Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Saxo, tirsdag 08. november 2011, klokken 22:22

« forrige - neste »

Aspiranten

Hvor kjører du Eivisa?

Tenker på topografien.
Nissan Leaf

Mortenmann

Sitat fra: NeRlIn på mandag 30. april 2012, klokken 14:44
Har kjøpt meg en Leaf, fikk den for 14 dager siden og stor sett fornøyd.
Men ikke med rekkevidden.
Vil gjerne høre fra dere andre om hvor langt dere kommer.
Av data så sett opp Km, snitt fart, temperatur og gjerne strekningen.
På forhånd, takk.

NeRlIn
Sjekk denne:
http://itunes.apple.com/us/app/leaf-energy/id517173149?mt=8
SølvLeaf

NeRlIn

Sitat fra: Mortenmann på lørdag 05. mai 2012, klokken 10:55
Sitat fra: NeRlIn på mandag 30. april 2012, klokken 14:44
Har kjøpt meg en Leaf, fikk den for 14 dager siden og stor sett fornøyd.
Men ikke med rekkevidden.
Vil gjerne høre fra dere andre om hvor langt dere kommer.
Av data så sett opp Km, snitt fart, temperatur og gjerne strekningen.
På forhånd, takk.

NeRlIn
Sjekk denne:
http://itunes.apple.com/us/app/leaf-energy/id517173149?mt=8

Takk, den appen ser bra ut men jeg har desverre ikke Apple produkter. Her i huset går alt i Samsung;-)
Har sjekket om det er til Android systemet men uten hell:-(
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

Mortenmann

Sitat fra: NeRlIn på lørdag 05. mai 2012, klokken 21:36
Sitat fra: Mortenmann på lørdag 05. mai 2012, klokken 10:55
Sitat fra: NeRlIn på mandag 30. april 2012, klokken 14:44
Har kjøpt meg en Leaf, fikk den for 14 dager siden og stor sett fornøyd.
Men ikke med rekkevidden.
Vil gjerne høre fra dere andre om hvor langt dere kommer.
Av data så sett opp Km, snitt fart, temperatur og gjerne strekningen.
På forhånd, takk.

NeRlIn
Sjekk denne:
http://itunes.apple.com/us/app/leaf-energy/id517173149?mt=8

Takk, den appen ser bra ut men jeg har desverre ikke Apple produkter. Her i huset går alt i Samsung;-)
Har sjekket om det er til Android systemet men uten hell:-(
Ok, her er en analog utgave ;-)
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=4268.0;attach=3062
SølvLeaf

eivisa

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 05. mai 2012, klokken 10:35
Hvor kjører du Eivisa?

Tenker på topografien.

I og rundt bergen.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Oesse

Hei,

Pendler hver dag mellom HORTEN og Asker med bil. Hvordan vil en bil som Nissan leaf fungere som pendlerbil på en slik strekning?  Er det fare for at det blir for langt på vinteren, eller om noen år når batteriene snsyneligvis bare har opp i mot 70% kapasitet? Bruker idag ca 3500,- på i bensin og bumpenger, så det hadde nok hvert en enorm besparelse å gå over til en slik bil.

Øistein
Horten

foxy

#486
Sitat fra: Oesse på søndag 06. mai 2012, klokken 21:29
Hei,

Pendler hver dag mellom HORTEN og Asker med bil. Hvordan vil en bil som Nissan leaf fungere som pendlerbil på en slik strekning?  Er det fare for at det blir for langt på vinteren, eller om noen år når batteriene snsyneligvis bare har opp i mot 70% kapasitet? Bruker idag ca 3500,- på i bensin og bumpenger, så det hadde nok hvert en enorm besparelse å gå over til en slik bil.

Øistein

har du lademulighet i begge ender så er det vel ikke noe problem... men du må nok kjøre pent og kansje vurdere å kjøpe en webasto løsning...
I-miev 2011
Asker

Rasmus.B

Det er vel ca 80 Km mellom Asker og Horten, så det går fint. Du er helt avhengig av å kunne lade i begge ender. Det kommer også hurtigladere i Drammen hvis det skulle knipe en av veiene.
Du kan jo også belage deg på å ikke nødvendigvis kjøre i 100 Km/t på denne strekningen, da det virkelig tapper batteriene.
Det er jo til slik kjøring at Leafen er perfekt for. Jo mer du kjører desto mer sparer du i forhold til en fossil bil.

Lykke til
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Du kan ikke belage deg på å kjøre 148km (t/r) uten å lade.
Det går helt sikkert greit om sommeren, men det fordrer plussgrader og pent kjøring (ikke over 80km/t).

Jeg kjørte fra Asker til Gardermoen i går og fikk ikke noe særlig mer enn 130km ut av bilen (to voksne, to barn og kofferter). Lå mye i 75km/t oppover (bak en polakk med henger) og 80km/t nedover. Og da var det 6-7 varmegrader (fire varme-streker på batteriet) og tørr vei.

Har du ikke lademuligheter på jobb? (10A stikkontakt)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Finnes det noen som monterer Webasto på Leaf?
Meg bekjent vil ikke Nissan ha det i bilen (den skal være "nullutslipp") og det finnes derfor ingen godkjent montering.


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 06. mai 2012, klokken 22:20
Finnes det noen som monterer Webasto på Leaf?
Meg bekjent vil ikke Nissan ha det i bilen (den skal være "nullutslipp") og det finnes derfor ingen godkjent montering.


Thomas

Er diskutert i tidligere tråd, ikke noe nytt enda.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Oesse

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 06. mai 2012, klokken 22:17
Du kan ikke belage deg på å kjøre 148km (t/r) uten å lade.
Det går helt sikkert greit om sommeren, men det fordrer plussgrader og pent kjøring (ikke over 80km/t).

Jeg kjørte fra Asker til Gardermoen i går og fikk ikke noe særlig mer enn 130km ut av bilen (to voksne, to barn og kofferter). Lå mye i 75km/t oppover (bak en polakk med henger) og 80km/t nedover. Og da var det 6-7 varmegrader (fire varme-streker på batteriet) og tørr vei.

Har du ikke lademuligheter på jobb? (10A stikkontakt)

Thomas

Hei,

Pleier å ligge i 110+ på E18 når jeg kjører innover nå, så hadde håpet jeg minst kunne holdt 100.
Belager meg på å måtte lade den 7,5time på jobben uansett. Så trenger ikke å tenke på at jeg må spare på strøm, så lenge jeg bare kommer frem.

Har ikke stikkontakt på jobben i dag, men det er en  ting jeg jobber med å fikse. Så satser på at det går i orden.  Hvor mye lader den forresten på 7,5 time?

Øistein
Horten

foxy

#492
siden det tydligvis ikke finnes webastoløsning til leaf ville jeg kansje vurdert en trilling med eberspächer varme. da kan du cruise sommer som vinter i 100 til asker. eller høre med leaf gutta om bilen deres tåler 100km/h og full varme på i 80 km om vinteren.
I-miev 2011
Asker

Aspiranten

16A lader på jobb gir deg 100% og da bør du klare den distansen selv om 10 år med 70% rekkevidde, før fart, tooografi og antall lyskryss blir tatt med.
Nissan Leaf

Oesse

Sitat fra: Aspiranten på søndag 06. mai 2012, klokken 23:31
16A lader på jobb gir deg 100% og da bør du klare den distansen selv om 10 år med 70% rekkevidde, før fart, tooografi og antall lyskryss blir tatt med.

Hvor mye med 10A?

Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA