Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 15:10

« forrige - neste »

Radiobil1

Bil som kombinerer elektromotor og brenselcelle - interessant. Sjekk den ut.
http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/how-fcx-works.aspx

Rekkevidde på nesten 40 mil!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Lars C. Krogenæs

Det er sløsing med energi å utvikle hydrogen(løsninger). Synd de ikke utvikler rene elbiler.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Radiobil1

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2011, klokken 14:50
Det er sløsing med energi å utvikle hydrogen(løsninger). Synd de ikke utvikler rene elbiler.

Lars
Hva mener du med det, forklar?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

jkirkebo

Sitat fra: Radiv på søndag 16. oktober 2011, klokken 18:34
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2011, klokken 14:50
Det er sløsing med energi å utvikle hydrogen(løsninger). Synd de ikke utvikler rene elbiler.

Lars
Hva mener du med det, forklar?

For å drive en hydrogenbil med elektrisitet kreves det mellom 3 og 4 ganger så mye energi som en batteri-elbil vil bruke. Det er store tap i alle ledd av kjeden (elektrolyse,komprimering,transport og fuel cell).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA