Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BESTE PRAKSIS FOR BATTERILADNING OG LANG LEVETID

Startet av daggad, fredag 04. november 2011, klokken 19:49

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Rilum på søndag 20. november 2011, klokken 04:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 20:22
Ser med litt bekymring på at enkelte i US klager på at sete belte festene i baksetet ikke er spesiellt barnevennlige og unger som klarer å spenne seg fast i andre biler må ha hjelp til fastspenning i
Leaf'en.
Noen småbarnsfedre (eller mødre men det er det vel ikke mange av her...) som har fått erfaring?

Sønnen min er 4 1/2, han sitter nå i setet på bilde. Første gangene så var det knotete ettersom den man fester belte i forsvant ned i setet. Men etter at jeg puttet et par klutter nedi der så kom den høyere opp og står støtt, så nå er det ikke noe problem å feste belte.

Klut(?) modifikasjon smart!

dissern

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. november 2011, klokken 15:50
Sitat fra: RogerB på lørdag 19. november 2011, klokken 15:39
Er det canbus på Leif pærene?

Selve pærene har ingenting med CAN-bus å gjøre, men det sitter nok en styringsmodul foran som slår alle lys av og på samt måler strømtrekk for å se om noen pærer har gått osv.

Jeg har sendt mail til butikken i den siste linken, de holder til i Spydeberg og jeg vil gjerne teste kittet på bilen der om det lar seg gjøre. Lokket med muligheter for salg til flere på forumet ;) Får se hva de svarer, jeg har fri både torsdag og fredag og dermed god tid til en fem mils tur til Spydeberg. Om de har dem på lager da...

Høres bra ut! Om du tester noe slikt på Leafen din så må du gjerne dele erfaringene dine, jeg er veldig fristet til å prøve selv :)
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Ole C

Sitat fra: Rilum på søndag 20. november 2011, klokken 04:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 19. november 2011, klokken 20:22
Ser med litt bekymring på at enkelte i US klager på at sete belte festene i baksetet ikke er spesiellt barnevennlige og unger som klarer å spenne seg fast i andre biler må ha hjelp til fastspenning i
Leaf'en.
Noen småbarnsfedre (eller mødre men det er det vel ikke mange av her...) som har fått erfaring?

Sønnen min er 4 1/2, han sitter nå i setet på bilde. Første gangene så var det knotete ettersom den man fester belte i forsvant ned i setet. Men etter at jeg puttet et par klutter nedi der så kom den høyere opp og står støtt, så nå er det ikke noe problem å feste belte.

Skal selv ha to barneseter bak  et for en på 1,5 år og en på 5 år. Men jeg bruker ISO FIX. Det er ISO FIX i leaf ?.....
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011


daggad

Har fått bilen og skrevet mine første erfaringer her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4423.0.html

Til dere som venter: det er verd det !!  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lynet

Da har jeg hatt min første kveld med det sorte løvet, herlig  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RogerB

Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

hma

Sitat fra: Lynet på tirsdag 22. november 2011, klokken 21:50
Da har jeg hatt min første kveld med det sorte løvet, herlig  ;D
Gratulerer så mye!! Vi får treffes for en demo :D
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Mortenmann

Ca 4 grader ute. Tørre veier. Startet med 80% i dag tidlig. Kjørte 70 km. Da jeg kom hjem hadde jeg 33 igjen. skulle tilsi 103km. Varme i setet og ratt. Radio på. Litt 90kmt, mest 70kmt. Noe kø. Kjørte veldig gjerrig. 2 powerballs max. Litt mellomfornøyd, men tror kulden har tatt en del fra batteriet.
Virker som om guessometeret tilpasser seg min kjøring. Noen som kan bekrefte dette - hvordan virker det i praksis ???
SølvLeaf

nilsrk

Da har jeg endelig mottatt min sorte leaf :-)
Jeg forsket litt på innstillinger av klimasystemet for å holde duggfrie vinduer og når jeg stiller klimaanlegget på men med kun 17 grader er det fortsatt komfortabelt og alltid duggfrie vinduer.rekkevidden er også god. Jeg syns ikke det var noen god løsning å skru av og på ettersom vinduene blir dugget.
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

i_expect

Sitat fra: nilsrk på onsdag 23. november 2011, klokken 08:23
Da har jeg endelig mottatt min sorte leaf :-)
Jeg forsket litt på innstillinger av klimasystemet for å holde duggfrie vinduer og når jeg stiller klimaanlegget på men med kun 17 grader er det fortsatt komfortabelt og alltid duggfrie vinduer.rekkevidden er også god. Jeg syns ikke det var noen god løsning å skru av og på ettersom vinduene blir dugget.

Gratulerer! Vi får vår røde leaf på fredag. Gleder oss til helga :-)

Pendler du til Kristiansand? Hadde i såfall vært moro å høre erfaring fra kjøring på den motorveien. Er jo rimelig kupert mellom Grimstad og Lillesand... Jeg har 5 mil til jobb i Arendal og har imiev og kjører E18 så det blir 80-, 100-, og 90-soner. Jeg må da lade på jobb på vinteren for å komme hjem igjen hvis jeg skal ha en noe behagelig kjøreopplevelse... Er spent på om Leafen vil kunne greie å komme seg frem og tilbake på vinteren uten lading.  Skjønt, jeg kommer uansett til å lade på jobb bare fordi det er praktisk :-)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

daggad

Tenkte å høre med dere vedr lyder. I en så stille bil blir alt påfallende.
Jeg hører en litt irriterende hvinelyd fra motor/driverk (tror jeg). Denne hadde jeg ikke forventet på lave hastigheter.

Men den jeg tenkte først og fremst på her er en slags vindsus på venstre side fremme et sted, som en sluse som ikke er lukket og slipper inn luft. Har prøvd med luftanlegget men ingen forskjell. Det kan være naturlig da bilen er så fryktelig stille i seg selv, men den virker mye sterkere der og kommer i ganske lav hastighet.
Skal forske mer på det (det er ikke vondt arbeid med ny bil akkurat.. ;)) men om noen hadde klare ideer og tips så hadde jo det vært fint !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

daggad, er det "fotgjengerlyden" du hører? Denne kan vel skrus av?

BE

Ja, der tror jeg Akseln har 100% rett. Dette skulle være en lyd som ikke var hørbar inne i bilen, men jeg syns faktisk det var en irriterende lyd. Som du sier daggad, høres ut som en ubeskrivelig viftelyd.

Jeg har som vane å skru av lyden med det samme jeg setter meg inn i bilen. Jeg skal heller skru den på de gangene det befinner seg mye mennesker rundt bilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Aspiranten

*rage*

En ting jeg ikke skjønner er at fotgjengere bare dabber rett ut i veibanen.

Det gjør jeg aldri, og jeg er mye ute å går.

Det kommer ofte syklister i en helsikkens fart og mange av de kondomgutta tar lite eller ingen hensyn, så man skal alltid se seg for. Selv om bilparken blir elektrifisert og folk går rundt med øreklokker så er det ingen unnskyldning for å være hjernebedøvet og krysse gata uten å slenge blikket både opp og ned først.  >:(

*/rage*
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA