Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trådløs sykkelbrems

Startet av i_expect, onsdag 09. november 2011, klokken 17:47

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: MortenH på mandag 20. februar 2012, klokken 13:06
og dessuten skifte av batteri (i nøkkelen!). Batteriet var for øvrig spesifisert til kr 50.

Greit å merke seg slike ting, og si fra om at du ikke ønsker den delen utført til slik ågerpris. for 50 kr får du jo et par hundre knappeceller fra f.eks. DealExtreme. Jeg bruker også å passe på at spylervæsketanken er full, lyspærer er OK osv. Slikt er uforholdsmessig dyrt sammenlignet med å gjøre det selv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sven erik

en får råd om å ta servise i utlandet men de har ikke verksteder som kann jøre det i utlandet   
en skryter av masse verksteder men det er omtrent kun norge som kann  med bilene men  her vet de ikke engang  at bateritesten skal jøres  har spurt 3 verksteder i vestfold  nå

Snøkvit

Fyste service tatt etter 1 år, 10.720 km. Regning på 3.400 inkl. pollenfilter og nøkkelbatteri, ack ja...

Fekk faktisk med ein rapport/utskrift av batteritest:
1. test når eg leverte bilen.
2. test cirka 24 timar seinare.
Status på batteri ved 1. test: 41,8 Ah "current capacity".
Status på batteri ved 2. test: 44,4 Ah "current capacity" med maks 48,5 Ah og min 46,7 Ah.
Ved fyste test var bilen kalt, cirka +2 grader, når den komm inn. Ved andre test hadde bilen stått inne hos forhandlaren (anntatt +18 grader).

Min teori:
Kapacitet mellom 44,4 og 48,5 Ah. Batteri er på 330V. Altså mellom 14,652 kWh og 16,005 kWh (W=V*A).
I og med at Mieven er oppgit å ha 16kWh under setene er altså batteriets "kondis" på 91,6% ("kalt") og 100% ("temperert). Syns det lovar godt for framtida. Elles litt rart at målt minimum var høgare en aktuell kapasitet...

Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

sven erik

Dere  som sier denne servicen er dyr neste koster 5000  så dem er ikke billige

emagic

Da har jeg og hatt bilen på 1 års service på 16500km. 

Virket som de har gått ganske nøye over bilen, de bemerket at det var en ripe på speilet på føresiden, det har jeg ikke sett selv en gang, den var ikke akkurat SÅ stor...

Diagnoserapporten sa SOC 98,5% og battery capacity 46.8Ah
Den har tydeligvis en timeteller slik som anleggsmaskiner, den stod på 1495t

Ellers var "alt ok"

Den hadde tydeligvis stått inne, for da jeg hentet den var det brukt to prikker og det var ennå 110km igjen!

emagic

erik e

20 000 km/1 års service utført på 14200 km. Håper på enda ett problemfritt år i ELINOR.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

jkirkebo

Sitat fra: erik e på mandag 02. april 2012, klokken 18:04
20 000 km/1 års service utført på 14200 km. Håper på enda ett problemfritt år i ELINOR.  ;)

Hva kostet herligheten ? (servicen altså....)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

erik e

Kan jeg ikke slippe og svare.Men forhandlerne har jo "Fast-pris" på service. Hilsen" Mekkern". ;)God kveld.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Haahov

Har vært inne til første service etter å ha rullet nesten akkurat10.000 km. Pollenfilter etc. Byttet de ikke siden bilen var hadde kjørt så lite. Bremseskivene foran var unormalt rustne til en så ny bil at de skulle jeg få nye på garantien (og ja, jeg husker på å bremse kraftig opp av og til). De måtte bestilles og kommer først i november. Etterlyste også en lakkstift jeg har bestilt, men denne var ikke tilgjengelig fra fabrikken enda. Har fått mange småhakk i sidene på bilen fra uvørne på parkeringsplasser enda så smal bilen er!?! Er lakken unormalt skjør på trillingene? Etterlyser andres erfaringer.

Fikk utskrift fra en test av "BMU driftbatterieys overvåkningsenhet 01" over battericellenes spenninger:
Cellespenning A i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning B i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning C i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning D i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning E i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning F i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning G i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning H i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Noen som får noe ut av tallene?
Jeg leverte bilen ca halvfull, og fikk den tilbake på omtrent det samme etter å ha blitt kjørt ett par km. Ser ikke ut som om bilen har blitt utladet/ladet igjen under testen.
Kom på i alt. 2238kr (inkludert 41 kr i kildesortering)
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Stjerneglis

#39
Da har vår i-Miev vært på første service. Km.st. 13600 km nøyaktig 1 år på dagen... Batteritestresultat 98,5% kapasitet. Cpu tid 1340 timer... Skiftet viskergummi foran & pollenfilter. Batteri ble ogå skiftet på fjernkontrollen. CMU omprogrammert og viskerarm skiftet på garanti pga rust. Karosseriet kontrollert mhp 12 års rustgaranti i tillegg til de faste sjekkpunktene på utlevert serviceskjema. Alt i alt en meget positiv opplevelse hos MotorForum Asker & Bærum (jeg er en krevende kunde/bileier...) :D
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

elektrolux

Sitat fra: Haahov på onsdag 05. september 2012, klokken 10:21
Fikk utskrift fra en test av "BMU driftbatterieys overvåkningsenhet 01" over battericellenes spenninger:
Cellespenning A i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning B i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning C i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning D i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning E i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning F i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning G i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Cellespenning H i driftbatterieys overvåkningsenhet 01 verdi 3.905 V
Noen som får noe ut av tallene?

Ser ut som 8 celler på tilsammen 31,2V har identisk spenning. Dette er positivt, men kun et øyeblikksbildet ved nettopp denne ladetilstanden. Lurer på om spenningsavlesningene er tatt mens batteriet er belastet?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

erik e

Hyggelig at folk er fornøyd med servicen på El-bilen. :) Stemmer vel at noen er krevende kunder,kansje spesielt Alfa Romeo kunder. ;)  Bra at Motor Forum "leverer". God helg. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

Sitat fra: erik e på fredag 23. november 2012, klokken 18:52
Hyggelig at folk er fornøyd med servicen på El-bilen. :) Stemmer vel at noen er krevende kunder,kansje spesielt Alfa Romeo kunder. ;)  Bra at Motor Forum "leverer". God helg. :)

Daglig leder hos MotorForum er faktisk samme mannen som solgte meg Alfaen da han var daglig leder hos Alfa Romeo. Så vi kan godt si at han vet hva jeg forventer av firmaet ja  ;D
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Phuc

Gammel tråd, men temaet er fortsatt aktuelt vil jeg tro:

Mileage: 11598,0 km (ca 13 mnd)
State of charge: 100,0%
Battery current capacity: 41,5 Ah
CPU operation time: 1632 hour

Ble fakturert for et knappebatteri av typen CR1616... ganske bra gjort når de fikk reservenøkkelen som ikke har noe batteri  ::)
Fikk tilbake pengene når jeg påpekte dette og de trodde nesten ikke på meg når jeg sa at jeg kunne få mange batterier for den prisen de ville ha for en.

Servicen tok ikke mer enn sånn ca 6-7 timer selv om jeg ble informert om at det kom til å ta to dager.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

erik e

Du skulle selvfølgelig ikke blitt fak. for batteri. Men det var jo flott og få bilen så raskt tilbake. Er bilen ca. halv ladet og de starter med en gang kunden har levert går jo det på en arbeids dag.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA