" vinterdekk utlevert før de forsvinner i kaoset....

Kontaktet de via teslakontoen for en drøy uke siden, men ingen respons.
X75D
TM3 LR AWD

Philip Marlowe

Jeg bestilte også bilen med sommerdekkene på, men fikk den levert med vinterdekk. Etter litt over en uke vet Vianor fortsatt ikke noe om sommerdekkene og de ba meg ringe Tesla, men de tar ikke telefonen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA