Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Saxo

#45
Etter at dere har registrert dere på nissan sin hjemmeside "Nissan+you" skal dere motta en mail med informasjon ift det som skal registreres i fra bilen. Dette er en bruker ID + passord. Bruker ID'en er ikke e-mail adressa som er registrert på "Nissan + you". Passordet derimot er det samme. Bruker ID (ikke e-mail adresse) + passord lastes inn i bilen via Carwings - sikkerhetsinstilling.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

ellen40

Sitat fra: ellen40 på søndag 06. november 2011, klokken 13:48
Har nå fått kjørt noen dager med Leafen. Fantastisk bil!!, men vi lurer på on noen har tips i forhold til Carwings.
* Har lastet ned app til iphone. Her virker alt topp :). Hele familien ser frem til å aldri igjen måtte sette seg inn i kald bil.
* Har regsitrert konto på You+Nissan, lagt inn chassis nr. , reg. nr. etc men får følgende  melding når når vi logger inn på vår konto:

"Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført.
Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS."

Har ikke fått noe epost vedr. aktivering. Når vi legger inn nye oppl. eller endrer opplysninger så får vi mail med bekreftelse på endringer, men det hjelper ikke i forhold til selve kontakten med bilen/aktivering.

Noen som har erfaringer eller tips? 

Har nå fått oppringning fra Nissan sentralt. Ikke noe galt med bilen. Det er problem med at  det "henger" noe i min konto i Carwings databasen. De vil fikse dette i løpet av kort tid.
Bra oppfølging :)
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

Ladefabrikken

Sitat fra: ellen40 på mandag 07. november 2011, klokken 22:04
Sitat fra: ellen40 på søndag 06. november 2011, klokken 13:48
Har nå fått kjørt noen dager med Leafen. Fantastisk bil!!, men vi lurer på on noen har tips i forhold til Carwings.
* Har lastet ned app til iphone. Her virker alt topp :). Hele familien ser frem til å aldri igjen måtte sette seg inn i kald bil.
* Har regsitrert konto på You+Nissan, lagt inn chassis nr. , reg. nr. etc men får følgende  melding når når vi logger inn på vår konto:

"Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført.
Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS."

Har ikke fått noe epost vedr. aktivering. Når vi legger inn nye oppl. eller endrer opplysninger så får vi mail med bekreftelse på endringer, men det hjelper ikke i forhold til selve kontakten med bilen/aktivering.

Noen som har erfaringer eller tips? 

Har nå fått oppringning fra Nissan sentralt. Ikke noe galt med bilen. Det er problem med at  det "henger" noe i min konto i Carwings databasen. De vil fikse dette i løpet av kort tid.
Bra oppfølging :)

Håper det ikke er noen som henger etter bilen din. Mange som ikke ikke har fått bilen sin som er desperate :D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Sualc

Jeg kan ikke se at jeg har fått noe ID-nr i mailen fra Carwings? ???

I mailen står det:
"For å komplettere Nissan CARWINGS-aktiveringen, må du vennligst logg deg på din Nissan LEAF ved bruk av bruker-ID og passord som du valgte under registreringsprosessen."

Og bruker-ID som jeg valgte under registreringsprosessen er jo brukernavnet mitt.

Ifølge saxo sitt innlegg over så er ikke bruker-ID det samme som brukernavnet...

Noe jeg ikke har fått med meg her?
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

jkirkebo

Sitat fra: Sualc på tirsdag 08. november 2011, klokken 12:53
Jeg kan ikke se at jeg har fått noe ID-nr i mailen fra Carwings? ???

I mailen står det:
"For å komplettere Nissan CARWINGS-aktiveringen, må du vennligst logg deg på din Nissan LEAF ved bruk av bruker-ID og passord som du valgte under registreringsprosessen."

Og bruker-ID som jeg valgte under registreringsprosessen er jo brukernavnet mitt.

Ifølge saxo sitt innlegg over så er ikke bruker-ID det samme som brukernavnet...

Noe jeg ikke har fått med meg her?

Tja, jeg lagde da et brukernavn når jeg registrerte meg på Nissan+you, det var dette + passord jeg la inn i Leafen. Dvs. brukernavnet, _ikke_ epost-addressen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Morbus_76


Fungerer dette med android telefoner? Eller er det kun iphone?

Jostein
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

Saxo

Funker ikke med Android enda. Jeg bruke PC'en.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

BE

Applikasjonen for Android ligger allerede i markedet, men er bare tilgjengelig på det amerikanske markedet. Det burde ikke være noe i veien for at de lanserte det her i Norge også, Android er tross alt det mestselgende mobil OS'et.

I mellomtiden er det sikkert mulig å bruke nettleseren på mobilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Boogie

Forhandleren trodde at Android versjonen på norsk var klar allerede, men etter å ha spurt Nissan fikk han beskjed om at den var "rett rundt hjørnet".
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

BE

Jeg fikk følgende svar fra Nissan Kundeservice Norge:

****************************************
Først vil vi gratulere med deg med kjøp av en Nissan LEAF

I forbindelse med din forespørsel om Android applikasjon for Carwings for Nissan LEAF, er denne for øyeblikket under utarbeidelse og vi har foreløpig ingen dato for når denne blir tilgjengelig.

Applikasjonen i USA og Norge vil variere grunnet ulikheter i bl.a regelverk med mer, og en app for Norge må derfor utarbeides.

Du kan i mellomtiden gjøre bruk av fjernstyringstjenestene på YOU+Nissan via vår hjemmeside www.nissan.no.

Vi håper at dette er til hjelp. Du må gjerne ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål.

Vi ønsker deg en god dag!
****************************************
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Aspiranten

Så da trenger man ikke en fancysmancy telefon for å benytte seg av fjernstyringen?

Flott, for laptopper har vi allerede  :)
Nissan Leaf

BE

Det stemmer, alt er tilgjengelig via nettsidene. Faktisk tror jeg det er enda flere valg på nettsiden.

Det gjør det bare litt lettere om en kan kontrollere det fra mobilen som en tross alt bærer på seg stort sett til enhver tid. Men det kommer, og da blir alt enda bedre.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

daggad

Legger de inn ID og passord under klargjøringen slik at det er håp om å kunne "se" bilen før jeg henter den ?

Kan noen gi meg en innføring av hva dette med RSS feed er for noe, og hvordan dette kan brukes i Leifen ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

daggad

Noen som kan svare i alle fall på punkt 1 over ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

Ja, Ålgård Auto legger inn under klargjøring. Det er derfor de ber deg finne et brukernavn og passord som du ikke bruker i andre sammenhenger. Jeg vil anta vi kan se det på Nissan.no den dagen de har logget på med din bruker i bilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA