Bilens batteri taper seg 3% hver natt (100D)

Startet av Anderslien, torsdag 22. november 2018, klokken 20:49

« forrige - neste »

Motorwatt

Hvis dere har brukt noen andre apper, så vær klar over at flere av disse er server-basert. Derfor hjelper det ikke bare å slette disse appene. For å sikre at ingen andre apper poller bilen, anbefales det å endre passordet på MyTesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:38
Hvis dere har brukt noen andre apper, så vær klar over at flere av disse er server-basert. Derfor hjelper det ikke bare å slette disse appene. For å sikre at ingen andre apper poller bilen, anbefales det å endre passordet på MyTesla.

Jeg har byttet passord nå for å se om det hjelper

Motorwatt

Du må selvsagt bruke det nye passordet i Teslafi, men det skjønte du sikkert.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:37
Du må selvsagt bruke det nye passordet i Teslafi, men det skjønte du sikkert.  :D

Det skjønte jeg. To dager siden jeg byttet passord nå og bilen nekter fortsatt å sove.

Motorwatt

Da vet ikke jeg. Dessverre. Er bilen koblet opp mot WiFi når den er parkert? Anbefales.
Tesla S75D - 09/2018

Contango

Da sov den 5,5 timer i natt. Første gang på wifi siden forrige gang den såvidt sov - da to ganger en halvtime omtrent. Enten det, eller så er det at det er kaldt. Er på hytta (der når den wifi). Ingen software oppdatering. Jeg har kjøpt FSD men ser heller ingen bekreftelse på noe software nedlasting i appen. Skulle jeg det? Ble ihvertfall beskrevet at software oppdatering over wifi  skulle komme da jeg kjøpte.  Lurer generelt også på hvordan/om man ser at navbasen er oppdatert.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

DagfinnN

Sitat fra: Contango på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:05
Jeg har kjøpt FSD men ser heller ingen bekreftelse på noe software nedlasting i appen. Skulle jeg det?
Jeg fikk melding på skjermen dagen etter at jeg betalte 16.700 mitt kjøp av FSD er vellykket.
Funksjonene kommer nok ikke med det første.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Contango

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:20
Sitat fra: Contango på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:05
Jeg har kjøpt FSD men ser heller ingen bekreftelse på noe software nedlasting i appen. Skulle jeg det?
Jeg fikk melding på skjermen dagen etter at jeg betalte 16.700 mitt kjøp av FSD er vellykket.
Funksjonene kommer nok ikke med det første.
Takk. Ikke noe i bilen heller som tilsier at den har fått noe som helst. Tatt en reset, skiftet til 5ghz som har litt bedre signal, og gitt den et spark i dekket.

Anderslien

Sitat fra: Motorwatt på fredag 08. mars 2019, klokken 08:26
Da vet ikke jeg. Dessverre. Er bilen koblet opp mot WiFi når den er parkert? Anbefales.

Ja, koblet opp mot wifi

Contango

Nå vet jeg i hvert fall hva noe av vampire drain går til. Går fremdeles 3-4 prosentpoeng hvert døgn. Ingen soving med unntak av rundt 20 minutter i weekenden mens den var på wifi. Men den brukte ikke wifi til noe vettugt. Ingen oppdatering til 2019 software og ikke snurten av FSD. Men varmen til kameraet - den virker åpenbart.

OlaM

Ja, der går det helt klart noen wattimer til kråkene. Beklager hvis det har vært grundig testet før, men vil den fremdeles ha varmen på kameraet hvis du slår på range mode?

Kan jo forklare hvorfor strømtrekket plutselig forsvinner, hvis det har vært varmere enn en mulig temperaturgrense før varmen slår seg på.
'21 3LR

Contango

Jeg vet ikke om Range Mode slår av varmen. Første gang jeg ser dette. Men ser på TeslaFi at den driver og varmer batteriet innimellom også. Dessuten er det uvanlig varmt i bilen til tider. 7 graders forskjell inne og ute ila en natt virker ikke helt tilforlatelig..

JorEl

La meg i går,kl.2359, og sjekket batteriet. Det viste 201km igjen. Bilen var i Sentrymode til 0730, og kona kjørte ungene til skolen, 10km(jeg tar godt i). Nå satte jeg bilen på oppvarming og ser at batteriet står på 135km.    :o :o
201km-135km= mistet 66km på 9timer og 15min men jeg må trekke fra det kona har kjørt(10km), hun satte ikke bilen på forvarming. Hvor er mine 56km?

I natt skal jeg ikke ha på Sentrymode og mobilene til meg og kona skal sjekkes, slik at ingen av oss har Tesla-Appen aktivert. Bilen hadde ikke varmt batteri i går kveld og temperaturen var ca 5grC.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Klykken

Bruk %-visning av batteristatus. KM-rekkevidde varierer med temperaturen.
Ellers, småturer uten rangemode gjør at bilen kjører varming av batteri, så forbruk på de 10km var nok temmelig høyt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA