Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Solcellepanel

Startet av corvette, fredag 28. oktober 2011, klokken 16:45

« forrige - neste »

Go-carter

Regner med at dette ikke gjelder oss som kjøpte bil nå i 2011, direkte fra R&S Sandvika?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Griffel

Sitat fra: corvette på torsdag 01. desember 2011, klokken 10:31
Da har uttalelsen fra Forbrukerrådet kommet.

De konkluderer med at Røhne Selmer ikke har forhandleransvar. RS har opptrådd som agent og er dermed ikke solidarisk ansvarlig med selger som er Think Global.

At RS har levert ut og tatt betaling for bilen betyr ingenting, ei heller at de har stemplet i serviceheftet som forhandler.

Dette er vanskelig for meg som forbruker å forstå, og er åpenbart en lur konstruksjon som fratar RS ansvaret.

Bra for dem, dårlig for meg blir vel konklusjonen da.

Dette til orientering for andre i samme situasjon.

mvh John

Høres veldig rart ut og ganske urimlig dersom dette ikke var klart kommunisert ved kjøpet. Det er jo ikke helt uvanlig av bilbutikker selger bruktbiler i kommisjon, men det må de alltid gjøre oppmerksom på ellers gjelder reklamasjonsretten.

Eller er slik at de har blitt fritatt for Garantiansvar men at reklamasjonsretten fortsatt gjelder?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lars C. Krogenæs

Dette gjelder de som har kjøpt fra RS på Skøyen.

Det gjerder IKKE de som har kjøpt av andre RS forhandlere.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

corvette

Electrolux: Full pris ja, betalte 270k inkl batteriet

Lars: Nei, hva som gjelder de som kjøpte på Skøyen vet jeg ikke. Dette gjelder for de som skrev kontrakt med Think for deretter å få bilen utlevert hos RS i Sandvika.

Ved kontraktsunderskrivelsen ble det opplyst til meg at RS hadde forhandleransvar dersom Think gikk konkurs.

Dette viste seg ikke å stemme.

Prøvekjørte Nissan Leaf i går, blir det hvis jeg får byttet in Thinken.

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA