8 ball says: Prisene kommer i morgen.

Startet av Lassiiboiii, torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:10

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 28. oktober 2018, klokken 20:37
359 + vinterhjul for First Edition?
Tror dessverre det er for lavt, men håper du har rett.  Frykter at det blir 379 + frakt og levering + vinterhjul.

hELgenen

Blir spennende. Uten app og hengerfeste så bør den bli billigere enn 120Ah i3. Om ikke går jeg nok for en ny i3, som forøvrig dekker mitt behov helt greit. Med hengerfeste og app stiller saken seg i nytt lys.

Mr Oizo

Jeg tror du har mer rett. Ut fra prisene i Korea kan man si Niro er Kona + 5%. Kona er 350 ser jeg med alle options. Da er man fort på minst 370. Pris og leveringstid sett opp mot konkurrenter blir viktige aspekter her, men uansett hva så får de jo uansett solgt alle biler de klarer å skaffe. Om prisen blir 450 (noe den helt sikkert ikke blir) så ville de solgt like mange siden leveringssituasjonen er dårlig om dagen. Bare se på Kona, 17 stk registrert denne måned pr 27. oktober.

Zuexi

Pris på FE er en ting, men blir spennende å se om de slipper prisen på "spekk din egen e-Niro".
Nissan brukte vel ca. 2,5-3 mnd mellom lansering av pris på LE og de øvrige modellene.

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på søndag 28. oktober 2018, klokken 21:26
Pris på FE er en ting, men blir spennende å se om de slipper prisen på "spekk din egen e-Niro".
Nissan brukte vel ca. 2,5-3 mnd mellom lansering av pris på LE og de øvrige modellene.
Det tror jeg de må, for det er tross alt bare 1000 FE. Det vil være ekstremt dårlig kundebehandling overfor de øvrige 5000 om de ikke skal få vite hva bilen deres vil koste. Nissan solgte vel 6-7000 Launch edition, så situasjonen er ikke helt sammenliknbar.

Morten Christiansen

Sitat fra: lirekassa på søndag 28. oktober 2018, klokken 20:36
Men gjelder det i særlig grad nå da? Prisen er vel rimelig satt vil jeg anta...

Prisen på bil regner jeg med er satt, innbytte bil og ekstrautstyr kan det kanskje skille noe på? Bilbutikken kan ikke si at det ikke spiller noen rolle, siden de får solgt bilen likevel, siden bilen kommer med meg.

Elbilensrekkevidde

At e-Niro blir litt dyrere enn Hyundai Kona kav jo leve med

Enlace

Forstår ikke at Kia kan prise den høyere enn kr. 365 000 for toppmodell, vinterdekk utenom. Vi som kunder må være klar over at i 2019 og 2020 kommer WW med et meget godt alternativt som vil bli solgt for i underkant av kr. 350 000 ferdig spekket. Det kommer en rekke nye modeller på markedet fra produsenter som har lovet å levere.

Se prisutviklingen på "trillingene" som har gått ned over kr. 100 000 siden de ble introdusert, det er en nedgang på ca. 35%.

Hvem vil kjøpe en Kia Niro E i 2019 for for kr. 365 000 eller høyere når markedet begynner å bli mettet i 2020? Ser for meg et godt fossilt verditap på bilen.

Har plass 171x på listen, men det ser ut til at jeg tar tilbake innskuddet og beholder Ampera E bilen som er en utmerket plastikkbil med gode app løsninger som gir meg fleksibilitet. Fint å sette på varmen, sjekke lading, dekktrykk og annet fra sofaen!

navyelsen

Sitat fra: Enlace på mandag 29. oktober 2018, klokken 07:42
Forstår ikke at Kia kan prise den høyere enn kr. 365 000 for toppmodell, vinterdekk utenom. Vi som kunder må være klar over at i 2019 og 2020 kommer WW med et meget godt alternativt som vil bli solgt for i underkant av kr. 350 000 ferdig spekket. Det kommer en rekke nye modeller på markedet fra produsenter som har lovet å levere.

Men husk på det  store stygge skattetrollet!
Ingen vet hvor lenge elbiler er untatt mva og andre avgifter. Vi risikerer i værste fall at elbiler øker minst 100.000 i pris over natta dersom avgifter legges til i 2020. Merk at dette blir ren spekulasjon, men akkurat nå virker det som hele elbilmarkedet består av spekulering...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Jeg blir veldig overrasket om First Edition kommer noe særlig under 400k med vinterdekk.

Det var en på visningen i går som mente den måtte være billigere enn Kona for å være salgbar, men da var selgeren kjapt ute og protesterte, og kontret med at Kona var en mye mindre bil, på samme størrelse som Kia sin Stonic. Tipper fort selgeren vet faktisk pris og derfor var kjapt ute med protestene.

Ellers hva VW angår, så tar de nå allerede 350k for lille e-Golf. Basert på hva jeg så i går så er e-Niroen mye større inni (overraskende god plass i baksetet) og har også større bagasjerom enn e-Golf.

Joltus

Tror ikke selgere eller noen vet noe som helst.

Han på bos i går sa at kia hadde slutta å si noe som helst til noen fordi det alltid var en selger eller en sjef rundt om som ikke klarte holde kjeft. På ting som kanskje kom osv. Og da ble det bare trøbbel. Så nå kom ingen info til noen før ting var bekreftet fra fabrikk

ProsjektX

Skal jeg gjette er prisen 335.000..

1. Det er den franske nettoprisen for 64kWh premium versjon, som har vært kjent siden Paris messa
2. det er 10k mer enn Kona, som også reflekteres i Sør Korea

Værre er det ikke...! Og som andre sier, å prise denne inn i f.eks Model 3 segmentet (medium range), og andre biler som kommer nå snart, så kan de ikke lansere for noe mer enn dette..
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Cral

Sitat fra: ProsjektX på mandag 29. oktober 2018, klokken 09:44
Skal jeg gjette er prisen 335.000..

1. Det er den franske nettoprisen for 64kWh premium versjon, som har vært kjent siden Paris messa
2. det er 10k mer enn Kona, som også reflekteres i Sør Korea

Værre er det ikke...! Og som andre sier, å prise denne inn i f.eks Model 3 segmentet (medium range), og andre biler som kommer nå snart, så kan de ikke lansere for noe mer enn dette..

Men Niro FL er fult utstyrt, og fult utstyr koster ikke Kona 325... 

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Tilsvarende utstyrt som e-Niro FE så kommer Kona på 350k + vinterhjul, 325k er startprisen...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA