Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

creal

Hvis man ønsker et jafs av elbilmarkedet pga. energikrisen, så spørs det om man ikke heller kjøper f.eks. Hyundai med P/E 20 ganger bedre enn Tesla, og som lager like gode elbiler.

Electric cars in Norway

Tesla snur opp neste uke :+1: det tror nå jeg da..som er evig optimistisk i de aksjer jeg nylig har gått inn i igjen :D. Men jeg går ofte også på en lei smell >:( så ta ikke dette for mer enn det det er   :D det vil si "et såkalt håp"!  Har derfor som vanlig i TSLA satt SL på denne i 60% 30% 10% nivåer (trailing). Samt en overoptimisk høy TP. Her kan ting skje fort ift uroligheter i Ukraina...og andre forhold....

Kopi:
"Meanwhile Tesla (TSLA) rebounded from a six-month low of 700 intraday Thursday. But Tesla stock still fell 5.5% to 809.87 for the week, ending below its 200-day line. Getting above that 200-day line is critical for the EV giant. But TSLA stock is a long way from having even an early entry.

Tesla stock and Microsoft are on IBD Leaderboard. Microsoft stock also is on IBD Long-Term Leaders."
https://www.investors.com/market-trend/stock-market-today/dow-jones-futures-market-rally-continues-amid-russia-ukraine-invasion-apple-leads-5-stocks-setting-up/?src=A00220

Counterpointer

Har tatt en «gear» (håper det er ok å bruke det utrykket) og kjøpt en liten post i TSLA på 700 tallet.

Lurer på om midlertidig topp er omtrent der den er nå på 870. Det er svakt fall i premarked (under en prosent).

Noen som har synspunkter på kurs nå.

Klykken

Helt sikkert en midlertidig topp. Men hvor midlertidig er jo plent umulig å si, og det kommer an på horisonten din og ønsket risiko. Per nå er det jo situasjonen i verden som avgjør reaksjonen til børsen mest, virker det som.

Ellers ville jeg ikke avgjort noe basert på premarket.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Var ute å vasket bil nå. Får se hva som har skjedd på Nasdaq nå.

Helt enig i at premarked ikke er noen avgjørende indikator.

Electric cars in Norway

Hmmm.... det kan svinge litt... blir bedre når man zoomer ut litt :D

Tipper over tusen dersom det blir god leveringstatistikk for mars mnd. ;)  men jeg tar ofte feil :D

https://finance.yahoo.com/quote/TSLA?p=TSLA&.tsrc=fin-srch

https://www.fool.com/investing/2022/03/01/why-tesla-ford-and-general-motors-stocks-crashed/

Electric cars in Norway

Det går jo så bra så: 879.89 +15.52 (+1.80%)

Tesla Inc. stock rises Wednesday, outperforms market
https://www.marketwatch.com/story/tesla-inc-stock-rises-wednesday-outperforms-market-01646256754-8a3f244a0c10

Counterpointer

Contango

Lang og kritisk artikkel om ARK i Financial Times. Verdiene av fondene har falt dramatisk, og Tesla er relativt sett av de bedre investeringene deres (hvis man tar fall fra toppen til dagens kurser).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Klykken

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 02. mars 2022, klokken 22:37
Det går jo så bra så: 879.89 +15.52 (+1.80%)

Tesla Inc. stock rises Wednesday, outperforms market
https://www.marketwatch.com/story/tesla-inc-stock-rises-wednesday-outperforms-market-01646256754-8a3f244a0c10
Marketwatch bruker en robot til å skrive ut slike artikler. Det er waste of time å lese, og dele med omverdenen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. februar 2022, klokken 10:00Er oljen den nye oljen?

Kanskje det er riktig tidspunkt å selge Tesla-aksjer og hamstre inn i olje-aksjer? Mange har skydd olje-aksjer / oljeservice-selskap som pesten....men med de olje-og gassprisene vi har sett de siste månedene så blir gjerne slike aksjer en lønnsom sak å ha fremover...

Er det lurt å selge noe som allerede har gått kraftig ned og nå er svært underpriset, og samtidig kjøpe noe som allerede har gått kraftig opp?

Dvs. det verste av FOMO begge veier.

emurof

Sitat fra: creal på torsdag 24. februar 2022, klokken 13:48Hvis man ønsker et jafs av elbilmarkedet pga. energikrisen, så spørs det om man ikke heller kjøper f.eks. Hyundai med P/E 20 ganger bedre enn Tesla, og som lager like gode elbiler.

Bare fordi noe har lavere P/E så betyr ikke det automatisk at det er et bedre kjøp.

Hvordan er marginene til Hyundai sammenlignet med Tesla? Går Hyundai i det hele tatt med overskudd på elbilene sine?

Hvordan er veksten til Hyundai? Hva er forventet vekst videre?

Her gjelder det å se på det fundamentale i selskapene. P/E sier ikke så mye i seg selv.

Motorwatt

Nå er det vel bare å finne fram 🍿 igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Kursen var nedom 750 ish er akkurat nå 772

Skulle ut fra produksjonstall og oljepris trodd at utvikling var mer positiv.

Krigsfrykt spiller sikkert inn. Alt virker usikkert nå.

Klykken

FED skal også ha en rentevarsling om ikke lenge. Jeg tipper bunnen er nådd ganske snart. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA