Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Saxo, tirsdag 08. november 2011, klokken 22:22

« forrige - neste »

Exelera

Sitat fra: RogerB på lørdag 09. juni 2012, klokken 00:33
Jeg har 120km hver dag med arbeids kjøring og det fungerer helt fint, nå kjører jeg lett tur og retur uten å lade. Det går også for det meste om vinteren for uten når det var 15 minus og kaldere.
Over 17000km på seks måneder og kjempe fornøyd.  ;D

Det låter helt suverænt! Vad tror expertpanelen i tråden om stræckan Oslo-Raufoss 110km en væg, med møjlighet till 16A laddning? Ær det møjligt?

Ær inte så bekant med væg 4 norrøver, mkt kuperat?

Sen ett bonus spørsmål: Hur funkar det med barnvagn bak i en LEAF? Har du plats till något annat efter du tryckt in en Emmaljunga?
Buddy Classic-07

jkirkebo

Sitat fra: Exelera på tirsdag 19. juni 2012, klokken 17:56
Det låter helt suverænt! Vad tror expertpanelen i tråden om stræckan Oslo-Raufoss 110km en væg, med møjlighet till 16A laddning? Ær det møjligt?

Ær inte så bekant med væg 4 norrøver, mkt kuperat?

Ikke noe problem. På rv4 varierer fartsgrensen fra 60-70-80km/t og det er en masse fotobokser der. I den farten klarer du glatt Oslo-Gjøvik og ennå lengre. Spesielt kupert er det ikke, det er hovedsakelig flatt med noen lengre (dog slakke) stigninger og nedoverbakker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Smiling when sailing

Sen ett bonus spørsmål: Hur funkar det med barnvagn bak i en LEAF? Har du plats till något annat efter du tryckt in en Emmaljunga?

Emmaljungaen passer inn... hvis du skal ha hele greie med "boksen" babyen sover inn i så må du ta hjulene av. Og ei, det passer ikke så veldig mye inn i tillegg til vogna. Men det er litt plass her og der rund vogna... Det er nok andre vogner som egner seg bedre til transport i Leafen. Men vi har bare to forskjellige Emmaljungaer siden vi hadde Caravelle fra før... Men vi hadde en Tvillingsbabyjogger en gang da vi bodde en tid i Tyskland og lånte Yarisen til foreldre mine. Den kunne enkelt foldes sammen slik at vi kunne reise med en liten Yaris OG masse bagasje uten store problemer. Det eksisterer nok lignenende vogner i dag også.

Sws
Blå Leaf, Tromsø

Kryten

[

Emmaljunga passer inn dersom du tar av hjulene ja, får noe plass i "hullet" under. Men ellers trangt.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Go-carter

Jeg og Kenmyh her på forumet skal kjøre 21mil med Leafen hans i morgen; Oslo-Väjern(en time nord for Gøteborg). Planen er å dundre ned til særp, hurtiglade, og så kjøre som en prest resten av turen.

Noen tips til hvordan å holde rekkevidden oppe? Jeg kjører jo som kjent bare Think  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

gbzdoc

Er vel som på Thinken det, kjøre som en prest og skru av klima... ;)

God tur! :)

Larvik

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 20. juni 2012, klokken 23:41

Kan bare underskrive på det. Pendler Larvik - Horten ( 5 mil hver vei ), med de køene som er på E18 på dette strekket nå sommerstid har jeg valgt riksveier på ettermiddagen. Overrasket over hvor stor forskjellen på strømforbruket blir!
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Kryten

@Larvik. Hvor mye ekstra drar køen? jeg pendler samme strekket og får min i midten av juli.

OT: Det burde vært en hurtiglader på koppstad og en på foxrød
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Go-carter

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 20. juni 2012, klokken 23:41

Det gikk utmerket! :D Hurtigladeren fungerte perfekt, og vi kom frem med 22km til overs. Reka litt rundt her og sjekka ut nattlivet(som vi skal bli en del av i morgen) og endte opp fremme på hytten med 9km igjen, og LBW. Tre-byggeren stoppa på fem fulle trær  ::)
TMX60D
Leaf S 2015

kenmyh

Jessda, turen gikk utmerket! 22 mil med snittfart på 65 kmt :-D bygde til og med 5! Trær fra Sarpsborg. Trodde man kun kunne bygge 3 jeg.?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

gbzdoc

Nice! :)

Hvor mye ladet dere i særp?

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Sitat fra: gbzdoc på fredag 22. juni 2012, klokken 06:27
Nice! :)

Hvor mye ladet dere i særp?

20+5min. Etter 20 min lading påstod laderen at vi hadde 95 eller 97% strøm, men når vi satt oss inn i bilen hadde den kun ti streker  ??? Så slengte på fem minutter til.

Kan forøvrig nevnes at vi tok denne turen på piggfrie vinterdekk :) Hadde nok gått enda bedre med sommerdekk.
TMX60D
Leaf S 2015

kenmyh

Jada, det var en morsom tur! Fikk i hvert fall tid å se omgivelsene rundt seg, haha.. Gikk ikke akkurat fort, var gøy når man ble forbi kjørt med 200% høyere fart enn man hadde selv, hehe! 8)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Larvik

Sitat fra: Kryten på torsdag 21. juni 2012, klokken 21:56
@Larvik. Hvor mye ekstra drar køen? jeg pendler samme strekket og får min i midten av juli.

OT: Det burde vært en hurtiglader på koppstad og en på foxrød
Køen drar egentlig ikke ekstra, men tidligere var jeg vant til å følge trafikken på strekket uten kø ( endel 100 sone som du sikkert vet ). Forskjellen ved å kjøre rv303 er vel omtrent at jeg kommer hjem med ca 90 km igjen, mot ca 45 ved kjøring på motorvei.

Enig i det med hurtiglader.  Det mange ikke vet er at det ER en hurtiglader på foksrød, dessverre ser den ikke ut til å være tilgjengelig for offentligheten :(
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA