Referral-kode for Model 3 -- siste mulighet?

Startet av krl, søndag 09. desember 2018, klokken 19:16

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: trykkertor på lørdag 12. januar 2019, klokken 13:04
Enig. De bør finne en modell som gjør at Super Charging blir styrt mot langtur, og ikke "hverdagslading"
Se både på Øyrane Torg og Haukås hvor jeg bor at det jevnt over står "lokale" biler og taxier.
Det har de allerede gjort. Det er nå slutt på at nye solgte Model S og X og kan lade gratis hele bilens levetid, og for Model 3 har det aldri vært et alternativ. 1,40 kr per kWh er tror jeg er en perfekt pris for supercharging i Norge når det koster ca 1,00 kr hjemme.
1,40 kr/kWh dekker trolig inn kostnadene ved å drive stasjonen, men det blir lite eller ingen fortjeneste til Tesla. Tesla har lovet oss at supercharging alltid vil være svært konkurransedyktig priset: "Tesla er forpliktet til å sikre at superchargeren aldri vil være et fortjenestesenter." Synes det er en fantastisk policy!

Det lønner seg altså å lade hjemme fremfor på Supercharger, men man blir ikke flådd hvis man av ulike grunner ikke kan lade hjemme, og det er fremdeles mye rimeligere med supercharging enn fossilt drivstoff. Ikke bare for dem som er på reise, men også for dem som bor i blokk eller av andre grunner ikke kan lade ved sin faste parkeringsplass. Model 3 er mer interessant for blokkbeboere enn Model S og X siden de ofte har lavere inntekt og bor i dyre, tettbygde strøk, og derfor har behov for en mer plassbesparende, rimeligere og mer energieffektiv bil enn Model S og X.

Alle goder som er gratis blir overforbrukt, og slik vil det alltid være. Jeg hadde gjort det selv om jeg hadde hatt en Model S eller X med gratis supercharging hele bilens levetid. Har vært noen anekdoter her på forumet om drosjesjåfører og lokale i Danmark som kun supercharger. Jeg kommer til å overforbruke supercharging selv, til en viss grad, ved å kjøre raskere på ferie med Model 3-en enn jeg ellers ville gjort. Synes det er en fin gest av Tesla å gi oss én ting mindre å tenke på de første månedene med den nye bilen. Det er bare noen måneder. Størstedelen av unødvendig supercharging vil man fremdeles se fra folk med gamle Model S og X.

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

Det er forresten ikke utenkelig at Tesla kan tjene på at vi får gratis supercharging de første månedene med bilen, når vi er som mest entusiastiske.  :)
Jeg skal ikke bare rundt i Europa og passivt "reklamere" for denne nye, litt eksotiske, men rimelige bilen, men også kjøre rundt i hele Sør-Norge i helger og ferier og aktivt vise den fram til familie og venner. Relativt liten utgift for Tesla den strømmen, men en psykologisk barriere brytes for oss å bare sette oss i bilen og kjøre når vi ikke behøver tenke på utgifter. Lar også folk bli kjent med superchargerne.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

.

SH aka F_P

Til alle som var bekymret for om referral via e-post fungerte. Det gjør det garantert, for nå poppet det inn noen her hos meg :)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Jarv!s

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 15. januar 2019, klokken 12:24
Til alle som var bekymret for om referral via e-post fungerte. Det gjør det garantert, for nå poppet det inn noen her hos meg :)

Jeg sendte epost rett etter jeg bestilte i desember, men enda ikke fått noe svar. Når sendte du email?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Lynkjapp

For lite info. :) Har du brukt en kode eller har noen brukt din kode? Hvordan "poppet det inn" noe? Og i det hele tatt, vil de som vi referer til faktisk få sine referral-poenger før vi faktisk har gjort sluttoppgjør og beholdt bilen etter de første tre dagene?

TRM

Her også. Kom inn nå siste timen. Henvisningsmailer sendt fra 6. til 25.desember.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

GOS

Sitat fra: TRM på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:20
Her også. Kom inn nå siste timen. Henvisningsmailer sendt fra 6. til 25.desember.

Her også i dag eller i går.....med min egen kode:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Vesel

Dere har også bare fått bekreftelse på mail? Men ingen endring på My Tesla-siden?

Jeg sendte først mail til buildmy3EMEA@tesla.com. Der fikk jeg aldri svar. Sendte så en mail til referralprogram@tesla.com i romjula. Fikk da bekreftelse rett over nyttår på at referral var registrert.

TRM

Sitat fra: Vesel på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:40
Dere har også bare fått bekreftelse på mail? Men ingen endring på My Tesla-siden?

Jeg sendte først mail til buildmy3EMEA@tesla.com. Der fikk jeg aldri svar. Sendte så en mail til referralprogram@tesla.com i romjula. Fikk da bekreftelse rett over nyttår på at referral var registrert.
Kun sendt epost om henvisning til buildmy3emea. Ingen bekreftelse noe sted.
Alle kom rett inn i appen nå idag.

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

SH aka F_P

Beklager, de kom da inn til den som ga koden. Ser min egen også er med der, men jeg kan ikke se noe inne på bestillingen min.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Lynkjapp

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:11
Beklager, de kom da inn til den som ga koden. Ser min egen også er med der, men jeg kan ikke se noe inne på bestillingen min.
Fikk bekreftet fra han jeg fikk koden av at jeg har dukket opp hos ham, med riktig ordredato, så da skal alt være i orden selv om Tesla ikke har sendt meg noen svarsmail. Blir laaang bilferie i sommer. :)

pkhamre

Noen som vil bytte kode? Har Tesla fra før, og vil ha gratis supercharge på den nye Model 3'en og vil også ha 1 referral.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

TRM

Sitat fra: pkhamre på onsdag 16. januar 2019, klokken 10:41
Noen som vil bytte kode? Har Tesla fra før, og vil ha gratis supercharge på den nye Model 3'en og vil også ha 1 referral.
Du kan bruke din egen kode på bestilling av ny bil til deg selv. :)

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

pkhamre

Sitat fra: TRM på onsdag 16. januar 2019, klokken 10:45
Du kan bruke din egen kode på bestilling av ny bil til deg selv. :)

Takk, jeg har sendt mail om det til buildmymodel3@tesla.com. Er det noe mer jeg må gjøre?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA