Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av Nugatti, onsdag 02. november 2011, klokken 13:42

« forrige - neste »

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:00
Liker !  :)

Ja, hvor er den liker-knappen vi har blitt så vant til når vi trenger den?  :D

Slike reportasjer nører opp under en (fjern) drøm om å en gang konvertere Caravellen. Godt jobba, gutter!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Nugatti

Takk! Men så var også Atle Bjerke, Bjørn Dammand, Kjetil Kolset, Jonas Langeland, Nils Turi og Jo Øyen med og laga'n;)

Jobber mer å dag for dag add'e litt ekstra til denne her: http://www.elbil.no/wiki/Voltswagen
Så kikk innom en gang i blandt. Tar alt fra rapporten vi skrev om prosjektet. Det elektriske kapittelet er stort. Må prioritere litt her og kanskje utelate litt.
Jaja. Spør om det er noe dere lurer på:)

-Daniel

Ladefabrikken

Gratulerer med EL skilter. Morro at det er flere av oss ;D
Snart kan vi ha et treff for konverterte elbiler ::)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Dj_Devil

Da er det bare for oss andre å skaffe oss en boble og bygge nett likt som deg da? hehe
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Nugatti

Hehe:P

Gutta på trafikkstasjonen sa at vår sak ville bli førende i lignende saker fremover og dette ble tatt opp også i høyeste hold i ombygningsgruppa i Vegvesenet, så om det holder samme standard som bobla så skal det gå bra:)

Har for øvrig fått en telefon om at de nå på etterskudd ønsker mer dokumentasjon på at DC seriemotoren vår ikke produserer elektromagnetisk støy. Hvordan overbeviser vi dem om det? Vi har testa med radio tett inntil motoren uten noen effekt whatsoever, men de krever vel noe slags tall fra et spesielt måleapparat eller sådan. Kjipinger. De vil også ha et "statement" fra en upartisk elektroinstallatør om at el-sikkerheten er på høyde i forhold til standardene. De kan jo rett og slett ikke teorien sin i forhold til elbiler og stoler ikke på den ekstensive rapporten hvor vi har beskrevet i detalj alt vi gjorde med bilen og gjort begrunnelser for ulike valg med tanke på el-sikkerhet osv. Kjipern.
Jaja, vi har nå fått skilt. Har sendt ut et par mailer til BatteriCentralen på Gjøvik hvor jeg spør om han kan sette meg i kontakt med noen "upartiske" (Vegvesenet vil ikke stole på den svært faglig dyktige daglige lederen ved en batteriforretning..) fagfolk. Må vel bare smøre oss med tålmodighet. Blir lite kjøring i disse dager uansett grunnet lite varme i bilen. Lurer på om vi skal koble en Defa kupévarmer inn sammen med laderen. I så fall håper vi bare at vi holder oss under grensa med tanke på 16A-kursen.

-Daniel

Lars C. Krogenæs

Elbil Norge / PureMobility brukte en fyr som til daglig jobbet i Norkring til å se på/godkjenne elektromagnetisk støy etter det jeg husker. Det går sikkert an å få tak i samme fyren til å sjekke noe lignende på Voltswagenen deres.

(Jeg snakket med han i forbindelse med kjøp av en brukt Beta videospiller en gang), og han var veldig hyggelig.

Send meg en PM, så kan vi se om vi kan få sporet opp fyren, dersom dere trenger hjelp.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: Voltswagen_HiG på søndag 20. november 2011, klokken 11:08
Har for øvrig fått en telefon om at de nå på etterskudd ønsker mer dokumentasjon på at DC seriemotoren vår ikke produserer elektromagnetisk støy.

Høres ut som et P4 luringen stunt. :-\
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Nugatti

Huff, ja.
De krevde også mer ekstensiv dokumentasjon fra en upartisk instans om at elsikkerheten var i orden. Vår ekstensive tekniske rapport var visst ikke god nok. Daglig leder og fagmann på batterier hos BatteriCentralen på Gjøvik tilbød seg å gå grundig over bilen og skrive et statement, men han var ikke upartisk nok, i følge vegvesenet. Er ikke redd for noen dom fra en uavhengig faginstans, da jeg vet vi har bygget bilen godt. Er bare utrolig irriterende å måtte finne noen som kan gjøre noe slikt billig og som vi i tillegg ikke kjenner fra før av. Har jo en drøss av elektro-fagfolk på skolen men ingen av disse vil være upartiske nok :/
Ang. elektromagnetisk støy (som jeg trodde kun gjaldt i omformere til AC-systemer og greier) har jeg sendt en mail til post- og teletilsynet. Blir nok å kontakte Lars C. Krogenæs' kontakt også. Vi får se. Er eksamenstider nå og er i oppstartsfasen på bacheloroppgaven så er mye å gjøre.

EVlithium.net

Hei kan du fortelle om hvem du fikk brukt som kompetent uavhengig laboratorium og skrive TUV dokumenter for din bil?

jeg har fått et problem med min el-bil...   se her :

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5070.0.html

Ronny
Webstore: www.evlithium.net

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA