Hovedmeny

Farge og evt. Beskyttelse

Startet av Elmaster, fredag 07. desember 2018, klokken 02:24

« forrige - neste »

Elmaster

Kul. Vet forresten noen hvor mørke ruter vi kan ha i Norge? Finner ikke det noe sted. Jeg vil ha alle vinduer så mørk som mulig. Skal la Chrome stå fordi jeg syns det blir veldig fint med kontrasten. Rød bil mørke ruter mørke felger og Chrome.

Vesel

Tror ikke det er tillatt med sota frontrute og sidevinduer foran. Kun den bakre halvdelen av bilen man kan sote.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Elmaster

Sitat fra: Vesel på lørdag 08. desember 2018, klokken 11:21
Tror ikke det er tillatt med sota frontrute og sidevinduer foran. Kun den bakre halvdelen av bilen man kan sote.
bummer..... da blir det ikke så fin som jeg hadde tenkt...

kc

Midnight silver gray 18" standard hjul og uten EAP, foreløpig iallefall. Noen som har erfaringer med EAP om vinteren? har en formening om at kameraene ikke vil fungere så bra når midtdeler og brøytekanter dekker veien?

Roy Aasen

Sitat fra: Elmaster på lørdag 08. desember 2018, klokken 01:18
Kul. Vet forresten noen hvor mørke ruter vi kan ha i Norge? Finner ikke det noe sted. Jeg vil ha alle vinduer så mørk som mulig. Skal la Chrome stå fordi jeg syns det blir veldig fint med kontrasten. Rød bil mørke ruter mørke felger og Chrome.

M3 som rånerbil..

hkaspenberg

Tenker å bestille basis-svart, men venter på tilbakemelding fra et par folieringsverksteder. Hva betaler man normalt for å helfoliere en bil i denne størrelsen dersom man får rabatter tilsvarende det TOCN-medlemskap gir?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

eadie

Foliering er vel ca 15-20000 kr

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Elmaster

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 08. desember 2018, klokken 18:15
Sitat fra: Elmaster på lørdag 08. desember 2018, klokken 01:18

M3 som rånerbil..

Rumpeldunk

Hvorfor er det så stor prisøkning på å få farge på teslaen? Og hva er så spes med den røde som gjør den så dyr?

Elmaster

Sitat fra: Rumpeldunk på lørdag 08. desember 2018, klokken 20:29
Hvorfor er det så stor prisøkning på å få farge på teslaen? Og hva er så spes med den røde som gjør den så dyr?
Elon har sagt at det tar mye lengere tid for å få til rød fargen og farge hallen ser ut som blod bad etter det. Det tar lang tid å få det perfekt. De økte prisen i starten for å få flere folk til å velge andre fargene. Men denne rød fargen er veldig spesielt og gi en unik finish derfor valgte jeg den selv også. Men uansett så syns jeg at det er fortsatt altfor høy pris. Og de burde tilby flere farger som er inkludert i prisen.

trykkertor

Rød er vel også multi coat. At den ligger i flere lag og er mer motstandsdyktig. ??

Roy Aasen

@Elmaster.  Jeg uttrykte meg muligens klønete.  Sidevinduer foran foliert...var foranledningen til  rånerbil.  Alle øvrige vinduer bak b-søylen er selvsagt helt iorden.

TRM

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:24
@Elmaster.  Jeg uttrykte meg muligens klønete.  Sidevinduer foran foliert...var foranledningen til  rånerbil.  Alle øvrige vinduer bak b-søylen er selvsagt helt iorden.
Ja, enig i at det kan bli for mye. Vinduene bak b-stolpen, samt bakruta, vil jeg få foliert. Vindu foran b-stolpe skulle jeg gjerne hatt en anelse mørkere, men det må selvsagt være innenfor regelverket.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Strøm Tycoon

Blå T3P uten EAP

Skal dekke lakkerte flater med transparent XPEL Ultimate. Bilen skal se 100% orginal ut.

MrBeery

Sitat fra: model3citizen på søndag 09. desember 2018, klokken 11:58
Blå T3P uten EAP

Skal dekke lakkerte flater med transparent XPEL Ultimate. Bilen skal se 100% orginal ut.
Vurderer nøyaktig det samme  :+1: Vet du hvor man kan få lagt XPEL i Trondheimsområdet og ca pris?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA