Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Upgrede kit /for webasto / kan det konverteres til å styre start varme ... ?

Startet av nien, fredag 23. november 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

offpist

Skal tro om man kunne montert en orgiginal varmer fra en Diesel Golf MKVII.
Varmeren heter 5Q0815005AD og fås på Ebay noenlunde komplett for under 3000 kr.
Skulle ikke forundre meg om innfestning og det meste vil passe rett over.

For eksempel https://www.ebay.com/itm/173016925370

Ja jeg veit at tråden handler om kun fjernstyring men kan ikke helpe å tenke at en diesel varmer hadde gjort nytte for seg på langtur og når det er virkelig kaldt ute.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Amatøren

Sitat fra: offpist på fredag 28. desember 2018, klokken 11:02
Ja jeg veit at tråden handler om kun fjernstyring men kan ikke helpe å tenke at en diesel varmer hadde gjort nytte for seg på langtur og når det er virkelig kaldt ute.

Ja...., men da synes jeg at mye av elbil for miljøet faller bort. Mine tanker er jo å kvitte oss med fossilt brennstoff.

Skal diesel varmer monteres må det komme en som takler ren biodiesel (uten fossil innblanding).

Hadde vært stilig hvis Webasto kom med varmer som gikk på teknisk sprit. Da slapp man kuldeproblemet som diesel (spesielt biodiesel) kan gi i sterk kulde. Brenner vel renere og mindre sjanse for nedsoting av brenner.

På Møller bil Asker og Bærum sa de at det vil nok komme stadig større problemer med dieselvarmere etter hvert som myndighetene pålegger stadig større andel biodiesel innblandet i dieselen. De hadde allerede sett tendensen og regnet med at den ville øke betraktelig.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

offpist

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA