Hovedmeny

27.10 - da skjer det endelig!

Startet av Bjoris, mandag 22. oktober 2018, klokken 07:40

« forrige - neste »

zbk

Demobiler i september. ~100 biler i januar.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Joltus

Magsell

navyelsen

Sitat fra: Joltus på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:35
Det var ikke akkurat røverpris....

Jo det var akkurat det det var. Men det er Kia som er røveren i dette tilfellet
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

aasen90

Høy pris og dårlig levering.
Venter på at kona kommer, så selger jeg den å kjøper meg en tesla.

xyzzy

Sitat fra: tugit på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:34
Helt horribelt!!  :-1:

Med tanke på at Kona selges for godt over 400 - og det er en mindre bil, med litt mindre utstyr - er dette en god pris. Om produsentene begynner å tjene penger på bilene istedenfor å selge med tap, gir det både et incentiv til å produsere mer og dermed større serier - og dermed få ned køene.

Riktig pris er den som får solgt de ca 2000 bilene de regner med til en høyest mulig sum. Ingen grunn til å gi bort penger til flippere.

Joltus

Ja ble da litt skuffet over den

Er det pluss vinterdekk og? Med hengerfeste vil jo denne bikke veil 410k.... Pluss metallic og evt soltak........

torlie

kun 2000 biler i 2019? Håpløst!

Løgn og fanteri fra selgere som hevdet det muligens ble 1000 biler levert ganske kjapt.

Pris som forventet, helt ok. Blir da kr 400000,- inkl vinterhjul fort vekk. Forholdsvis stivt.

Hengerfeste koster nok en del når det blir klart utover denne prisen.

Leveringstakten er mest skuffende her.

:-1:

Hadde i utgangspunktet håpet på ca kr 375.000,- inkl alt + evt tilhengerfeste. Blir altså fort nesten 40 lapper over dette.

Med mitt kønummer over 3000,- bestiller jeg nok bilen uansett, og kan håpe på bil til sommer/høst da nåværende leasing går ut.

Om det blir flipp eller behold får jeg se når det nærmer seg.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Mr Oizo

410 med levering, metallic, soltak og vinterhjul da. 2000 biler i hele 2019, ingen app eller krok.
Kan nesten ikke bli annet enn skuffet, for de fleste er denne bilen langt unna enda.

lirekassa

Hmmmm, da ble i hvert fall jeg svært usikker. Tror det blir flipping og kjøp av brukt fossilbil fram til M3 kommer når de nå legger seg så tett opp mot hverandre i pris.

Joltus

Akkurat nå er vel rekkevidden omtrent eneste grunn til å satse på denne.

navyelsen

Høy pris og uavklart ang. hengerfeste. Svært skuffet!

Denne blir nok tatt ut og flippet på finn.no mens jeg heller venter på Leaf 60.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

xyzzy

Sitat fra: lirekassa på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:39
Hmmmm, da ble i hvert fall jeg svært usikker. Tror det blir flipping og kjøp av brukt fossilbil fram til M3 kommer når de nå legger seg så tett opp mot hverandre i pris.

Hvis du kan flippe - altså kjøpe og selge videre til andre med god fortjeneste - er det jo ikke en for høy pris akkurat? Med en lav pris er vel den eneste forskjellen at du hadde tjent en god del mer.

Bedre at pengene går til produsenten av elbilen.

xyzzy

Sitat fra: navyelsen på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:41
Høy pris og uavklart ang. hengerfeste. Svært skuffet!

Denne blir nok tatt ut og flippet på finn.no mens jeg heller venter på Leaf 60.

Det er ikke for høy pris hvis du kan flippe den.

Magsell

Veldig skuffende antall mtp. det forhandlere har hintet om tidligere. Jeg fikk opplyst 6000 i 2019, noe som skulle tilsi at jeg da kunne få en bil på høsten. Med nummer 5000ish, må jeg jo vente til langt ut i 2020. Det var mildt sagt skuffende..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA