Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Understellsbehandling av Leaf

Startet av Ebil, søndag 06. november 2011, klokken 21:39

« forrige - neste »

Ebil

Nikometeret viser ca 4 grader forskjell mellom laveste høyeste temperatur eks (39/42/43) ved lading. Kan det være at 2 av viftene ikke kjøler så godt, at viftehastigheten er lavere og at de bør skiftes.  Viftestrømmen varierer mellom 0,99 til 0,96. Er disse avike normalt?
Er "Lader temp 1" nærmest rattet?
Elfa har en vifte: (54-218-03) 60x60x25 12VDC Produsent NMB  2410 LM-04W-B50, 4900rpm, gjennomstrømning 39m3/h, 2,4W. Noen som har kjøpt/forsøkt den?
Bergen
Think 2001

Ken

Jeg har sett lignende variasjoner selv. viftene er antakelig slitte. Mindre problematisk om vinteren da kjøleefekt er større. Prøv å logge opplading med Nikometer og se etter ladestopp underveis pga overtemperatur mi en av de ladekretser.   
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

#2
Det finnes vifter på ebay:             
http://www.ebay.com/itm/260534921696?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Disse har litt lavere hastighet enn originalen, men bør holde hvis alle 3 er i virksomhet. Pris:  $4,7 pr stk inkl frakt, men løp og kjøp for salget går ut søndag kl 16.00  Det går på noen minutter å opprette en paypalkonto.

Hvis du leser dette for sent, søk på "brushless fan 6025" og se etter maks strømtrekk og laveste pris.
Du får 3 vifter for godt under moms-grensen kr. 200, ($35), da får du de i postkassen i løpet av 2 uker.

Og så kan jeg gjenta det igjen, laderen tåler ikke pos.15 A, da brenner printet, inntaket og tilkoblingene!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA