Hovedmeny

Standard Range

Startet av Radiobil1, onsdag 05. desember 2018, klokken 21:37

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:01
SR er fjernet i konfigurator i USA, jeg tenker at SR kanskje ikke kommer men at de lager en MR med SW begrensning og mindre utstyr/ståltak/stoffseter og manuelle seter.

Tesla gjentok senest i går i sin "10-K" at SR er på vei.

Amoss

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:01
SR er fjernet i konfigurator i USA, ...

SR har da aldri vært i konfiguratoren selv i USA?  Men den har vært omtalt på Model 3 siden til Tesla, men er nå fjernet derfra.
Model S 85D

Magnus Hansen

Du må selge de bæra du har, som Petter Stordalen sier. Så dreier seg vel sannsynligvis om å fokusere på det de kan levere per i dag. Ryktene sier også at leasing blir introdusert i nær fremtid som vil gjøre bilen mer tilgjengelig.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Radiobil1

Nå skulle de vel produsere SR allikevel.

Er de mulig å bestille ennå noe sted?

Sentra

Du kan gå inn å se konfigurasjonsmuligheter og div. interiør på USA nettside. Tipper den kan bestilles i Norge på sensommeren. Personlig har jeg kjøpt og mottatt AWD :)

JorEl

SR eller LR? That is the question, for noen. Fin video.

https://youtu.be/BYVJ3TP8Nf8

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

olavxxx

Ryktes ca 320 med dagens kurs

Paul

Siden model 3 blir bil nr2 i familien vår(X er nr1  :) ), tenker at vi skal gå for SR Plus.
SR plus har mindre batteri og samme interør som premium, men HW messig mangler bare SUB og høytaller bak?, resten tror jeg er SW begrensinger, som varme i sete bak, kart, streaming av musikk. Hvis det kommer SR med "full"premium interør - tror vi skal gå for det. ikke behov for AWD eller stor batteri i den "andre" bilen.

Når tror dere at den kommer til Norge?

JorEl

Var det ikke SR plus man kunne kjøpe tilvalget "oppgradert/hifi stereo"? Eller måtte man opp enda et hakk?

atom

jkirkebo

Sitat fra: Paul på mandag 25. mars 2019, klokken 13:54
Siden model 3 blir bil nr2 i familien vår(X er nr1  :) ), tenker at vi skal gå for SR Plus.
SR plus har mindre batteri og samme interør som premium, men HW messig mangler bare SUB og høytaller bak?, resten tror jeg er SW begrensinger, som varme i sete bak, kart, streaming av musikk. Hvis det kommer SR med "full"premium interør - tror vi skal gå får det. ikke behov for AWD eller stor batteri i den "andre" bilen.

Når tror dere at den kommer til Norge?

Levering i september er mitt råtips ;)

Vi sikter også mot SR+ som nr. 2 bil i tillegg til vår Model X. Men Spotify må vi ha, så jeg håper det er noe man kan betale ekstra for og at det bare er ett år gratis som følger med premium interiør. Hvis ikke får vi se på hva vi gjør, da blir de vel å vente og håpe på endringer i pakkene.

Optimalt sett ville vi hatt SR (ikke plus) batteri med alt som følger med i premium-interiøret bortsett fra at vi ville valgt stofftrekk på setene. Og kanskje AWD om pristillegget var hyggelig (under 40k). Samt null treverk, men det kan jo enkelt folieres. Skal uansett helfoliere bilen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

alda

Kan komma med lite "räckvidd/ladetid på SuC-prognoser" för de som vurderer denna bilen.

Jag har bilen i signaturen som 1. bil, och den har nästan identisk räckvidd som TM3 SR, dvs. ca. 33 mil typical. Jag har flera gånger kört T/R Oslo-Stockholm en sträcka på ca. 55 mil. Det krävs för mig två laddningar på vägen på ca. 50 min totalt, beroende på hur mycket ström jag behöver vid ankomst (och hastighet på laddning som ju kan variera). Max hastighet för mig är ca. 98 kw vid optimala förhållanden.

Mtp. att TM3 både har lägre förbruk och kortare laddtid på SuC kan den fungera fint oxå som en bil nr. 1 för många,om man inte beroende av 4-hjulsdrift och större lastkapacitet.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på mandag 25. mars 2019, klokken 15:45

Vi sikter også mot SR+ som nr. 2 bil i tillegg til vår Model X. Men Spotify må vi ha, så jeg håper det er noe man kan betale ekstra for .......
Noen spesiell grunn til at du ikke kan streame Spottify fra telefonen?

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 28. mars 2019, klokken 23:17
Sitat fra: jkirkebo på mandag 25. mars 2019, klokken 15:45

Vi sikter også mot SR+ som nr. 2 bil i tillegg til vår Model X. Men Spotify må vi ha, så jeg håper det er noe man kan betale ekstra for .......
Noen spesiell grunn til at du ikke kan streame Spottify fra telefonen?

Jeg gjør det i Leafen og det er ganske så tungvint i forhold til i Teslaen. Jeg foretrekker at musikken bare fortsetter der jeg slapp sist når jeg setter meg inn, vil ikke måtte gå inn på mobilen og fikle. Dessuten er det mye lettere å søke opp musikk på en stor skjerm enn på en liten.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA