Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilens batteri taper seg 3% hver natt (100D)

Startet av Anderslien, torsdag 22. november 2018, klokken 20:49

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: gr på mandag 01. april 2019, klokken 09:46
X har varme i høyde/taksensor også, men virker ikke som det er stor forskjell i tap på X og S.

Smelter de bort snø når bilen blir stående? Er jo ikke sikkert denne varmen står på hele tiden.
'21 3LR

geear

Anderslien

Da har jeg endelig fått bekreftet at alt er ok med bilen. Den har vært stående på gardermoen i 14 dager og tapte seg 1% hver dag. Da klarte Tesla å løse det på service.

De byttet 12v batteri og denne:

Replace Revision B E-fuse module with E revision or higher for improved corrosion protection in highly corrosive environments.

OlaM

Sitat fra: Anderslien på fredag 31. mai 2019, klokken 06:16
highly corrosive environments.

Dette er ingeniør-terminologi for "utenfor California".
'21 3LR

Joachim@sancon.no

Er på hytta nå og bilen har stått i neste 2 døgn uten lading. Ser nå at batteri kapasitet har gått fra 70 til 60% siden jeg kom. Jeg kom akkurat på at jeg har sentry mode aktiv på alle lokasjoner og kun har ekskludert Home.

Var derfor en tur ute i bilen nå og la hytta som en favoritt og ekskluderte favoritter under sentry innstillingene. Så gjenstår det å se om bilen går i sleep igjen.

Contango

Jeg kan ikke si det med sikkerhet men internett dekning virker å ha en positiv virkning mot insomnia.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Counterpointer

Sitat fra: Contango på søndag 02. juni 2019, klokken 11:17
Jeg kan ikke si det med sikkerhet men internett dekning virker å ha en positiv virkning mot insomnia.
En paradoksal effekt i forhold til på mennesker da [emoji23]

Contango

Jeg bruker TeslaFi og etter å ha justert litt på parametere så går bilen nå offline på natten og bruker mindre batteri. Men jeg får ikke "waking up" og TeslaFi registrerer ikke bilen som sovende. Men, så har jeg begynt å se på loggene der bilen er våken og parkert. Da logger TeslaFi at bilen tidvis setter på varmen og at temperaturen i kupeen går opp i 23,5 grader på tross av at "Driver setting" er 21,5 grader. Viften går ikke på. Når jeg går tilbake til vinterloggene ligger tempearturen på 8-10 grader i kupeen ved minus ute. Ikke så rart bilen bruker en del strøm når parkert.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA