Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av Rilum, torsdag 27. oktober 2011, klokken 23:40

« forrige - neste »

Rilum

Hei,

Noen som vet status på denne? Står at den skal være på plass iløpetav 2011.

Var i Kongsberg igår og leita etter den, men tror den må bli plassert inne i parkeringsgarasjen som er stengt utenom senterets åpningstider.

Den skal også være med 2 ladepunkter  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Hans Håvard Kvisle

Tja, det er jeg som har skrevet i løpet av 2011. Det er da måneder igjen. Men jeg er heller ikke sikker på at den fristen holdes. Tar nå en runde til de forskjellige utbyggerne for å få en oppdatering. Kommer sakte men sikkert info på elbil.no.
St.Hanshaugen

Soloz

Noe nytt angående Kongsberg? Hva med Drammen og Hoksund?

sven erik

ja hva med noen av de kommer de opp  i hele tatt   send noen av de pengene til noen i vestfold som kan få noen opp  fort 

Rilum

Noen som vet noe mere her nå? ser i hurtigladerkartet at den "Forventes klar i august", og det er jo nå  ;D
Plassering ? tilgjenglig 24/7 eller bare i senterets åpningstid? betaling ?
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

TerjeG

Jeg aktualiserer denne linken. Ser at det er planlagt hurtiglader både på Kongsberg, i Hokksund og  i Drammen. Hvordan kan jeg vite om og evt når disse kommer?
Dette vil være avgjørende for om jeg kjøper elbil.

el-snorre

Hurtigladeren mellom Kongsberg og Drammen kommer i drift i høst. Denne uken åpner operatørene Grønn Kontakt formelt sin lader utenfor Drammen, inngående E18 fra Oslo ved Statoil. De øvrige kommer nok senere i høst.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Rilum

Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

mariowing

Håper den er klar til 12. oktober for da trenger jeg den. Miraklenes tid er vel ikke forbi enda?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Hans Håvard Kvisle

Siste nytt, dvs dagens nytt, er offisiell åpning 19.oktober. Det er vel sånn noenlunde 89% sikkert. Men det er ikke uvanlig at laderne kommer igang før ordføreren klipper snora.
St.Hanshaugen

Rilum

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 04. oktober 2012, klokken 16:19
Siste nytt, dvs dagens nytt, er offisiell åpning 19.oktober. Det er vel sånn noenlunde 89% sikkert. Men det er ikke uvanlig at laderne kommer igang før ordføreren klipper snora.

Var innom der og ladet på vanlig stikkontakt idag, så ikke noe spor av noe hurtiglader, men den blir kanskje plassert et annent sted? Ellers så ser det ut til å være bare med tilgjenlig strøm, så er jo godt mulig de klarer hele installasjonen på en dag.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Granheim

Kan ikke se at åpningen er annonsert, vet noen hvor hurtigladeren skal plasseres?
(burde vel strengt tatt være plassert allerede)
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Hans Håvard Kvisle

Oppgitt adresse fra Grønn Kontakt er:
Drammensveien 1, 3612 Kongsberg.

Jeg er ikke lommekjent på Kongsberg og veit ikke akkurat hva det betyr i koordinater, har stolt på googlemap. Men tar gjerne koordinater i WGS84-desimal fra dem som finner den.

For boksen må være på plass. Det sies at det kun ventes på endelig godkjenning fra ABB. Forhåpentligvis i løpet av oktober, seinest før offisiell åpning som nå er flytta til 7.november.

Jeg kan dessverre ikke gjøre annet enn å melde forsinkelser andre kommer med...
St.Hanshaugen

Granheim

Boksen er på plass på smart stasjonen rett på andre siden av hovedveien for parkeringsplassen på nedsiden av sykehuset, helt riktig adresse, Drammensveien 1. Den har to uttak, og seinest kl 21.50 i kveld var jeg innom og sjekket om det var kommet liv i den, men den var svart som natta.
:)

Granheim

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA