Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Vaduz på lørdag 01. mars 2025, klokken 17:51
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 01. mars 2025, klokken 17:05
Sitat fra: Vaduz på lørdag 01. mars 2025, klokken 14:38
Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. mars 2025, klokken 07:32
Sitat fra: What-a-watt på fredag 28. februar 2025, klokken 23:51Etter kveldens evenement i Det Hvite Hus blir det kanskje opportunt å boikotte hele USA, og ikke bare Musk

Selvfølgelig,har gjort det noen uker allerede. Ut med Microsoft,Coca cola,Pepsi osv..Og så oppfordrer jeg alle til ikke å reise til USA. Musk sparker så mange offentlige ansatte og innsetter uvitende idioter som ledere at det uansett vil være utrygt å reise dit. Det vil også kunne bli uro og demonstrasjoner i månedene som kommer. Mitt råd er derfor å holde seg borte fra både landet og alle produktene de lager.

Tror du har rett i det, ikke et trygt land å reise til slik jeg ser det, ekstremt usikker politisk situasjon. Det er ikke mange år siden venstresiden/BLM marsjerte med våpen i paramilitære formasjoner og tok over hele byer, kongressen ble stormet og splittelsen er bare dypere enn den var.
Lurer på om du ikke forveksler Proud boys, og diverse militser med BLM? Definitivt ikke venstresiden som stormet Capitol.

Burde vært et punktum der, kongressen ble stormet av alt right republikanere og ultranasjonalister. Venstreradikale og BLM marsjerte under våpen og stengte hele byer og ønsket å fjerne politiet. Litt utydelig skrevet av meg, du har helt rett.
👍🏼 greit med oppklaring.

daktari

Når kommer egentlig Musk i skvis likvidietsmessig mtp alle lånene hans med sikkerhet i TSLA?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på tirsdag 04. mars 2025, klokken 18:30Når kommer egentlig Musk i skvis likvidietsmessig mtp alle lånene hans med sikkerhet i TSLA?

Så en youtube video om det der i forrige uke. Husker ikke detaljene,men spørsmålet som ble stilt var akkurat dette du spør her. Det ble påstått at nedturen kunne komme fort dersom salgene stupte nettopp fordi selskapet hadde store lån. Videre var det snakk om tollkrigen kunne smelle feil vei for Tesla...

Øyvind.h

Leste nylig at EU skal justere på utslippsmålene. Dvs året hvor nullutslipp må nås står, men det lempes på kravene på veien dit fordi det tar tid å redusere salget av fossilbiler.

Det kan få konsekvenser for Teslas CO2 credits og redusere inntekten fra dette. Eventuelt fall i salg vil også redusere beløpet Tesla tjener på dette. Selskapet tjente visstnok 2,76mrd USD på dette i fjor.

Tar null ansvar for kilde eller kvalitet på dette nettstedet, men de skriver litt om dette.
https://futurism.com/tesla-sales-carbon-credits-europe

Når Musk (så vel som Trump) går så hardt til krig mot europa og våre kjerneverdier er det åpenbart at EU må reagere med å kutte slike inntektsstrømmer. Musk og Trump jobber jo iherdig for å øke utslipp uansett, så miljøet taper i det korte bildet okkesom.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sånn er kursen siste mnd.

Ganske klar trend

Klykken

Siste tids (uke/mnd) trend har jo ingenting å si for videre utvikling, bare så det er sagt. Det man kan lese ut av det er hva som har skjedd, og ingenting annet. Grafen ser stygg ut, men det er jo bare å endre til 6mnd så ser det jo helt annerledes ut. 1år og 5år også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

What-a-watt

Counterpointer

Vil si at tiden siden valget i USA er en viktig periode.
Ingen tidsperiode gir all informasjon 🤷🏻

Det er ingen som sier aksjen ikke har steget historisk, men nå faller den ganske kraftig. Mulig vil salgstallene til nye Y bremse dette, men evt hvor mye gjenstår å se.
Poenget med å ha en tråd om en aksje er å følge utviklingen og diskutere hva som påvirker den mm.

De politiske tiltakene som kommer nå samt trender generelt er ikke lett analysert i detalj. Men det gjøres i stort monn i både markedet og i alle typer medier.

ToWalkOrDrive

Ser at aksjekursen nesten er på samme nivå som før valget. Så dersom fremtidsutsiktene er dårligere nå enn før alle de dårlige nyhetene/valget, så kan det godt være kursen skal enda lengre ned. Særlig med tanke på boikott-USA som skjer i Canada osv.

Men så får en se da når fancy ny Model Y begynner å rulle, om folk holder bestillingsfingeren unna.
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Det eneste som er sikkert nå er vel at ingenting er sikkert, men det er jeg til gjengjeld helt sikker på!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA