Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Rasmus.B

Det er litt snodig.
Kona sin iphone logger rett inn og fungerer normalt. Pc logger inn men henger på oppdatering. Android app logger ikke inn i det heletatt, men openwings for android fungerer fint.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Øststua

Funker med gyathaar´s android-app. Funker ikke med den originale europeiske android-app´n.
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

ehaarberg

Merkelig, lurer på om dette er pga pågående oppdatering eller om det er problemer som følge av oppdateringen. Håper uansett noen fra Nissan snart tar tak i problemet.

Sent from Tapatalk with my android
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

RuneW

Nå er Carwings ikke-fungerende på PC igjen (Chrome). Loger jeg meg på, kommer jeg bare tilbake til login-siden igjen...

Satser Nissan på plass i Guinness Rekordbok for tidens minst stabile webside? Det er jo helt lattelig elendig...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Håkon Bingen

Jeg får heller ikke logget meg på. Ser tilsynelatende ok ut i OpenWings på Android, men ikke via offisiell app eller fra Firefox, Chrome eller IE fra pc.
Bilen har ikke sendt epost når den er ferdig ladet siden 15 mai.

Mener å huske at lyste blått oppå dashbordet når bilen var ferdig med å lade, det gjør det ikke lenger.
Begynte å mistenke at det var noe galt med min bil før jeg kom inn på denne tråden her.
Sølvgrå Nissan Leaf. (Ella)
Pendler til Oslo hver dag.

akseln

Tyder på at web-oppgraderingen har gått galt. Jeg får logget inn og oppdatert fint via iPhone. Normalt skulle dette ha oppdatert "Sist oppdatert" på web-en, men det fungerer ikke. Har heller ikke fått noen eposter siden 14. mai...

Det virker rett og slett som om det er gjort en konvertering av data og at web-løsningen ikke lenger henger med. Kanskje det er nødvendig å resette brukeren i bilen?

Håkon Bingen

Jeg kan prøve det i ettermiddag og poste resultatet.
Sølvgrå Nissan Leaf. (Ella)
Pendler til Oslo hver dag.

Håkon Bingen

Hjalp ikke å resette og aktivere brukeren på nytt i bilen.
Det er kun OpenWings på Android som klarer å hente ut ladestatus. Alt annet feiler.
Sølvgrå Nissan Leaf. (Ella)
Pendler til Oslo hver dag.

ehaarberg

I tillegg er det fortsatt ingen varsler fra bilen når lading er fullført og andre varsler, er det noen som har vært i kontakt med nissan?

Sent from Tapatalk with my android
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Håkon Bingen

Jeg fikk akkurat denne beskjeden fra Nissan:

"I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med kontakt med din Nissan LEAF fra Carwings nettsiden, kan vi informere deg om at vi nå har sendt dette videre til vårt web team. Vi er klar over at dette er noe som har rammet flere av våre brukere, og funnet ut årsaken. Problemet oppstod under vedlikeholdsarbeidet og flytting av Carwings serveren, og vårt web team har allerede begynt å jobbe med å rette opp i feilen. Vi vil ta kontakt med deg så snart vi vet noe mer i saken.

Vi håper at dette er til hjelp. Du må gjerne ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål."

De vet om det og prøver å fikse det med andre ord.
Sølvgrå Nissan Leaf. (Ella)
Pendler til Oslo hver dag.

Ottar

Ser ut til å fungere på Chrome og IE9 samt Android og Apple hos meg nå.
Nissan Leaf hvit 22/3-2012 175k km
Tesla Model 3 LR AWD hvit/hvit 11/4-2019 19k km

Rasmus.B

Nå fungerer det for meg også med orginal app for android og på pc.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

akseln

Nå ser alt ok ut her også. Til og med mail begynner å tikke inn.

Mippen

Jeg har en Nissan leaf demobil som er importert som fra Belgia. Har hatt problemer med Carwings siden jeg fikk den i januar. Har tatt kontakt med kundeservice og de sier det er motstridende opplysninger i databasen som gjør at den ikke alltid virker. De har sendt saken videre til teknisk, men det drøyer ut... Noen som har opplevd det samme? Problemene er at jeg må logge inn på nytt i bilen for at det skal virke, og da virker carwings bare en liten stund. Det som skjer når jeg ikke kommer inn: På android og nett får jeg logget inn men ikke til å oppdatere. På ipaden min får jeg ikke logget inn og får feilmelding på fransk eller belgisk.
Fremtiden er elektrisk.

TS

Skal overta en "norsk" 12' Leaf på fredag. Hvordan overføres kontrollen på bilen til meg og min Carwings app?
Forstår det slik at jeg må opprette en brukerkonto på Nissan.com(?)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA