Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Den store strømbløffen: For Better Days

Startet av daggad, torsdag 27. oktober 2011, klokken 23:44

« forrige - neste »

gbzdoc

Den første "billige" elbilen av den nye generasjonen er vel 2012 versjonen av iMiev med mindre batteri. Siden det gjerne er batteriet som drar opp prisen har jeg vesentlig mer tro på at Mitsubishi/PSA eller Nissan/Renault kommer med noe som får prisen ned enn noen andre. De har jo begge stor satsning nettopp på batterier for EV bruk.

Forøvrig burde iMiev mest sannsynlig kunne selges vesentlig billigere enn i dag, med mindre Nissan selger med tap. Begge bilene er bra, men det er liten tvil om at Leaf må være vesentlig dyrere å lage enn iMiev.

flux

Du glemte nye Toyota Rav 4 EV second-generation, med 50Kwh batteripakke og motor fra Tesla som skal komme i 2012.

http://pressroom.toyota.com/releases/toyota+tesla+build+rav4+ev+woodstock+ontario.htm

POSi411

Sitat fra: ovehei på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 13:06
Toyota Rav 4 EV second-generation, med 50Kwh batteripakke og motor fra Tesla som skal komme i 2012.
Litt mer om utviklingen og samarbeidet Toyota/Tesla her:
http://www.sae.org/mags/aei/10231
Morsomt at Japanerne kan lære litt av Amerikanerne også!

(Vi er visst litt OFF Topic her nå.....)
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: ovehei på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 13:06
Du glemte nye Toyota Rav 4 EV second-generation, med 50Kwh batteripakke og motor fra Tesla som skal komme i 2012.

http://pressroom.toyota.com/releases/toyota+tesla+build+rav4+ev+woodstock+ontario.htm

Til Norge?
Ikke det jeg har fått med meg.
St.Hanshaugen

Lunde

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

daggad

Ok, du får til kl 23 i kveld !

Om ikke vil jeg vurdere å oppsøke deg, tvinge deg inn i en 6,2 liters Chevrolet og kjøre meningsløst rundt til tanken er tom ! ;)
(tar bare en times tid da men..)



---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=62.465612,6.351004
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lunde

Haha om du skal få meg inn i den bilen må du ha med deg hjælp  ;)  Jeg liker ikke å bli arrestert på sånne saker (eller i en sånn sak for å være presis). Jeg kjøpte til og med strøm fra en bitte liten strømprodusent på sørlandet i mange år for at ingen skulle "ta" meg på kølkraft som forøvrig er en sannhet med svære modifikasjoner, men kraft fra to turbiner i en "bekk" på tilsammen et par hundre kilowatt i Rogaland var jeg garantert trygg. Kjøpte jo tross alt til hele huset, bilen brukte kun 10-15% av dette  ;D
Han måtte gi seg med salg til småkunder da Lyse stakk kjepper i hjula etter hva jeg husker...
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Hans Håvard Kvisle

Når sant skal sies er det en temmelig kjedelig Lundetest denne gangen. Stusslig.
St.Hanshaugen

Lunde

Ja litt trist at den ikke dekker mine primære behov, men det er jo slett ikke sikkert alle er så kravstore som meg?   ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Hans Håvard Kvisle

Beklager at den ble lagt ut uten mulighet til kommentarer. En liten inkurie får vi kalle det. Som nå er ordna opp i.
St.Hanshaugen

daggad

Veldig bra artikkel/test Lunde, tusen takk !
Synes det var spesielt bra at du tok "normale" mennesker inn i bilen og noterte deres mottagelse av den. Hadde også gledet meg til å lese dine erfaringer da de vanlige motorjournalistene stort sett bare sammenligner den mot brenselsbiler og snakker stort sett om rekkevidde og utslipp.

Jeg har for øvrig en bror som bor i Son og mener jeg kjenner igjen det bildet med båter i bakgrunnen fra sentrum der det er en åpen plass etter en trangt passasje mellom husene ?
Karen på jobben din var jo også en høydare. Jeg har en kone som er skeptisk som en isbjørn på vei til syden men håper så inderlig hun skal like den etterhvert.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

Takk for en morsom, bra og grundig test!

Sitat fra: daggad på fredag 21. oktober 2011, klokken 08:50
Jeg har en kone som er skeptisk som en isbjørn på vei til syden men håper så inderlig hun skal like den etterhvert.

Det høres ut som kona mi det! Regner med at fars sjefsavgjørelse likevel blir godtatt bare hun får kjørt seg noen mil. Akkurat nå er det bare hoderysting fra den kanten....

nyttblad

Nesten samtlige jeg snakker med av ikke elbil sjåfører kan ikke fatte at noen gidder å bruke nesten 300k på en bil når man kan få så mye fint for samme prisen av bensinbiler. Og at man med elbilen i tillegg må bytte hele batteripakka etter få år
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA