Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BESTE PRAKSIS FOR BATTERILADNING OG LANG LEVETID

Startet av daggad, fredag 04. november 2011, klokken 19:49

« forrige - neste »

daggad

I går kjørte jeg de undersjøiske tunellene i Ålesund og de har ganske lang stigning. Og Leafen er som å kjøre en sterk diesel i slike bakker. Lå i 90 på speedometeret og da brukte bilen ca 40kWh.
Når en kjenner draget i denne bilen så hadde det vært fryktelig gøy å få prøve en Tesla Roadster en gang.. 8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

daggad

Da kom endelig beskjeden jeg har ventet i spenning på !!

Min frue sa fra sofaen i ettermiddag at hun måtte gi seg, hun elsket den nye elbilen.. ;D
Jeg bare visste dette var en perfekt bil for henne men hun var ikke glad når jeg klarte å presse gjennom at vi skulle selge Versoen og kjøpe denne.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Flott å høre daggad! Jeg håper min blir like fornøyd, noe jeg egentlig ikke betviler  ;D

Nå får dere benke dere i sofaen og se denne dokumentarfilmen.



Ikke fordi vi elbilister skal få dårlig samvittighet for å kjøre på kullkraft. Men som en påminnelse om at vi stadig må kjempe for grønnere løsninger :) Filmen er knallbra laget. Skifergassfilmen "Gasland" og oljeflakfilmen "The Big Fix" anbefales også forøvrig... Det virker som om rotet til Bush er roten til svært mange menneskerettighetsbrudd i USA for tiden.
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. november 2011, klokken 23:00
- Elendig fjernlys. HID-kit er på vei.

Du får lage en bygge-logg når du kommer så langt, slik at andre kan få det lettere...

Forresten: Gratulerer med helsides artikkel i "Bil & Trafikk" om deg og din Leaf da  :D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ole C

Mine erfaringer så langt (etter kun 51 km og 1 dag ;D ;D ):

Irriterende:
- Det lyse interiøret. Har kjøpt 2 x Seat Saver fra Baby Comfort til 499 pr stk. Har to barneseter bak et forover og et bakover, ingen problem.
- Det lyse interiøret.
- Det lyse interiøret.

Positivt:
- Bra med ekstra utstyr. Endelig en bil der jeg kan høre på Spotify via Blåtann  og mobil.
- Har bakovervendt barnesete med ISOFIX bak passasjersete. jeg på 192cm sitter ok i passasjersete  FANTASTISK :-)
- Bilen betaler seg selv ned i form av sparte drivstoff kostnader,  sparte ferge billetter, rimelig forsikring 2300 KR 12000KM !!!!, lav årsavgift....
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Lynet

Hva er den store tverrbjelken bak bakseteryggen, hvis man ser på denne linken er det ikke batterier i den http://www.gearlive.com/gallery/image/2083/ kan det være kjølevifter til batteripakken?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Joakim Sveli

Etter å ha vært i Thailand hele november, har jeg nå endelig fått hentet min røde Datsun Leif fra Brennes Auto.
Jeg synes varmeapparat og ventilasjon i Think 2008 var mye bedre egnet for kaldt klima. Det er synd at det er enten eller med bruk av kupéluft og uteluft. På Thinken var det mulig å bruke 50/50 for å spare energi. Utfordringen med fukt i kupeen ved forvarming er også litt kjedelig. Varmetråder i frontruta er sårt savnet. Jeg har sendt en beskjed til Tesla for å kanskje bidra til at de ikke gjør samme feilen

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4210.0.html
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

BE

Sitat fra: ElRey på onsdag 30. november 2011, klokken 08:50
****
Utfordringen med fukt i kupeen ved forvarming er også litt kjedelig.
***

Jeg har bare fukt i kupeen ved oppvarming dersom jeg turen/dagen i forveien kjører med AC påslått. Prøv å kjøre en dag uten AC, eventuelt skru denne av 10 minutter før du parkerer bilen. Jeg antar det er kondens fra denne som plager oss med luft når forvarmingen er satt til å resirkulere luften. (Resirkulering er den mest energieffektive måten å varme opp kupeen)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

daggad

Sitat fra: Lynet på tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43
Hva er den store tverrbjelken bak bakseteryggen, hvis man ser på denne linken er det ikke batterier i den http://www.gearlive.com/gallery/image/2083/ kan det være kjølevifter til batteripakken?

Laderen skal det visstnok være.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Trond.Strom

Fikk levert min leaf i går og har nå kjørt 110km med den. litt tung høyrefot førte til at jeg kjørte 90km i går før jeg stoppet ved birger n haug på rud for å teste hurtigladeren med 11km igjenn på guessometeret. lading opp til 80% tok da 30 minutter.

I dag tidlig var det mye kondens på frontruta etter å ha satt klimakontroll til å være klar til jeg skulle kjøre til jobben. tok ca 5 minutter med vifta på maks for å fjærne dette.

Turen til jobb i dag i kollektivfeltet var en nytelse!

Står normalt parkert i sentrum p-hus, og tok ikke med parkeringskortet mitt i dag da jeg trodde el-biler kunne stå der gratis, dette var tydligvis feil...

Overgangen bagasjeromsdør/ støtfanger bak er en skitt magnet, litt upraktisk da det er lett å grise til ting man skal putte i bagasjerommet.

Det lyse interøret er fint, men har kjøpt setetrekk på biltema til 299 kroner som passer helt okei, dette er nok en nødvendighet da jeg har to små barn som ikke har samme forståelse på hvor søle skal og ikke skal være.

Carwings på nettet fungerer fortsatt ikke og nissan support sier at det kan ta inntill 24 timer før den aktiveres, så jeg venter i spenning og skal eventuelt ringe dem i morgen dersom den fortsatt ikke virker.

så alt i alt fornøyd


HHF

Må si det er beundringsverdig å lese at man alt i alt er fornøyd når det stort sett er negative ting bortsett fra "Turen til jobb i dag i kollektivfeltet var en nytelse!". .....  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Trond.Strom

tja, hva var motivet for å kjøpe bilen?

HHF

Nemlig - og følelsen av tidsbesparelsen er jo helt fantastisk, så jeg har ingen problemer med å se din totalvurdering her. I tillegg, vil noen av de negative tingene du nevner forsvinne etterhvert som du venner deg til dem og handler i henhold til dem. Blir nok bare storfornøyd da   ;)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Strandbu

Uff, misunnelse slo innover meg som storesøstra til Berit i dag ,da jeg for første gang så et grått løv i trafikken på Forus i dag. Gleder meg!!
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Aspiranten

Sitat fra: Strandbu på onsdag 30. november 2011, klokken 23:15
Uff, misunnelse slo innover meg som storesøstra til Berit i dag ,da jeg for første gang så et grått løv i trafikken på Forus i dag. Gleder meg!!

Kan det ha vært demobilen? Jeg var innom Ålgårds Auto for å prøvekjøre Leafen men en annen kunde snappet den rett før meg  >:(  ;D

Jeg fikk ihvertfall en gjennomgang av bilen fra den svært så hyggelige kundebehandleren der. Gleder meg til å få Leafen! Men samtidig ser jeg med skrekk og gru på at både nøkkel, ratt, tenning, gir og håndbrekk er automatisk og elektrisk. Foretrekker alt slikt manuelt i tilfelle strømbrudd.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA