Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trådløs sykkelbrems

Startet av i_expect, onsdag 09. november 2011, klokken 17:47

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 03. november 2011, klokken 05:53
Ellers snakket jeg med representant for opplæringen av mekanikere til bilverstedene, og det han kunne fortelle om kurset til Mitsubitchi, var at det stort sett gikk på Elsikkerhet, og farene med de store spenningene. M.a.o ikke så veldig mye batteri, BMS, og Ladeteknisk som jeg hadde håpet på.

Sikkerhetskurs for de ansattes egen helse altså, og ikke opplæring på bilen ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erik e

Joda, Mitsubishi-gutta har fått opplæring på i-Miew.Men EL.er vel ikke en mekanikers sterke side,gjelder meg også.Det kan vel ta noe tid før de blir "proffe"også,de snart 1000 bilene bare går og går. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

sven erik

hei jeg skal ta servise  på min i utlandet  så får vi se hva det blir  tror nokk det blir vesentlig billigere   fikk rådet av forhandler her da jeg skulle nedover alike vel  men 20000 km på 9 måneder er ikke noe sak jeg har kjørt 8000 på 3 måneder nå  siden jeg fikk min  dette er bil  en kjører det en skal med  eneste jeg bruker pasaten nå er til å dra henger å litt sånt   ja hadde det hvert hurtig lading her hadde nokk bilen gått ennå mer på disse månedene 

men kommer med oppdatering når service er tatt

Heisan

Da har også jeg hatt bilen på 20 000-service. Dette kostet 2800 (uten skifte av luftfilter, spylevæske og vindusviskere). Bilen må stå over natt pga synkronisering av battericellene. Fikk beskjed om at det ikke var målbart tap av batterikapasitet / kapasiteten lå innenfor standardavviket.
i-MiEV, Lillestrøm

elektrolux

Jeg er meget spendt på hva denne servicen egentlig er?

For meg høres det mer ut som en opplading og tilstandskontroll av batteri cellene. Om dette er værd 2800 NOK for eier tviler jeg på.

Kommer Nicometeret noengang med program for trillingene vil du selv kunne sjekke dette kontinuerlig.

For meg blir det som å ringe ungene for å høre om alt er OK. Enten må man gjøre dette kontinuerlig, eller slappe av, vel vitende om at skulle noe være gale, vil en få beskjed likevel. ;)

Kan ikke tenke meg at bilen ikke har et alarmsystem for defekte celler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

erik e

Det var da voldsomt til skepsis. ;)Ingenting i Norge er verdt det vi betaler. Se bare på strømprisen ca.2/3 er avgift. Det er jo bare og droppe service``n.Mitsubishien bare "går og går" :D
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

sven erik

ville ikke droppet den nei har en som snart skal på servise som de i frankrike nå fant ut at ikke lader batteriene fult  da er det ok å ha garanti

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

elektrolux

Service for å beholde garantien er et argumant som har fått meg til å levere Mercen på service. Nå er "heldigvis" garantitiden ute, så nå tar jeg resten selv

Der er en regel som sier at en fritt kan velge verksted. Lurer på hvordan dette fungerer med de nye elbilene?

Kan allservice ta servisen på disse? Leste at Bosch skal kunne håntere de nye Thinkene?

Er der en felles standard for avlesning av batteritilstand slik det er en standard protokoll på Bensin og dieselbiler?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#24
Sitat fra: Haahov på torsdag 22. desember 2011, klokken 01:01
Må man ta årlig service for å opprettholde garanti?
Det er den som gir garantien som bestemmer vilkår (garantien er en gave fra den som gir garanti), så dette er noe en finner i garantivilkår for det enkelte produkt.
Kjøpsloven gjelder uansett, for det en handler i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

erik e

Selvfølgelig bør man ta service på"merkeverksted",iallefall når vi har brukt 250 000 kr på en ELBIL. Har man service hver 20 000 km. ( 1 år) blir det ingen "krangling" om i-Miew,en mot all formodning skulle "krangle". Selv om vi selvforskylt kjører tomt,bare ring etter hjelp. Bilen blir taut inn mens vi kan ligge på hotel. Og ikke glem,Mitsubishi forhandleren er der om du trenger hjelp.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

erik e

Har sett serviceskjema på i-Miev. Det er en omfattende batteri-test på 20 000 km service og så hver 40 000 km/2 år. Bilen bør/må leveres "dagen før" når time for service.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

OneMore

Synes ikke dette er en pris som er så galt!
Vi lever i et høykostland med flotte butikker osv.
Viss ingen skal bruke penger må vi bare bruke ennå mer på skatter.

Men det er viktig å være sikker på at man fikk levert noe!

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Focus

Jeg har og fått den første servicen utført. Min bil har ikke gått mer enn 8000 så jeg gav utrykk for at dersom det ikke var påkrevet var det unødvendig å skifte pollen filter. Det samme for vindusvisker regningen kom på 2400. Da jeg spurte om batteri status fikk jeg til svar at det var en prosedyre de satte igang om kvelden og at den var ferdi dagen etterpå uten noen raport.Finner dette merkelig at det gjennomføres en utlading og opplading uten at noen data blir lagret og skrevet ut noe jeg sa fra om og brukte som eksempel at til og med buddy kunne levere en batteristatus. Han svarte da at det ikke var noen data å få ut av systemet.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

MortenH

#29
Da har min i-miev vært på første service etter 1 år og 10 000 kjørte kilometer. Det kom på ca 3100 kr og tok tre dager.

Tidsbruken ble tilskrevet at noen på verkstedet hadde koblet fra laderen under testsyklusen, slik at den måtte kjøres på nytt. Det ble opplyst at batteritesten skal kjøres ved første service og deretter hvert andre år.

Servicen innebar i mitt tilfelle videre at de hadde reinstallert bilens systemprogamvare uten effekt på problemet med at regenereringen svikter. Skifte av luftfilter var visst påkrevd, og dessuten skifte av batteri (i nøkkelen!). Batteriet var for øvrig spesifisert til kr 50.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA