Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BESTE PRAKSIS FOR BATTERILADNING OG LANG LEVETID

Startet av daggad, fredag 04. november 2011, klokken 19:49

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Ole C på fredag 25. november 2011, klokken 13:15

FUKT FIX v 1.0 :



119 på Jula   ;D ;D ;D.

Det er jo ille at dette skal være nødvendig i 2011... og de sågar på en 2012 modell. Regner med at alle peprer support og sin forhandler med med frustrasjon over dette problemet og gjerne legger ved bilder av biler med nedduggede ruter.

Denne forvarmefunksjonen er jo en av de som brukes som ett viktig salgsargument på bilen.

Når det er sagt så er det litt rart at det blir så fuktig inni bilen når en kjører viften på resirk, jeg kan ikke huske at det har vært problem med defa varmer og dugging (de trekker jo heller ikke inn friskluft), men nå er det mange år siden jeg har att det.

Jeg har derimot hatt biler med bensin eller diesel varmere med fjernkontroll og aldri opplevd dugg på rutene med disse men de trekker sikkert inn friskluft.

daggad

Du har rett i at det er litt rart de ikke har klart å plukke opp denne, men samtidig er det jo bare snakk om en softwareoppdatering for å fikse problemet vil jeg tro.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

TimeBandit

Hmm. Det er fuktig og rått her på Kråkerøy også, og jeg bor bare et stenkast fra vannet. Og garasjen min er elendig, med vann som ofte blir stående oppå asfalten. Ja, asfalt i garasjen - helt idiotisk...
Uansett, jeg bruker forvarmeren hver dag, og bare én gang har jeg hatt sånn problem med nedduggede vinduer. Lurer på om det kanskje kan ha noe å si hvordan klima-anlegget er innstilt når man "slår av" bilen ?

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Kallagtunet


Boogie

Har også sett at det blir mye dugg ved bruk av forvarming.
Jeg vet at jeg brukte uteluft ved stopp av bilen, men den brukte "omluft" ved oppvarmingen.
Tok meg flere minutter å bli kvitt duggen før jeg kunne kjøre.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

RogerB

Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

daggad

Ja det der hadde vært fint å ha, ingen tvil om det.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lynet

Et bitte lite tips som øker rekkevidden med to meter:

I venstre side av bagasjerommet sitter det en jekk bak ei plastluke, hiv ut den og bilen blir 1 kg lettere  :D
En jekk har man ikke bruk for når man ikke har reservehjul  :o
Med det samme blir det plass til varseltrekanten der jekken sto og da ble det bedre plass og ryddigere i bagasjerommet også  ;D
Utrolig at japsen i 2011 ikke greier å lage en god plass til trekanten  ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på lørdag 26. november 2011, klokken 23:07
Med det samme blir det plass til varseltrekanten der jekken sto og da ble det bedre plass og ryddigere i bagasjerommet også  ;D
Utrolig at japsen i 2011 ikke greier å lage en god plass til trekanten  ::)

Jeg la min i motorrommet, god plass der. Men fint tips om jekken, skal sjekke det rommet også. Jeg har dessuten en ekstra ladekabel jeg må finne plass til ett eller annet sted...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Som dere ser i profilen min hadde jeg Golf Citystromer for noen år siden, der var det laget et stort rom bak nummerskiltet i støtfangeren som du fikk tilgang til ved å vippe ned skiltet som var festet på ei hengslet luke. I et slikt rom på Løvet hadde faktisk kabelen fått plass!
Og i går kveld tok jeg en nærmerer undersølkelse av fronten med tanke på montering av varmer og oppdaget at det er masse plass foran radiatur under ladeinntaket.
Nissan kunne laget dette rommet så stort at klumpen på ledningen hadde fått plass under en låst luke. Og en sammekveilet ledning også hadde fått plass når den ikke står til lading.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Aspiranten

Evt. en 10A/16A ledning som man bare dro ut fra en fastmontert trommel på det stedet du fant Lynet :)

Nissan Leaf

Ravien

Hvordan er lysene på på Leafen? Er det like dårlige ryggelys på denne som på nye fosile småbiler?
Venter på Leaf i mitten av Januar!
Dieseldyret er en Saab 9-5

Lynet

Ryggelyset er bra nok for ryggekameraet. Ikke noe problem å se terrenget bak bilen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Joffe69

Sitat fra: Lynet på søndag 27. november 2011, klokken 09:27
Som dere ser i profilen min hadde jeg Golf Citystromer for noen år siden, der var det laget et stort rom bak nummerskiltet i støtfangeren som du fikk tilgang til ved å vippe ned skiltet som var festet på ei hengslet luke. I et slikt rom på Løvet hadde faktisk kabelen fått plass!
Og i går kveld tok jeg en nærmerer undersølkelse av fronten med tanke på montering av varmer og oppdaget at det er masse plass foran radiatur under ladeinntaket.
Nissan kunne laget dette rommet så stort at klumpen på ledningen hadde fått plass under en låst luke. Og en sammekveilet ledning også hadde fått plass når den ikke står til lading.



   Har ikke fått bilen ennå men tror du at det er plass til en Webasto foran?  For dem har jo kommet med en liten modell nå har jeg sett. :) :)

Kallagtunet

På tide at de som har fått bil oppsummerer de tre beste og de tre verste tingene med bilen snart?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA