Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?

Startet av Bjoris, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

464k for LR AWD + 12,5k lakk + 20k vinterdekk = 496,5k

Da får man en kjempebra bil.

Jeg har ikke autopilot, og ser ikke på det som noen nødvendighet. Her var mine erfaringer år jeg prøvde AP/ACC i to uker: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40775.msg712767#msg712767

Om man skulle ombestemme seg senere er det også mulig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 08. desember 2018, klokken 08:23Ut fra min kalkulasjon ender TM3 på over 500 uansett hva du gjør om du vil ha metallic og ikke stygge felger samt vinterdekk.
Og hva er stygt med standardfelgene?

https://electrek.co/2017/08/15/tesla-model-3-aero-wheels-caps/

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elektro12

Det er vel disse vi snakker om. "Jeg" synes ikke de er så lekre,men liker du dem så kjør på.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:30Det er vel disse vi snakker om. "Jeg" synes ikke de er så lekre,men liker du dem så kjør på.
Fjern hjulkapslene så ser de ut som bildet jeg postet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elektro12

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:32
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:30Det er vel disse vi snakker om. "Jeg" synes ikke de er så lekre,men liker du dem så kjør på.
Fjern hjulkapslene så ser de ut som bildet jeg postet.

Ok, i såfall er de helt ok. Uansett er TM3 en melkeku med ublu priser på lakk m.m. Helt fint om folk har penger å bli kvitt. Fin pendlerbil, men markedet savner en skikkelig familiebil til under 500 lapper.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:35Ok, i såfall er de helt ok. Uansett er TM3 en melkeku med ublu priser på lakk m.m. Helt fint om folk har penger å bli kvitt. Fin pendlerbil, men markedet savner en skikkelig familiebil til under 500 lapper.
Model 3 er priset ganske riktig opp mot konkurrentene, altså BMW 3-serie, Audi A4, Mercedes C-klasse, osv. Da altså i markedene uten særavgifter på fossilbiler. Med Norges avgiftssystem er Model 3 latterlig billig opp mot konkurrentene.

Men det er sant at Model 3 ikke er en stor familiebil. Det har den aldri utgitt seg for å være, og e-Niro er heller ikke en stor familiebil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kårepåsporet

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:39
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 08. desember 2018, klokken 10:35Ok, i såfall er de helt ok. Uansett er TM3 en melkeku med ublu priser på lakk m.m. Helt fint om folk har penger å bli kvitt. Fin pendlerbil, men markedet savner en skikkelig familiebil til under 500 lapper.
Model 3 er priset ganske riktig opp mot konkurrentene, altså BMW 3-serie, Audi A4, Mercedes C-klasse, osv. Da altså i markedene uten særavgifter på fossilbiler. Med Norges avgiftssystem er Model 3 latterlig billig opp mot konkurrentene.

Men det er sant at Model 3 ikke er en stor familiebil. Det har den aldri utgitt seg for å være, og e-Niro er heller ikke en stor familiebil.

e-Niro har jo bagasjerom på størrelse med Model S facelift i følge Bjørn sin banankassetest, 8 kasser. Er vel også like stor som S med nedlagte seter. Snakker da kun om lastevolum for banankasser, ikke bilen som sådan!!!

Enlace

Da er mod 3 ferdig konfigurert. Reservasjon og bestilling denne uke og levering i februar. Kr. 515 000. Med lakk og tech.

Takker Bos for at det ble Tesla. Niro drømmen ble et mareritt.

Fra februar blir vi helelektiske. Opel A E for hjemmebruk. Mod 3 til hytten med 4x4. Har en bil med hengerfeste på jobb!

Takker for meg her. God jul.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

lirekassa

Mareritt er vel litt vel dramatisk? Model 3 med AP er 100 000,- dyrere, men jeg driver og overbeviser meg selv i disse dager om at det er verdt det allikevel. Uansett, i forhold til hva som er ute i markedet nå, så er ikke e-Niro grusomt høyt priset. Skummer BOS litt mye av fløten? Mulig, men de beholder ikke hele kaka selv.

Skal se Model 3 på Skøyen og forhåpentligvis få prøvekjørt e-Niro før jeg bestemmer meg endelig.

Mao

Model 3 har serviceintervall på 24 mnd/40 000 km, mens Kia tviholder på latterlige 12 mnd/15 000 km.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Counterpointer

Sitat fra: Mao på mandag 10. desember 2018, klokken 23:46
Model 3 har serviceintervall på 24 mnd/40 000 km, mens Kia tviholder på latterlige 12 mnd/15 000 km.
Bra

Men ..........de bør gjøre noe med serviceprisene sine (som er nær dobbelt pris)

Kårepåsporet

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. desember 2018, klokken 11:36
Sitat fra: Mao på mandag 10. desember 2018, klokken 23:46
Bra

Men ..........de bør gjøre noe med serviceprisene sine (som er nær dobbelt pris)

Hvis prisen per besøk er nær dobbel og serviceintervallene nær 1/3 av Kia så sparer en rundt 30% per besøk, pluss heftet ved å besøke verksted en gang i stedet for tre ganger......

tuono

Noe de som kjenner servicapparatet til Tesla ser på som en ubetinget fordel!

Bjoris

Som trådstarter har jeg vel en bekjennelse å komme med:)

Etter at "vi" har fått meg til å tenke meg litt om så fant "jeg" ut at, nei, M3 til 530, det var jo kanskje ikke så billig likevel. Det blir for mye det også. Verd pengene, men jeg kjører nesten aldri så langt at SR ikke er tilstrekkelig og hvorfor da legge i nesten 100 høvedinger ekstra for å få M3 nå. Aks interesserer ikke nok til at jeg legger noe særlig ekstra på bordet for det.

Nei, fruen mener at vi da godt kan vente å leve med Leaf 2.0...

Jeg tror da at det faktisk blir mer verditap å beholde Leaf 2.0 ett år til som det fort går før en SR M3 er tilgjenglig, fremfor å ha eNiro dette året, usikker på dette om det ikke kommer hengerfeste, men tror uansett att argumentet med mindre verdifall vil stå seg... Jeg snakker da om det neste året...

Superelbilen

Er det noen her som vet hvordan midnight silver metallic-lakken er i forhold til graphite-lakken til Kia? Syntes graphite-lakken til Kia fort virker litt kjedelig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA