Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BESTE PRAKSIS FOR BATTERILADNING OG LANG LEVETID

Startet av daggad, fredag 04. november 2011, klokken 19:49

« forrige - neste »

dissern

Bilen piper jo støtt og stadig. Når jeg går ut av bilen f.eks og åpner bakluke så piper det 3 ganger - er det mulig å slå dette av? Hva er egentlig poenget?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

BE

Poenget med den pipingen er å fortelle deg at nøkkelen er utenfor rekkevidde. Greit å vite dersom noen andre sitter bak rattet, slik at de ikke kjører av sted uten nøkler (F.eks. dersom du blir kjørt til jobben av din kone).
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

Sitat fra: BE på onsdag 21. desember 2011, klokken 16:11
Poenget med den pipingen er å fortelle deg at nøkkelen er utenfor rekkevidde. Greit å vite dersom noen andre sitter bak rattet, slik at de ikke kjører av sted uten nøkler (F.eks. dersom du blir kjørt til jobben av din kone).

Den eneste riktige måten å håndtere dette på er at bilen ikke kan kjøres når nøkkelen er utenfor rekkevidde! Kjipt nok om man ikke kommer hjem fra butikken og må få nøkkelen levert, men selv reiser jeg med ferge til og fra jobb, og jeg tror nok jeg hadde ringt forhandleren og fortalt dem min hjertens mening om bilen dersom jeg stod på ferga og nøkkelen var et helt annet sted.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ole C

Sitat fra: Aspiranten på mandag 19. desember 2011, klokken 10:31
+1 daggad  :D

Samme erfaringene her. Håper på hurtigladere @ Sunndalsøra, Åndalsnes, MOA, Volda, Geiranger, Oppdal og Dovre nå  ;D Da blir det 98% goodbye fossil...

+1 daggad

Er med på den Daggad, jeg så du eller kona hadde dere en "kose tur" på Moa i går , jeg var på Tren for å trene ::).

Enig med deg i alt du skriver  jeg kjører også med godt oppvarmet bil til Ulsteinvik par ganger i uka, mange artige episoder med taskerottene på ferga.... 

har nettopp passert 1000 KM ...

Aspiranten helt enig med deg når det gjelder plassering av hurtigladere.  Tussa , Tafjord og Istad kraft trenger vel alle et spark bak.



Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

BE

Sitat fra: cra på onsdag 21. desember 2011, klokken 22:05
Den eneste riktige måten å håndtere dette på er at bilen ikke kan kjøres når nøkkelen er utenfor rekkevidde! Kjipt nok om man ikke kommer hjem fra butikken og må få nøkkelen levert, men selv reiser jeg med ferge til og fra jobb, og jeg tror nok jeg hadde ringt forhandleren og fortalt dem min hjertens mening om bilen dersom jeg stod på ferga og nøkkelen var et helt annet sted.  ;)

Problemet er bare det at dersom systemet feiltagelse ikke oppdager nøkkelen når du f.eks. ligger på motorveien, ville det kunne oppstått uheldige situasjoner dersom bilen da plutselig skulle slutte å fungere... Jeg foretrekker å ha det slikt det er i dag.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 16. desember 2011, klokken 00:55
Sitat fra: Saxo på torsdag 15. desember 2011, klokken 17:56
Sitat fra: Saxo på tirsdag 13. desember 2011, klokken 19:57
Jeg er godt fornøyd med radioen. Kjører mellom trondheim og stjørdal med grei dekkning. Midt-norge er jo imidlertid Norges navle da :-)
Dette innlegget skulle jeg IKKE ha postet. Har nå akkurat samme problem som Kallagtunet.@#%& Radioen fungerte fint fram til i dag. Prøvde å oppdatere stasjonalista i dag etter at mottaket på P4 begynte å skrangle litt. Nå får jeg ikke kontakt med noen kanaler overhode! Har du fått dette fiksa Kallagtunet ? Skikkelig irriterende dette :-(

Den fikset seg selv dagen fø jeg skulle inn på verkstedet.... Gode mottaksforold siden. Det er noen tråder på us forum  der noe klager på radioen og andre er veldig fornøde... Dvs som her. Jeg har ikke sett rapporter på at folk har mistet mottak underveis som oss. Jeg tolker det dit at det er en kompnent som har en svakhet ett eller annet sted i mottakskjeden. En antenne forsterker? Dålig kontakt? Noe galt som ikke er riktig er det i alle fall mednoen radioer.

Da har jeg ogsåfått radiomottak problem som beskrevet her. Lurte på om det er andre og eventuelt om Kallagtunet har fått fikset problemet. Noen med problemer med radiomottak?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gbzdoc

Sitat fra: BE på torsdag 22. desember 2011, klokken 00:38
Sitat fra: cra på onsdag 21. desember 2011, klokken 22:05
Den eneste riktige måten å håndtere dette på er at bilen ikke kan kjøres når nøkkelen er utenfor rekkevidde! Kjipt nok om man ikke kommer hjem fra butikken og må få nøkkelen levert, men selv reiser jeg med ferge til og fra jobb, og jeg tror nok jeg hadde ringt forhandleren og fortalt dem min hjertens mening om bilen dersom jeg stod på ferga og nøkkelen var et helt annet sted.  ;)

Problemet er bare det at dersom systemet feiltagelse ikke oppdager nøkkelen når du f.eks. ligger på motorveien, ville det kunne oppstått uheldige situasjoner dersom bilen da plutselig skulle slutte å fungere... Jeg foretrekker å ha det slikt det er i dag.

Hadde jo holdt at man ikke fikk den i gir/ut av park.

Men som du sier, at den kutter ut -mens- man kjører vil ikke være helt bra. ;)

Bil2

Sitat fra: bno på tirsdag 25. desember 2012, klokken 17:36
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 16. desember 2011, klokken 00:55
Sitat fra: Saxo på torsdag 15. desember 2011, klokken 17:56
Sitat fra: Saxo på tirsdag 13. desember 2011, klokken 19:57
Jeg er godt fornøyd med radioen. Kjører mellom trondheim og stjørdal med grei dekkning. Midt-norge er jo imidlertid Norges navle da :-)
Dette innlegget skulle jeg IKKE ha postet. Har nå akkurat samme problem som Kallagtunet.@#%& Radioen fungerte fint fram til i dag. Prøvde å oppdatere stasjonalista i dag etter at mottaket på P4 begynte å skrangle litt. Nå får jeg ikke kontakt med noen kanaler overhode! Har du fått dette fiksa Kallagtunet ? Skikkelig irriterende dette :-(

Den fikset seg selv dagen fø jeg skulle inn på verkstedet.... Gode mottaksforold siden. Det er noen tråder på us forum  der noe klager på radioen og andre er veldig fornøde... Dvs som her. Jeg har ikke sett rapporter på at folk har mistet mottak underveis som oss. Jeg tolker det dit at det er en kompnent som har en svakhet ett eller annet sted i mottakskjeden. En antenne forsterker? Dålig kontakt? Noe galt som ikke er riktig er det i alle fall mednoen radioer.

Da har jeg ogsåfått radiomottak problem som beskrevet her. Lurte på om det er andre og eventuelt om Kallagtunet har fått fikset problemet. Noen med problemer med radiomottak?


Jepp. Radioen har fungert utmerket i snart ett år, men nå skurrer det på alle kanaler. Sliter med å søke opp nye kanaler også. :(
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

Ladefabrikken

Jeg tror nok problemet er at dere hører på feil kanal. Kan ikke høre på P4 og Radio Norge i en Leaf ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

bno

Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:18
Jeg tror nok problemet er at dere hører på feil kanal. Kan ikke høre på P4 og Radio Norge i en Leaf ;D

He,he

Får ta meg en tur inn til Ålgårds auto for å oppgradere software og få de til å sjekke radiomottaket.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Vikingo

Har oppdaga att når ein ikkje har på noko klima el. så er det trekk nede ved føtene.
Kunne ikkje Nissan retta den luftstraumen opp på vindauget slik att ein kan minske doggproblemet? Det vert kaldt på føtene!!!

Kunne ein og få spyling av ryggekameraet og? Det vert nauta fort skjete og er ubrukeleg intil ein tørkar av skiten på linsa.

Regulering av forbruk på varmeapparatet i ulike trinn? td. 1 Kw, 1,5Kw, 2,5Kw full guffe?
Fordi no på vinteren så nesten med ein gong så fyre en opp med 3-4,5 Kw og det suger straum av batteriet.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

gbzdoc

Prøv å sette klima til defrost før du skrur det av for å få det opp på ruta.

Evt. sett den på resirkulering for å minimalisere trekken. :)

RuneW

Sitat fra: Blå-Leifen på mandag 21. januar 2013, klokken 22:41Det vert nauta fort skjete og er ubrukeleg intil ein tørkar av skiten på linsa.

Blire kæll kæll taå tælle bak da eller?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

esu

Sitat fra: daggad på torsdag 17. november 2011, klokken 22:43
Takk for oppdatering Marius !
SitatEneste minus jeg ser så langt er ladetiden, men den kan forbedres ved å kjøpe " konkurrentens" ladekabel.
Tenker du da på ladetiden når du er på jobb først og fremst ?

Hva synes du om komforten, den lette "servoen" på rattet, IT anlegget, varmeanlegget, støy, lyden på cd/radio ?

Har planer om å pendle samme strekningen etterhvert. Har du gjort noen flere erfaringer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA