Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lader DC/DC konvørteren når bilen er av?

Startet av jonjul, fredag 28. oktober 2011, klokken 07:16

« forrige - neste »

jonjul

Hei, er det normalt at kjølevifte starter rett etter oppstart å går kontinuerlig??? Egentlig irriterende...
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

elektrolux

Viften blir styrt av termostat på batteri, og motor.

Normalt er det varmt batteri som gjør at viften går. Det er ikke unormalt om sommeren, men i disse dager kan det tyde på at noe ikke er helt som det skal være.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jonjul

Ok, takk for svar!  tips om hvordan jeg kan feilsøke??
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

Lunde

#3
 Vifta går om temperaturen i batteriene er over 30 grader og om elektronikken + motor krever det. Typisk er at elektronikken kjøles raskt ned og gir relativt korte økter på kjøleviftene. Batteriet derimot gir ofta lange økter grunnet større masse som skal kjøles.

Om viftene tilsynelatende går hele tiden ville jeg sjekket om kjølevannspumpa går.- Står det vil du få høy temperatur på batteri som gir en noe nær uendelig økt på kjøleviftene. Står pumpa vil også elektronikken og særlig motoren raskt gå veldig varm og gi redusert effekt..
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

OneMore

Heisan, jeg kan bekrefte kommentarene du har fått.
Hadde selv en slik luring nå nettop, sirkulasjonspumpa virket ikke.
Jeg byttet den, og vips ble jeg kvitt det problemet.

Det er det mest sannsynlige problemet, men ikke nødvendigvis.  :-*
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

jonjul

Skal sjekke om sirkulasjonspumpa går.. Men rart at vifta starter nesten med en gang etter oppstart, kansje en av termostatene som har hengt seg..
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

elektrolux

Nå er det ikke en termostat, men en temperatursensor, som gir signal om å starte viften.

Sirkulerer ikke vannet, vil batteriet lett holde temperaturen i lang tid.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jonjul

Hei,

Virker som vannet sirkulerer - varme i slanger og det kommer varme i vifta inne i kupe.

Er ikke kupe varme en del av samme sløyfe?
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

jonjul

#8
Noe som ikke stemmer her :( :(.

Fikk i dag feilmelding system failed - service reguired...

Den gule varsel lampa lyser konstant - men bilen går som normalt ???

Vifte går nå selv om jeg har slått av tenning og parkert bilen,,,,,,,,,,,,,,,,

Noe i Østfold som har diagnose apparat?? eller som tar på seg rep av disse bilene??
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

Caspar


Varmeapp. har ikke noe med vannet å gjøre, det er elektrisk
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

jonjul

#10
Ser ut for meg at vannet blir varmet opp elektrisk, eller??

Uansett, noen som har hatt samme utforing med sin bil?

ref:Noe som ikke stemmer her  .

Fikk i dag feilmelding system failed - service reguired...

Den gule varsel lampa lyser konstant - men bilen går som normalt

Vifte går nå selv om jeg har slått av tenning og parkert bilen,,,,,,,,,,,,,,,,

Noe i Østfold som har diagnose apparat?? eller som tar på seg rep av disse bilene??
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

Caspar


Glem varmeapp. det er ikke noe vann der, det fungerer som en elektrisk vifteovn.
Du har en feil i en tempføler et sted
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

jonjul

Det ante meg.. Da trenger jeg nok hjelp av et diagnose verktøy,,
Takk for tips!
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

OneMore

Kan du bekrefte at vannet sirkulerer i glykolbeholderen ?
Som du finner under luken der du fyller spylevæske.

One More
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

jonjul

Hei,

Da har jeg sjekket mer,,,

Fant ut at jeg hadde glemt å koble stikket til vannpunpe når jeg nylig byttet lader i bilen.

Vannnet sirulere nå, men.. har jeg klart å kjøre noe varmt?? ved kjøring uten sirkulasjon.

Selv etter at jeg har koblet og ser at vannet sikrulerer,, sliter jeg fremdeles med feilmelding og vifte som surrer og går konstant, selt etter at bilen har stanset.

Mistenker at det er en føler som gir feil data og starter "kjøle" prosess.

Noen som kan låne meg diagnose? eller har erfaringe med samme problem??
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA