Skilter på konvertert boble er endelig i boks!

Startet av Nugatti, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 17:47

« forrige - neste »

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:00
Liker !  :)

Ja, hvor er den liker-knappen vi har blitt så vant til når vi trenger den?  :D

Slike reportasjer nører opp under en (fjern) drøm om å en gang konvertere Caravellen. Godt jobba, gutter!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Nugatti

Takk! Men så var også Atle Bjerke, Bjørn Dammand, Kjetil Kolset, Jonas Langeland, Nils Turi og Jo Øyen med og laga'n;)

Jobber mer å dag for dag add'e litt ekstra til denne her: http://www.elbil.no/wiki/Voltswagen
Så kikk innom en gang i blandt. Tar alt fra rapporten vi skrev om prosjektet. Det elektriske kapittelet er stort. Må prioritere litt her og kanskje utelate litt.
Jaja. Spør om det er noe dere lurer på:)

-Daniel

Ladefabrikken

Gratulerer med EL skilter. Morro at det er flere av oss ;D
Snart kan vi ha et treff for konverterte elbiler ::)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Dj_Devil

Da er det bare for oss andre å skaffe oss en boble og bygge nett likt som deg da? hehe
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Nugatti

Hehe:P

Gutta på trafikkstasjonen sa at vår sak ville bli førende i lignende saker fremover og dette ble tatt opp også i høyeste hold i ombygningsgruppa i Vegvesenet, så om det holder samme standard som bobla så skal det gå bra:)

Har for øvrig fått en telefon om at de nå på etterskudd ønsker mer dokumentasjon på at DC seriemotoren vår ikke produserer elektromagnetisk støy. Hvordan overbeviser vi dem om det? Vi har testa med radio tett inntil motoren uten noen effekt whatsoever, men de krever vel noe slags tall fra et spesielt måleapparat eller sådan. Kjipinger. De vil også ha et "statement" fra en upartisk elektroinstallatør om at el-sikkerheten er på høyde i forhold til standardene. De kan jo rett og slett ikke teorien sin i forhold til elbiler og stoler ikke på den ekstensive rapporten hvor vi har beskrevet i detalj alt vi gjorde med bilen og gjort begrunnelser for ulike valg med tanke på el-sikkerhet osv. Kjipern.
Jaja, vi har nå fått skilt. Har sendt ut et par mailer til BatteriCentralen på Gjøvik hvor jeg spør om han kan sette meg i kontakt med noen "upartiske" (Vegvesenet vil ikke stole på den svært faglig dyktige daglige lederen ved en batteriforretning..) fagfolk. Må vel bare smøre oss med tålmodighet. Blir lite kjøring i disse dager uansett grunnet lite varme i bilen. Lurer på om vi skal koble en Defa kupévarmer inn sammen med laderen. I så fall håper vi bare at vi holder oss under grensa med tanke på 16A-kursen.

-Daniel

Lars C. Krogenæs

Elbil Norge / PureMobility brukte en fyr som til daglig jobbet i Norkring til å se på/godkjenne elektromagnetisk støy etter det jeg husker. Det går sikkert an å få tak i samme fyren til å sjekke noe lignende på Voltswagenen deres.

(Jeg snakket med han i forbindelse med kjøp av en brukt Beta videospiller en gang), og han var veldig hyggelig.

Send meg en PM, så kan vi se om vi kan få sporet opp fyren, dersom dere trenger hjelp.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Sitat fra: Voltswagen_HiG på søndag 20. november 2011, klokken 11:08
Har for øvrig fått en telefon om at de nå på etterskudd ønsker mer dokumentasjon på at DC seriemotoren vår ikke produserer elektromagnetisk støy.

Høres ut som et P4 luringen stunt. :-\
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Nugatti

Huff, ja.
De krevde også mer ekstensiv dokumentasjon fra en upartisk instans om at elsikkerheten var i orden. Vår ekstensive tekniske rapport var visst ikke god nok. Daglig leder og fagmann på batterier hos BatteriCentralen på Gjøvik tilbød seg å gå grundig over bilen og skrive et statement, men han var ikke upartisk nok, i følge vegvesenet. Er ikke redd for noen dom fra en uavhengig faginstans, da jeg vet vi har bygget bilen godt. Er bare utrolig irriterende å måtte finne noen som kan gjøre noe slikt billig og som vi i tillegg ikke kjenner fra før av. Har jo en drøss av elektro-fagfolk på skolen men ingen av disse vil være upartiske nok :/
Ang. elektromagnetisk støy (som jeg trodde kun gjaldt i omformere til AC-systemer og greier) har jeg sendt en mail til post- og teletilsynet. Blir nok å kontakte Lars C. Krogenæs' kontakt også. Vi får se. Er eksamenstider nå og er i oppstartsfasen på bacheloroppgaven så er mye å gjøre.

EVlithium.net

Hei kan du fortelle om hvem du fikk brukt som kompetent uavhengig laboratorium og skrive TUV dokumenter for din bil?

jeg har fått et problem med min el-bil...   se her :

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5070.0.html

Ronny
Webstore: www.evlithium.net

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA