Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Den ligger og koser seg rundt 300. Blir spennende å se om den bryter opp, eller om den går litt ned igjen.

DagfinnN

Rart dette her. Hadde det vært nedgang i kursen ville det nok være 1 - 4 stk. her som ville skrive mye. Men når det er oppgang er det helt stille, merkelig.
Ellers er dette særdeles gode nyheter. Heia Tesla!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arthur

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 24. oktober 2019, klokken 16:55
Rart dette her. Hadde det vært nedgang i kursen ville det nok være 1 - 4 stk. her som ville skrive mye. Men når det er oppgang er det helt stille, merkelig.

Oppgang er bra, nærmer seg snart 75% av tidligere toppnivå! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. oktober 2019, klokken 21:06
......Som sagt over så tror jeg det kommer gode salgstall men et moderat tap som gjør at kursen ligger omtrent der den er nå rundt 250+-
Det er en god ting å innrømme sine feil. Her tok jeg grundig feil og kursen er rett under 300 akkurat nå [emoji1]

Det er lett å bli for negativ, selv om jeg er long. Tror dog ikke jeg vil bytte om på forholdet mellom aksjer i TSLA og indeksfond selv om det ville ha gitt en meget god gevinst siste uke. Det er viktig å opprettholde komfortabelt risikonivå ikke alltid maks profitt.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:55Jeg tror kurshoppet i all hovedsak vedvarer. Om det går ned er det nok ikke snakk om mye, f.eks at det ender på 299,95. Og tror kanskje at det mest sannsynlige utfallet er noe ytterligere stigning, 0-5%.
Det endte opp med at de som ville ha kursen under 300 vant. Jeg bommet med $0,27. :D
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Jeg er bare inne for småpenger i aksjemarkedet, men "visste" at hvis jeg dro på og heiv inn en million eller to på 175 så kunne det bli gode penger på noen måneder, men jeg våget ikke gamble. Jeg var der at enten ble det heidundrende konkurs eller kraftig stigning, og selv om jeg trodde mer på stigning enn konkurs, så hadde jeg ikke baller nok. Og det er forskjellen på de som vinner stort i aksjemarkedet og meg.

Jaja, god dag uansett, sinnsvake 25% opp i NAS og 18% i TSLA, og ellers grønt i alt utenom Telenor.

ok67

Sitat fra: gr på torsdag 24. oktober 2019, klokken 23:10
Og det er forskjellen på de som vinner stort i aksjemarkedet og meg.
Det er nok av eksempel på dei som gjer det stort ein dag er konk neste dag...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Sjøhyene

Nettop. Går du nok ganger all in på selskaper med 10% sjanse for konk så er du garantert å konk selv til slutt. Selv om du dobler deg de resterende 90% av gangene. Derfor diversifisering er så ekstremt viktig!
Nå er TSLA vokst til ca 15% av porteføljen min og det tenker jeg er relativt mye. Men vil ikke vurdere noen grep før vi i hvertfall har passert 20%. Har såpass ståltro på selskapet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

emurof

Kraftig opp i dag igjen. Har det kommet enda flere nyheter?

Tiger123

Sitat fra: gr på torsdag 24. oktober 2019, klokken 23:10
Jeg er bare inne for småpenger i aksjemarkedet, men "visste" at hvis jeg dro på og heiv inn en million eller to på 175 så kunne det bli gode penger på noen måneder, men jeg våget ikke gamble. Jeg var der at enten ble det heidundrende konkurs eller kraftig stigning, og selv om jeg trodde mer på stigning enn konkurs, så hadde jeg ikke baller nok. Og det er forskjellen på de som vinner stort i aksjemarkedet og meg.

Man angrer mest på det man ikke gjør.., lærte jeg på eh...eh Videregående;P

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emurof på fredag 25. oktober 2019, klokken 18:15Kraftig opp i dag igjen. Har det kommet enda flere nyheter?
Nei, er nok ettervirkninger av kvartalsrapporten. Det tar gjerne noen dager før analytikere og markedet får summet seg skikkelig.

F.eks kommer ikke oppdaterte forventninger til analytikere med en gang. I dag oppgraderte Morningstar prismålet sitt for Tesla fra $231 til $325 utifra stabil positiv "free cash flow".

(Det er nok også noen shorts som nå må kjøpe TSLA pga margin call. Det er ikke alltid sånn at banken avslutter posisjonen din øyeblikkelig ved margin call. Man kan få et par dager på å ordne opp.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Fra Electrek:  :D :D

Don't worry $TSLAQ , I know you are having a bad week, but I'm here to help. We just find out that Tesla is having to issue a recall on Model 3 vehicles due to a massive flaw: missing warning on sunvisor. A whopping 89 vehicles affected. Tesla short thesis confirmed.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ElbilJohn

Sissener sier de fortsatt er godt under kostpris på shorten i tesla. Noen som vet hvor mye under?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Espen Hugaas Andersen

Han var i hvert fall det tidligere i dag;D

Men aner ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA