Model 3 på utstilling hos Tesla Skøyen

Startet av georglu, tirsdag 13. november 2018, klokken 12:38

« forrige - neste »

MrBacardi

Ja, jeg ble også positivt overrasket over bagasjerommet, hadde ikke sett for meg at det var så dypt. I tillegg hadde brønnen under gulvet god størrelse til litt ekstra bagasje.

Viftestyringen var også fin, men usikker på hvor mye man kommer til å justere på den i praksis i det daglige når man har funnet en innstilling som passer.

Rattet er mindre enn på S og X, men samme tykkelse.

Men den ladeluke-patenten fikk jeg en litt billig-plast-følelse av. Men mye mulig den løsningen er holdbar altså.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

vifteovn

Eg besøkte bilen på Skøyen saman med kona i går. Den var utruleg flott. Dørne var jo ikkje noko stress å opna (iallfall i varmen). Men om det var nok til å overbevisa kona er eg litt usikker på. Ankepunktet hennar er avgrensa moglegheiter for transport av syklar og ski, og to born då, men det siste er det jo plass til.

Vertane som jobbar der var hygglege og godt informerte, men dei kunne ikkje røpa noko meir om takstativ og tilhengarfeste enn det me allereie ikkje veit... Dei sa at mot slutten av året, ved opning konfigurering, ville me få svaret.

Eg vart overraska over kor djupt bagasjerommet var, over ein meter langt frå kanten til baksetene. Det som var litt snodig var at då eg satt i baksetet og tok ned armlenet i midten så låg det ein laus plastdel på armlenet. Det var eit klips som hadde løsna. Kanskje mange som har prøvd det armlenet dei siste dagane?

Hodetelefoner

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Belloq

Noen som tør å gjette på hva en performance versjon vil koste?
P85 2014

Klykken

Sitat fra: Belloq på onsdag 21. november 2018, klokken 10:58
https://www.tek.no/artikler/dette-kan-bli-prisen-pa-tesla-model-3/451342
Tek.no tipper ca 600k for TM3P.

Kommentarfeltet i den artikkelen er forøvrig tragisk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Hvis jeg selv skal tippe blir det opp mot 650, fordi biler alltid blir dyrere enn media tror.

Lepet65

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 21. november 2018, klokken 11:13
Hvis jeg selv skal tippe blir det opp mot 650, fordi biler alltid blir dyrere enn media tror.

Og Dollar'en bare stiger og stiger . . . snart opp 1 kr siden Mars :o

noto

Dollaren er opp ja, og i øyeblikket har vel Norge igjen verdens billigste Tesla-priser. Best å sikre seg et eksemplar før påslaget som nødvendigvis må komme? Model 3 konfiguratoren er like rundt hjørnet, så konverteringskursen er forhåpentlig satt allerede før det siste kronefallet nå.

turfsurf

Var og så på Model 3 hos Tesla Skøyen i dag. Likte den veldig godt IRL. Mangler selvfølgelig en del av det fancy på S og X, men hvis kursen holder seg nogenlunde og hengerfeste eller takstativ kommer så er det vanvittig mye bil for pengene. Var og på etron avduking tidligere, og jeg ville heller hatt en Model 3. Opplevdes romsligere og. Det er ett argument for å velge konkurrenter i stedet for Model 3, og det er hvis man ønsker høyreist bil. Men f.eks en i3 120Ah mot en Model 3 SR? Ikke tema en gang. De er ikke i samme liga. Kommer til å regne hardt og lenge på å bytte in i3en mot en Model 3 gitt. Blir harde forhandlinger i hjemmet [emoji16]
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

trykkertor

Jeg likte også Model 3 veldig godt. Likte det simplistiske så godt at jeg helst skulle hatt den uten skjermen.
For meg kunne jeg hatt fart og enkelte få symboler som HUD rett på frontvinduet.
Så i det "trepanelet" som går på tvers av bilen, kunne det vært diskrete touch-symboler hvor jeg eventuelt aktiverte funksjon en har behov for.
Skjermen ødela litt for det simplistiske.
Skulle gjerne kunne vippet den flatt og skubbet den inn i en brevsprekk i dashbordet når det ikke er i bruk.

krokhol

Hvor lenge blir bilen stående på Skøyen, noen som vet? Tenkte å se på den på onsdag ettermiddag, hvis den er der ennå da.

Hyperstress

Er det fortsatt m3 utstilt i Oslo?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

krokhol

Jeg var innom Skøyen onsdag kveld og synes den røde bilen er knallfin. Tror dette blir en meget populær bil. Finere i virkeligheten enn jeg trodde. Kompakt inni men samtidig romslig. God takhøyde baksete men lite benplass og må sitte med bena opp. Lys kupe med glasstaket.  Skjermen opplevdes uvant i det minimalistiske interiøret, men tror at dette tilvennes fort. Må si det frister men en rød performance men tipper den blir litt for dyr og lr 4wd er "nesten" like bra. Damen i butikken sa at konfigurasjonen vil åpnes "snart". For oss som har ventet siden 30/3-16: spent på leveringstiden ift konfigurasjon. Anyway, artig å ha sett bilen fysisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA