Tesla åpner for konfigurering/bestilling av Model 3 i Norge 5. Desember!

Startet av anorway, fredag 30. november 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:45
Det er aldri gratis. Men oppgradering til HW3 skal være inkludert med FSD.

Det var det jeg mistenkte. Ikke med EAP, men for FSD...

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:45
Tror man bare enten får vente til FSD blir tilgjengelig igjen for bestillig ved kjøp, eller forberede seg for å betale for oppgradering etter kjøp.

Vente med å kjøpe TM3 til HW3 er standard er vel også et alternativ?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

PerBear

Sitat fra: Teslamats på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:24
Er det noen av dere som finner vinterdekk på bestillingssiden?
Virker som Tesla har glemt vinterhjul i konfiguratoren. Samt tilhengerfeste.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: RuneW på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:50Vente med å kjøpe TM3 til HW3 er standard er vel også et alternativ?
Det kan det være. Men ingenting stopper Tesla fra å fortsette å levere HW2.5 på bilene som ikke skal ha FSD i lang tid. Dette kan være en naturlig løsning, om de sliter med å få produsert nok av de nye datamaskinene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lynet

Det er kun FM radio, altså ikke DAB+. Er det mulig i 2019 for en bil som koster en halv million!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

anorway

Sitat fra: Lynet på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:52
Det er kun FM radio, altså ikke DAB+. Er det mulig i 2019 for en bil som koster en halv million!

Hvis du tar en sjekk på Tesla sine nettsider står det følgnede under Model 3:

Media
FM/DAB+, Spotify, Internett-radio, og streaming via Premium-tilkobling

Lygren

Tja, nå har jo standard autopilot vært beta siden jeg kjøpte forrige Model S i 2015 og har har god bruk for den funksjonaliteten mens de lanserte stadige oppdateringen av programvaren... Spørsmålet er jo om de går rett til "full selvkjøring" eller gjør det i etapper som før. Jeg tipper det blir som tidligere, litt om gangen, i første omgang f.eks. evnen til å lese lyskryss og den slags. Er vel litt opp til hva en legger vekt på, jeg er jo gjerne litt i overkant opptatt av teknologi sånn generelt, samt er sikkert også blitt en liten Tesliever, men er absolutt ikke et enkelt valg for en vil jo gjerne ha det nye leketøyet levert ASAP når en først har muligheten... :)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fonberg

Noen som vet hva nettilkobling vil koste? Ser det er ett år som følger med.

Hva med bakkeklaring? Litt skeptisk til å ha en bil med lav bakkeklaring uten hevemulighet.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Lynet

Da er forhåpentligvis nettsidene ikke helt oppdatert. DAB+ må være på plass.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Amoss

Sitat fra: Lynet på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:52
Sitat fra: Lynet på onsdag 05. desember 2018, klokken 23:03
Ikke på der jeg så. Skal finne linken etterpå.

Det er uten PUP, med PUP så er det også med DAB+.  Så nei, det er ikke mulig på en bil til en halv million, men tydeligvis på en bil til 300k ;)
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:52
Sitat fra: RuneW på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:50Vente med å kjøpe TM3 til HW3 er standard er vel også et alternativ?
Det kan det være. Men ingenting stopper Tesla fra å fortsette å levere HW2.5 på bilene som ikke skal ha FSD i lang tid. Dette kan være en naturlig løsning, om de sliter med å få produsert nok av de nye datamaskinene.

Det er nok ikke helt usannsynlig, nei... :)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Nasatech

Sitat fra: georglu på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:44
Noen som vet om man kan bruke referral på Model 3-bestillingen slik de får i USA? Det er vel fortsatt bittelitt å hente på å bruke referral?

Jeg klarte å legge inn med referral. Måtte knote litt da siden tydeligvis har en bug. Men send PM så kan jeg forklare ;)

RuneW

Er det slik at det per i dag bare er premium interiør som kan bestilles? Og at man kan bestille hvite seter som et tillegg?

Synes layouten er litt forvirrende på sidene til Tesla der de har to kolonner som tilsynelatende heter "Interiør" og "Premium interiør".
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Shagma

Sitat fra: krl på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:08
Sitat fra: Shagma på onsdag 05. desember 2018, klokken 20:56
Er det ingen som vil påta seg å legge ut prisene her?
Sammendrag
Model 3 Performance – Dual Motor med firehjulsdrift - kr. 546.000
Midnight Silver Metallic lakk - kr. 12.500
Performance-oppgradering - Inkl. ved P
20-tommers Performance-felger - Inkl. ved P
Performance-bremser - Inkl. ved P
Karbonfiberspoiler - Inkl. ved P
Performance-pedaler - Inkl. ved P
Alt svart Premium-interiør - Inkl.
Oppgradert Autopilot - kr. 41.800

Kjøpspris
kr. 609.620
Inkludert mva. på ca. kr. 0
Kontantprisen inneholder kr. 6.920 i dokumentavgift og kr. 2.400 i vrakpant.

Takk!

Amoss

Sitat fra: RuneW på onsdag 05. desember 2018, klokken 23:37
Er det slik at det per i dag bare er premium interiør som kan bestilles? Og at man kan bestille hvite seter som et tillegg?

Ja og ja. :)
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA