Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biler ankommet forhandlere

Startet av Joakim Sveli, fredag 28. oktober 2011, klokken 15:02

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Vi har nå hatt en del elbiler i Norge, testet ut under ekstrem kulde med varierende grad av komfort. Leaf har en god vinterpakke med setevarmere og varme i både speil og ratt. Dette er vel og bra når man skal kjøre bilen uten bruk av varmeapparatet og spare strøm, men man vil da få problemer med dugging på frontruta. Think hadde varmetråder i frontrute som ekstrautstyr. Å kunne varme opp kun frontruta med noen hundre Watt fremfor hele kupeen for flere tusen Watt ga mye bedre fleksibilitet og kjørekomfort. Nissan "glemte" dette i LEAFen. Jeg blir veldig skuffet hvis Tesla også glemmer dette.

Jeg oppfordrer derfor alle potensielle og eksisterende kunder til å sende epost til
eureservations@teslamotors.com
og minne Tesla på at varme i sete, ratt og frontrute er avgjørende for energieffektiv kjørekomfort om vinteren. Varmetråder i frontrute og sete er det mest nødvendige. Dette vil gjøre underverker for rekkevidden vinterstid, spesielt i en så stor kupé som Model S vil ha. Under er et forslag til tekst man kan ta utgangspunkt i:
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Joakim Sveli

Dear Sir/Madam.

I have reserved a Model S standard version to be delivered i Norway. After driving electric cars in Norway several winters, I would like to stress some solutions that may sustain a both energy efficient and comfortable driving experience during cold weather. As you may know, the Nissan Leaf have heated seats, side mirrors and steering wheel. This will sustain comfortable driving without wasting energy heating the entire car, however the windscreen will tend to fog up. The Think City (2008-2011) had an option of a windscreen demister/defroster, with threads molded into the glass as in the rear window. This made it possible to drive comfortably without wasting energy heating the entire car. Combined with heating in the seat and steering wheel this will represent an energy efficient solution for comfortable driving in cold weather, by avoiding heating the entire coupé. I hope this input is obsolete, however I wish to make sure you do not make the same mistake as Nissan.  Please forward this input to the relevant parties.

Kind Regards
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA