Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Jarv!s

Sitat fra: Orbit på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:10
Tid og sted finner du her

Takker! :)
Ser jeg er grådig sent ute, men kanskje jeg får ta meg en liten kjøretur! :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Hyperstress

Trykkfølsom betjening, med vibrasjon, føltes som er tilbakeskritt i forhold til berøringsfølsom skjerm, etter min mening. Det var en av tingene jeg reagerte negativt på. Smak og behag, men har ingenting med fremskritt å gjøre i alle fall :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

HalvorV

Kanskje smak og behag, men en tilbakemelding på input er fordelaktig med tanke på sikkerhet.
En bil med knapper kan du strengt tatt betjene uten å ta øyne bort fra veien, et Audi type touchdisplay blir i en mellomting mellom knapper og kun visuell tilbakemelding.
Mer tid med øyne på veien.. så enkelt.

Men for all del, det går kanskje å velge bort feedback?
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

AJ82

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:55
Trykkfølsom betjening, med vibrasjon, føltes som er tilbakeskritt i forhold til berøringsfølsom skjerm, etter min mening. Det var en av tingene jeg reagerte negativt på. Smak og behag, men har ingenting med fremskritt å gjøre i alle fall :)

Det er ikke vibrasjon i skjermen, det bare virker sånn. Ganske fiffig...

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

tuono

Høres veldig bra ut for en som synes berøringsfølsomme skjermer blir "daue" å betjene når man kjører. Ingen tilbakemelding/følelse i fingertuppene. Vi er skrudd sammen forskjellig, men for meg stjeler skjermer "blikktid" når man ikke får tilbakemelding til fingertuppene. Uansett kjøretøy.

SurSnasen

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:55

Du kan deaktivere den haptiske feedbacken, og velge å bruke skjermen som en ren berøringsskjerm :)

Svg1974

Sitat fra: hemi på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:03
Sitat fra: Jarv!s på onsdag 31. oktober 2018, klokken 13:25
Hei.
Noen som har oversikt over hvor bilen vil bli vist frem?

Jeg har ikke reservert meg for audi, men synes bilen ser både fin og stor ut. Skulle gjerne fått sett den.
Forstår at det kanskje ikke er ledige plasser, men jeg kan ringe forhandler og alltids høre om jeg får komme ! :)

bare møte i døra, du må nok gi fra deg en epost som betaling

Alternativt stille uten billett. Spør hva som egentlig skjer her, og si at du skal levere bilen din på service...

pberg

Var også på Forus i går, og sitter med inntrykket at bilen er større utenpå enn inni, men den er adskillig større inni enn I-pace.

Etter å ha sittet i etron gikk jeg bort til en ny A6 som stod der, og det var langt bedre plass i baksetet på etron. De virtuelle speilene likte jeg ikke spesielt, skjermene var små, og stod langt nede. Gode seter både foran og bak og god takhøyde (Jeg er 184).

Bagasjerommet kunne godt hatt både bedre plass og lavere lasteterskel. Virket nesten som det manglet å kunne brette ned nederste delen til en liten lem. Ganske skrå hekk reduserer også plassen i bagasjerommet.

Midtsetet bak var hardt, og ikke noe for voksne. Målte avstanden mellom setebeltefestene bak til å være 2cm mer enn min gamle 5-serie BMW.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

zbk

Intrykket etter visning er at det er en solid sammenskrudd, greit stor og litt kjedelig bil. Ikke så kjedelig at den er uaktuell, men det blir en ekstra tur for å prøvekjøre Tesla igjen.

De virtuelle speilene var kule, men er nok ikke så langt oppe på "må ha"-lista mi at de ikke vil stå i fare for å bli kuttet om det kommer til et prisspørsmål.

Stort nok bagasjerom for meg og stor nok plass ellers. Pluss for å levere med 11kW transportabel lader! Denne var relativt stor, men ikke så tung som den så ut.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

fantonsen

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 31. oktober 2018, klokken 13:25
Hei.
Noen som har oversikt over hvor bilen vil bli vist frem?

Jeg har ikke reservert meg for audi, men synes bilen ser både fin og stor ut. Skulle gjerne fått sett den.
Forstår at det kanskje ikke er ledige plasser, men jeg kan ringe forhandler og alltids høre om jeg får komme ! :)

Hvis du holder til på vestlandet, så kan du se bilen på bilmessen på Sotra utenfor Bergen til helgen:
https://www.facebook.com/bilmessen
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

ebbrey

Fornøyd med bilen så langt. Gikk akkurat langt nok bakover med setet for min del.
Frunken var en vits.
Lydanlegget sparket bra unna.
Setene var gode..
Men lukter litt at denne bilen kommer til å ha et større forbruk enn TMS med sine 250kg ekstra. Får se om 3 uker nå.
Hørte det ble sagt at det kommer biler for prøvekjøring i starten av desember.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Crown

Sitat fra: ebbrey på mandag 05. november 2018, klokken 20:14
Men lukter litt at denne bilen kommer til å ha et større forbruk enn TMS med sine 250kg ekstra. Får se om 3 uker nå.

Det er helt selvsagt at e-tron kommer til å ha høyere forbruk enn TMS, det er ikke noe å lure på en gang, men det er ikke pga vekten, men karosseriformen. Det er jo TMX den må sammenlignes mot.

Se bare Ioniq vs I3, Ioniq bruker tildels mye mindre (i fart) selv om I3 er lettere og mindre.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

turfsurf

Så bilen i dag. Liker ikke oppsettet med tre skjermer noe særlig. Men skjønner ikke de som klager på bagasjerommet. God plass der, selv om det ikke er Tesla digert. Større enn A6 grunnet høyden. Flere fra Audi som påstod mye over 40 mil rekkevidde. Bra i så fall. Spurte om leveringsdyktighet, virker som om de satser skikkelig. I så fall kommer nok etron til å selge mere enn resten av Audiene tilsammen neste år:)

Knall bil rett og slett, men for liten og for lite selvkjøring for oss.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ebbrey på mandag 05. november 2018, klokken 20:14
Fornøyd med bilen så langt. Gikk akkurat langt nok bakover med setet for min del.
Frunken var en vits.
Lydanlegget sparket bra unna.
Setene var gode..
Hørte det ble sagt at det kommer biler for prøvekjøring i starten av desember.

Det verste er at Audi's ingeniører sier at vekt ikke betyr noe særlig siden en tar tilbake energien ved regenerering ved oppbremsing. Tror ikke de ingeniørene har drevet med sykling, for å si det sånn. Kjører du fra Oslo til Dovre er det ikke mye regenerering... Da er det som å frakte 500 bokser med øl uten å frakte noe (250kg ekstra)...klart det har noe å si på rekkevidden... Men jeg er faktisk villig til å ofre rekkevidde hvis det betyr økt kvalitet og lydisolering...men hvis de klasker på med stål unødvendig i den tro det ikke påvirker rekkevidde så bør de be om pengene igjen fra ingeniørhøgskolen...
Tesla Model Y                         2021-

ebbrey

Har trua på at bilen er bedre støy isolert enn hva jeg var vant med. Og regen? Nei da har du jo i utgangspunktet kastet rekkevidde allerede hvis du ikke kjører en rute som ned pines Peak. Er hvertfall ikke vant med å bruke mye regen på daglig kjøring. Kun i avkjøringsfeltet.

7 km ekstra rekkevidde skal de reklamere for ved valg av kameraspeil..
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA