Ny i Tesla-verden og søker å kjøpe brukt

Startet av Coby, søndag 18. november 2018, klokken 15:27

« forrige - neste »

Coby

Er det noen som har noen formening om forskjell i km-stand fra 50 000 km til 100 000 km? Med unntak av det åpenlyse som har med nybilgaranti å gjøre, mener jeg. Her er det vel for så vidt også mulighet for å kjøpe seg 2 eller 3 år med ekstra nybilgaranti fra Allianze, så sant km-stand ikke har bikket 100 000.
Er det forresten noen som har noe kjennskap til eller tanker rundt den løsningen med Allianze? Man vil jo anta at det er ok greier, da Tesla selv anbefaler det. Men det er likevel tredjeparts, og vel heller ikke akkurat norsk. Det er jo kjipt å møte på ekstrem motstand og lite hjelp dersom uhellet først skulle være ute..

Muffinman

Vet ikke hvordan det fungerer i praksis, men vilkårene har en liste over ting som ikke er dekket som er så lang at man kan lure på hva som faktisk ER dekket.

samotholt

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Coby

Det ble kjøp av en 2015 S 85 med 50k på telleren i går! :)
AP, tech-pakke og ladeadaptere som "ekstrautstyr". Ingen pano, luftfjæring eller 4wd, men det er helt kurant.
Velholdt og pen, og både så og føltes strøken ut!
Da blir det å kjøre den et års tid og så ta en vurdering på om det er hensiktsmessig å kjøpe utvida nybilgaranti på den fra Allianze. Håper det er litt mer info og erfaringer å oppdrive innen den tid.

Takk for alle innspill og gode tips og råd på veien! Dere er fantastiske! :D

Fredagshilsen fra lykkelig Tesla-eier  8)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OlaM

'21 3LR

Coby

Noen som forresten har noen tanker om og evt tips til lakkforsegling av bruktbil? Med bil til såpass mye penger tenker jeg det er verdt å ta så godt vare på den som mulig, men er det "bortkastet" å gjøre det når den nå faktisk er 3,5 år gammel? Den ser for øvrig veldig fin og velholdt ut i lakken, men jeg kan altfor lite om dette. Og er det i så tilfellet noen med erfaring rundt hva som fungerer bedre enn noe annet?

Klykken

Sitat fra: Coby på søndag 25. november 2018, klokken 12:55
Noen som forresten har noen tanker om og evt tips til lakkforsegling av bruktbil? Med bil til såpass mye penger tenker jeg det er verdt å ta så godt vare på den som mulig, men er det "bortkastet" å gjøre det når den nå faktisk er 3,5 år gammel? Den ser for øvrig veldig fin og velholdt ut i lakken, men jeg kan altfor lite om dette. Og er det i så tilfellet noen med erfaring rundt hva som fungerer bedre enn noe annet?
Sjekk ut "jobb ønskes utført" på detailersclub.no.
Og ja, det er verdt det selv på en "gammel bil".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA