Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?

Startet av Bjoris, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37

« forrige - neste »

geear

Jeg har X i midnight silver metallic. Jeg mener den er litt lysere enn den mørkegrå på e-Niro, er vel den som heter graphite? Av alle grå farger, så syns jeg midnight silver er ganske ålright. Den har en del metallic og det gir litt fargespill. Svarte plastdetaljer glir litt inn i stedet for å skille seg veldig ut (som på hvite biler), og skitt viser ikke så godt som på en del andre farger.

Ellers interessant at det er så mange som ikke har Tesla som mener noe om Tesla sitt serviceapparat basert på info på et forum. Tesla hadde de klart mest fornøyde eierne i elbilforeningen sin siste undersøkelse, så hvis Tesla er så ille sier det kanskje mer om de andre merkene? ;)

Trond.m

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:03
464k for LR AWD + 12,5k lakk + 20k vinterdekk = 496,5k

Da får man en kjempebra bil.

Jeg har ikke autopilot, og ser ikke på det som noen nødvendighet. Her var mine erfaringer år jeg prøvde AP/ACC i to uker: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40775.msg712767#msg712767

Om man skulle ombestemme seg senere er det også mulig.
Enig. Og med angrefrist inntil 3. dagen etter levering og maks 800 km så er jo ikke risikoen stor. Det er sånn jeg tolker reglene, men det er jo mulig at Tesla's skarpskodde jurister ikke er enig  ;)

trykkertor

Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 15:37
Ellers interessant at det er så mange som ikke har Tesla som mener noe om Tesla sitt serviceapparat basert på info på et forum. Tesla hadde de klart mest fornøyde eierne i elbilforeningen sin siste undersøkelse, så hvis Tesla er så ille sier det kanskje mer om de andre merkene? ;)
En trenger ikke eie en Tesla for å få med seg snakken blant eiere.
Bare rundt lunsjbordet, og erfaring fra Tesla-eiere på forum er jo nok til å gi et visst bilde.

En trenger jo ikke å være røyker for å kunne mene om effektene av røyking.
En trenger heller ikke være på en Bellona-skute for å mene noe om plastikk i havet.
Trenger heller ikke være eier av månedskort for å kunne si noe om kollektivtilbudet.

Se bare på ladeluken til TelsaBjørn. Kjørt rundt en god stund nå, og har vel time rett før hjul.
De tok den heller ikke på drop-in. Men det forklarer han jo selv i videoen.

Hvis du har 10.000 eiere og 9.000 av dem ikke har hatt behov for verksted, så er det jo lett å score 90%+ på en undersøkelse.
Det er hvordan en forhandler/kjede håndterer feil som forteller mye om hvor gode de er.

geear

Fiffig tolkning av en spørreundersøkelse der du gitt. Mener du virkelig at du nå med den forklaringen har snudd om slik at vinneren er taperen? Den logikken må tilsi at 30-40-50% hos de andre merkene har hatt behov for service og vært misfornøyde med oppfølgingen, ellers haddde vel de scoret høyere enn Tesla? Hvordan gjør dette resultatet til Tesla dårligere? Skal også huske på at Teslaene er dyrest i undersøkelsen, kaller seg premium, og dermed kan man fort ha enda høyere forventning til service og produkt, iallfall har jeg det.

Det er ellers viktig å merke seg at det er stor forskjell mellom forhandlerne. Tesla her i Sandnes har nå ventetid på i underkant av to måneder for ordinære serviceoppdrag. Lenger enn det bør være, men ingen krise og fortsatt på vei nedover fra fire måneder for bare 3-4 måneder siden. Semi hastesak når det stod på som verst, og var fire måneders ventetid, fikset de på to uker. Ble tilbydd bil i mellomtiden, men det var ikke prekært for meg, så jeg ville heller ha min egen bil.

e-Golfen min skal inn til garantisak for tredje gang på fire uker nå. Kort ventetid, men djises....

Strøm Tycoon

Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 15:37
Jeg har X i midnight silver metallic. Jeg mener den er litt lysere enn den mørkegrå på e-Niro, er vel den som heter graphite? Av alle grå farger, så syns jeg midnight silver er ganske ålright. Den har en del metallic og det gir litt fargespill. Svarte plastdetaljer glir litt inn i stedet for å skille seg veldig ut (som på hvite biler), og skitt viser ikke så godt som på en del andre farger.

Jeg kunne godt bidratt med førstehåndsinfo. Men det slipper jeg for inntrykket man får av andrehånd stemmer godt med virkeligheten.

geear

Ja, det finnes erfaringer fra alle ender, og dessverre blir de negative veldig vektlagt. Sikkert også forskjell fra sted til sted.

Denne uka har jeg hatt Model X inne hos Tesla og e-Golf inne hos Møller. Begge på garantireparasjoner.

Ventetid hos Tesla for denne reparasjonen var ca. tre uker. Ventetid hos Møller var én uke. Tesla 0, Møller 1.

Fra Tesla fikk jeg påminnelsesmail om tid og sted to dager før. Fra Møller fikk jeg ingenting og var usikker på tidspunktet på grunn av manglende bekreftelse. Var også inne og sjekket på mittbilhold.no der det normalt skal ligge, og ingenting. Ringte de da de åpnet kl. 0700 i dag, og havnet på mobilen til en som ikke var på jobb, på tross av at jeg ringte hovednummeret. Etter 11 minutter med ringing traff jeg en resepsjonist som kunne bekrefte at jeg hadde time der og skulle være der fire minutter senere. 11 minutter mindre på Lucia-frokost med jentungen i barnehagen. Jo takk skal du ha. Tesla 1, Møller 1.

Hos Tesla kjører man rett inn i hallen etter sekunders ventetid, håndhilser på hyggelige servicekarer som går gjennom planlagte reparasjoner og annet man vil meddele, og spør om de trenger mer info. En annen person tar bilder av hele bilen for å unngå diskusjoner om eventuelle skader i etterkant. Hos Møller parkerte jeg bilen på utsiden, og overleverte nøkkel inne. Tesla 2, Møller 1.

Hos Tesla fikk jeg elbil som lånebil, hos Møller fikk jeg fossilbil. Tesla 3, Møller 1.

Hos Tesla fikk jeg mail (så fort de var ferdige med jobben og før de ringte meg), med full skriftlig rapport om alt som var gjort, også med priser og deler (0,- siden det var garanti), slik at jeg har mulighet til å lese dette før jeg henter bilen, og vet hva jeg skal spørre om før jeg er der, dersom de har skrevet noe jeg ikke er enig i. Ofte vanskelig å ta alt på sparket når man går gjennom noe på 30 sekunder. Fra Møller fikk jeg en SMS med beskjed om at bilen var klar. Da jeg kom for å hente var det ingen som visste noe som helst om hva som var gjort. Svaret endte med "Ja, nøkkelen henger her, så da skal den være grei"... Tesla 4, Møller 1.

Hvis vi også tar med opprinnelsen til besøkene, så var e-Golfen inne fordi de på et servicebesøk for fire uker siden fant ut at det lakk vann inn i bilen gjennom ramma til basshøyttalerne i bakdørene. Derfor skiftet de disse. Etter å ha hentet bilen begynte jeg å tenke på konsekvenser av vannlekkasjen, og fant ut at både dørpakningene var ødelagt (full av rust i fjæra inni) og at gulvet antageligvis var vått under teppene. De tok bilen inn igjen for å skifte dørpakninger, men måtte krype til korset og måtte meddele at de ville skifte hele gulvisolasjonen og alle teppene i bilen, en tidkrevende jobb hvor seter og alt må ut så da måtte den inn igjen. Hvorfor sjekket de ikke dette med en gang de oppdaget lekkasjen, så hadde jeg sluppet to besøk til? Her konkurrerte de primært mot seg selv, så de får minuspoeng.

Sikkert mange som gir blanke i dette, men for meg gjør det en stor forskjell på Tesla og alle de andre. Samme med dersom man kjøper noe, betaler aldri noe i butikken, får varene i hånda og går, alt blir trukket fra kortet tilknyttet Tesla-kontoen. Tesla 5, Møller 0.

Kårepåsporet

gr: Takk for et mer nyansert bilde vedrørende Teslas håpløse verksteder..... :+1:

hELgenen

Sitat fra: gr på torsdag 13. desember 2018, klokken 22:33
Ja, det finnes erfaringer fra alle ender, og dessverre blir de negative veldig vektlagt. Sikkert også forskjell fra sted til sted.

Denne uka har jeg hatt Model X inne hos Tesla og e-Golf inne hos Møller. Begge på garantireparasjoner.

Ventetid hos Tesla for denne reparasjonen var ca. tre uker. Ventetid hos Møller var én uke. Tesla 0, Møller 1.

Fra Tesla fikk jeg påminnelsesmail om tid og sted to dager før. Fra Møller fikk jeg ingenting og var usikker på tidspunktet på grunn av manglende bekreftelse. Var også inne og sjekket på mittbilhold.no der det normalt skal ligge, og ingenting. Ringte de da de åpnet kl. 0700 i dag, og havnet på mobilen til en som ikke var på jobb, på tross av at jeg ringte hovednummeret. Etter 11 minutter med ringing traff jeg en resepsjonist som kunne bekrefte at jeg hadde time der og skulle være der fire minutter senere. 11 minutter mindre på Lucia-frokost med jentungen i barnehagen. Jo takk skal du ha. Tesla 1, Møller 1.

Hos Tesla kjører man rett inn i hallen etter sekunders ventetid, håndhilser på hyggelige servicekarer som går gjennom planlagte reparasjoner og annet man vil meddele, og spør om de trenger mer info. En annen person tar bilder av hele bilen for å unngå diskusjoner om eventuelle skader i etterkant. Hos Møller parkerte jeg bilen på utsiden, og overleverte nøkkel inne. Tesla 2, Møller 1.

Hos Tesla fikk jeg elbil som lånebil, hos Møller fikk jeg fossilbil. Tesla 3, Møller 1.

Hos Tesla fikk jeg mail (så fort de var ferdige med jobben og før de ringte meg), med full skriftlig rapport om alt som var gjort, også med priser og deler (0,- siden det var garanti), slik at jeg har mulighet til å lese dette før jeg henter bilen, og vet hva jeg skal spørre om før jeg er der, dersom de har skrevet noe jeg ikke er enig i. Ofte vanskelig å ta alt på sparket når man går gjennom noe på 30 sekunder. Fra Møller fikk jeg en SMS med beskjed om at bilen var klar. Da jeg kom for å hente var det ingen som visste noe som helst om hva som var gjort. Svaret endte med "Ja, nøkkelen henger her, så da skal den være grei"... Tesla 4, Møller 1.

Hvis vi også tar med opprinnelsen til besøkene, så var e-Golfen inne fordi de på et servicebesøk for fire uker siden fant ut at det lakk vann inn i bilen gjennom ramma til basshøyttalerne i bakdørene. Derfor skiftet de disse. Etter å ha hentet bilen begynte jeg å tenke på konsekvenser av vannlekkasjen, og fant ut at både dørpakningene var ødelagt (full av rust i fjæra inni) og at gulvet antageligvis var vått under teppene. De tok bilen inn igjen for å skifte dørpakninger, men måtte krype til korset og måtte meddele at de ville skifte hele gulvisolasjonen og alle teppene i bilen, en tidkrevende jobb hvor seter og alt må ut så da måtte den inn igjen. Hvorfor sjekket de ikke dette med en gang de oppdaget lekkasjen, så hadde jeg sluppet to besøk til? Her konkurrerte de primært mot seg selv, så de får minuspoeng.

Sikkert mange som gir blanke i dette, men for meg gjør det en stor forskjell på Tesla og alle de andre. Samme med dersom man kjøper noe, betaler aldri noe i butikken, får varene i hånda og går, alt blir trukket fra kortet tilknyttet Tesla-kontoen. Tesla 5, Møller 0.

Å sammenligne Møller med Tesla er litt urettferdig - da Møller er viden kjent som verstingen i klassen.
Jeg har kuttet ut Møller for en evighet siden og har aldri opplevd mer enn 1 uke ventetid for service på bilene jeg har eid. Jeg prøver dog alltid å kjøpe biler som aldri må innom verkstedet enn på annet enn service. Må bilen innom for garantireperasjon stryker jeg like godt merket fra aktuelle kandidater ved neste handel. Det har blitt en del merkeskifter opp gjennom årene for å si det slik og nå har jeg vel vært innom de aller fleste. Møller må jeg nesten si var ekstremt firkantet og vanskelig å ha med å gjøre. Tesla har jeg ikke turt å handle ennå da ryktene fra eiere jeg har snakket med tyder på at feilraten er høy, evnen til å rette feil liten og evnen til å lage nye feil stor. Det er ekstremt synd fordi jeg gjerne kunne tenkt meg å kjøpe en Tesla - vel, jeg kjøpte faktisk en TMX, men trakk meg før levering da naboen nesten klarte å rive av seg alt håret i ren frustrasjon over alt rotet den opplevde - så av hensyn til egen helse fant jeg ut at dette ikke var noe for meg.  Er ekstremt spent på hvordan M3 vil gjøre det fremover - frykter at bilen vil tapetsere superchargere og service senterene til Tesla og således skape århundrets nedtur for nye eiere, men ikke hadde gledet meg mer enn at de lykkes. Og for de som lurte - ja jeg har eid en KIA før - det ble garantireperasjon der også, men de tok tak i det og prøvde ikke å vri seg unna og leverte som avtalt.  På den negative siden må nevnes at service kostnadene på Kia var svært høye sammenlignet med konkurrentene..

hma

Har Leaf 40kWh i dag og er meget fornøyd med den. Noen få ganger i året kommer jeg til kort med den, derfor ser jeg nå etter en elbil med ~60kWh-batter og et ladesystem uten begrensinger.

Prøver å sette opp en mest mulig rettferdig sammenligning, hvor pris, utstyr og plass får tyngst vekt.
Da mener jeg Model 3 SR (RWD) er bilen man kan sammenligne opp mot e-Niro.
(Medium Range Model 3 er slett ikke sikkert blir en realitet i Norge).

- Model 3 SR (50kWh) RWD, kan trolig leveres Q4-2019 for kr 360'000,- (inkl EAP for 42'000).
360km rekkevidde sommer (140Wh/km) og 293km vinter (171Wh/km).
Best ladehastighet og ladenettverk.

- Kia e-Niro (64kWh) FWD, levert i Trondheim Q4-2019 for 382'000,-. Kanskje vil utgaver etter Launch Edition kunne spesifiseres rimeligere.
455km sommer (140Wh/km) eller 375km vinter (171Wh/km).
Best garanti og trolig bedre service.

Etter å ha sett Model 3 utstilt i Trondheim, må jeg si at den er dritlekker! Den slår e-Niro klart på utseende, men samtidig har utseende en tendens til raskt å bli mindre betydningsfullt.
Det viktigste, etter min mening, er at bilholdet medfører færrest mulig besøk på verksted og at bilen løser de transportoppdrag den er satt til å løse.
Syns e-Niro har et pent design og har sin styrke i at man får en mer anonym og vanlig bil. Ved mange anledninger er det positivt å kunne gli inn i mengden, uten å skille seg ut.

Noen litt negative ting ved Model 3:
- Mangler varme i ratt (har det på Leaf'en og er noe av det jeg liker best med bilen)
- Ladeluke så spinkel ut, og oppheng så ut til å kunne være sårbar for vann og frost.Her vil tiden vise hvordan det fungerer.
- Bakluke er litt tung å lukke. Håndtaket på innsiden gav ikke godt grep og man risikerer å ripe lakken på bakluka når man skal trykke ned lokket.
- Det var mindre plass i baksetet enn jeg hadde forestilt meg. Er 181cm og skallen gikk helt opp i glasstaket når korsryggen ble satt helt inn mot seteryggen. Glir man fram i setet blir det bedre.
- Innlastingen i bakluka har begrensinger, man kan f.eks ikke laste inn en sykkel, men bagasjeplassen ser ut til å være meget bra i klassen.
- Om man kun ønsker seg adaptiv cruise control, må dette kjøpes for kr 42'000.

Det positive ved Model 3 er ladekapasitet/nettverk, design og ytelser.

Om e-Niro har jeg ikke noe spesielt negativt eller positivt å si, bortsett fra at det er dumt at man må vente ett år på å få app. Veldig bra utstyrspakk med mye for pengene.
En helt grei og tradisjonell utseende bil, men sånn passe dårlig brukergrensesnitt og sedvanlig mylder av knapper.
Grei plass i baksetet, omtrent det samme som Model 3.

Jeg tenker at man velger Model 3 om man velger med hjertet (følelser). Det er også det riktige valget om man vil støtte den eneste bilfabrikken som oppriktig ønsker å forandre verden i retning av overgang til fornybar energi.
Man velger e-Niro om man ønsker en sikker, tradisjonell og problemfri elbil ( fornuft), som er fleksibel og kompakt i bruk.

Har p.t. ikke klart å bestemme meg om jeg skal bruke min e-Niro reservasjon (kønummer ~1400) eller om jeg skal gå for M3, eller om jeg skal kjøre ny-Leaf'en ett år til ...
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

navyelsen

Enig i mye du skriver hma. Jeg får sannsynligvis min Niro i Q1-2019. Da er bare TM3 LR eneste alternativ, men den blir dessverre litt for dyr for meg. Hvis jeg skulle ventet til Q4 eller 2020 hadde jeg ikke vært i tvil:
Hadde lett valgt TM3 MR eller SR foran Niro. I mine øyne scorer M3 best på alle punkter, utenom én ting: lasteluka. Ellers er valget lett!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Mazzbot

Sitat fra: navyelsen på fredag 14. desember 2018, klokken 09:50
Enig i mye du skriver hma. Jeg får sannsynligvis min Niro i Q1-2019. Da er bare TM3 LR eneste alternativ, men den blir dessverre litt for dyr for meg. Hvis jeg skulle ventet til Q4 eller 2020 hadde jeg ikke vært i tvil:
Hadde lett valgt TM3 MR eller SR foran Niro. I mine øyne scorer M3 best på alle punkter, utenom én ting: lasteluka. Ellers er valget lett!

Det mest lønnsomme for tesla ville vært å tilby MR RWD til SR er klar . Eller tilby kun SR i USA og MR som en SR i Europa ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

PionerThink

Kjører BMW i3 til daglig og har ikke hatt anledning til å se på Model 3 enda, bortsett fra igjennom et utstillingsvindu og på bilder. Er derfor begrenset hva jeg kan si mtp plass i baksetet som har vært et tema, og innlasting som dog så noe trang ut ref bilder på bla Dinside. Fruen er på den annen side ikke så glad i sedan pga manglende oversikt, plass og innstigning som er fordeler i en SUV. Så derfor er vel egentlig ikke Mod.3 aktuell for vår del!
Vi prøvekjørte e-Niro i går og fikk en positiv opplevelse mtp at den var god og kjøre, fast i fjæringen som vi liker fra BMW, samt at setene var gode å sitte i. Litt romlestøy fra de bakre gemakker var det når radioen ble skrudd ned, så jeg frykter at dette kan bli litt verre med sommerdekk.
Satte meg i baksetet bak meg selv etter å ha vært passasjer, og ble positivt overrasket av benplassen selv om vinkelen- og høyden på sitteputa ikke er den beste. Det som jeg reagerte mest på var takhøyden med soltak da jeg tok lua på før jeg satte meg inn som tok oppi taket.
Er derfor redd at guttungen kommer til å vokse inn i taket hvis han fortsetter som han har gjort ???
Bagasjerommet er jo også et tema, men her opplyste i det minste selger at de kommer til å levere alle bilene med "senkesettet" inkludert slik at det er max størrelse. Dette er jeg redd blir litt for lite for en familie på 4 som skal f.eks på langtur eller hyttebesøk med ski og utstyr, så slik jeg ser det kan det fort være at min kollega kanskje overtar bilen etter at jeg har tatt den ut.
Vi kommer nok til å vente på iX3 da denne er et nummer større og leveres med ulike drivlinjer og priser slik at den kanskje blir på et litt annet nivå prismessig enn e-Tron eller i-Pace. Har forøvrig prøvekjørt den nye X3'en, og den var virkelig en drøm å kjøre. I tillegg hadde den mye plass inni og baki, så pr i dag så er nok den en bil som vil dekke våre behov. ;)
Så kan det vel legges til at BMW nå har levert de nye i3'ene med nytt batteri på 2 mnd, og hvis de fortsetter å levere slik de har gjort så blir ikke ventetiden som for noen av de koreanske merkene ;D
Hvor lang tid Tesla vil bruke på å levere Mod.3 er jo også spennende å se mtp om de operer med "Teslatid" eller "Koreatid" :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

AppleKnocker

Sitat fra: Mazzbot på fredag 14. desember 2018, klokken 10:56
Sitat fra: navyelsen på fredag 14. desember 2018, klokken 09:50

Det mest lønnsomme for tesla ville vært å tilby MR RWD til SR er klar . Eller tilby kun SR i USA og MR som en SR i Europa ..
Det mest lønnsomme er det de gjør nå, som de fleste andre produsenter også gjør og som alle lærer første år på Handelshøyskolen: melk markedet mest mulig for de som har høy betalingsvilje. Når den delen av markedet er mettet kan man lansere enklere/billigere varianter av produktet.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

MikkeBoomBoom

I går ble det lagt inn bestilling på den rimeligste varianten av den dyre Tesla'en (Model 3). For meg var det et enkelt valg, for samboer så satt det litt lengre inne.

Dette er det vi var helt enige om:

- Tesla har med frunk og rom under bagasjerom plass til sportsdelen til barnevogna vår. Dermed bedre plass totalt sett til vårt bruk.

- Tesla er en penere bil, mens Niro føles mer "kjent" og "trygt".

- Tesla gir oss firehjulstrekk

- Tesla har lengre rekkevidde

- Bedre plass i baksetet på Tesla og mye bedre plass i forsetet med barnesete (Cybex Sirona S) montert.

- Mer eksklusivt materialvalg på Tesla.

- App og flere spennende, men ikke nødvendige, funksjoner.

Så var vi uenige om en hel del ting, som hvor viktig hengerfeste er for oss, men etter å ha sett at frunk og luke under bagasjerom slukte sportsdelen var vel det mer eller mindre seier til Tesla over Kia.

For meg så virker det som om Tesla er mer klar for å selge bilen i 2019, mens hos Kia så var det flere spørsmål enn svar. Blir det hengerfeste, tja.. det testes og testes. Er det en app, tja... nesten helt sikkert. Hvilke modeller kommer med og hvilke kommer uten i Q1, Q2, Q3 osv..?

Kjøper man Niro nå så står man i fare for å kjøpe en bil som blir forbigått av seg selv så snart app og hengerfeste blir lansert, og dertil verditap. Eneste måten jeg ser Kia kan bøte på dette er å sette opp prisen på Niro, men det er nok heller ingen god løsning.

Uansett så er jeg happy, dama er happy og vi gleder oss til nyåret og ny bil.

hELgenen

Sitat fra: Mikalv på fredag 14. desember 2018, klokken 12:40

- Bedre plass i baksetet på Tesla og mye bedre plass i forsetet med barnesete (Cybex Sirona S) montert.

- Mer eksklusivt materialvalg på Tesla.

I punktene over mener jeg du tar feil - har du prøvesittet begge?

Noe mer hardplast enn Tesla er det vel strengt tatt ikke mulig å få til med dagens biler - ikke det at Niro er så veldig ekslusiv, men jeg synes faktisk den er helt på høyde - om ikke bedre, enn Tesla her
Baksetet på Tesla er også litt "trangt" for de høye - det er bedre plass til beina i Niro faktisk da setet er litt høyere opp fra gulvet.

Videre vil jeg vel anse det er større risiko å eie en Tesla - mhp. garanti,feil,service
Det er også en vesentlig forskjell i pris - det du får med Tesla er en mye sportsligere bil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA