Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Han har åpenbart det, men er litt flau (Thinkere blir det) så han prøver å dra en dårlig forklaring om at kenmyh bruker samme maskin som han.
Hvis dere møter han i en Leaf får dere kalle han Kenneth...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Go-carter

Som nevnt,  så glemte kenmyh å logge av min bruker før han spredte sin glede :-)

Jeg har fremdeles kun think, men er litt misunnelig :-)

Edit: hahaha :-P
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

daggad

Sitat fra: Go-carter på onsdag 08. februar 2012, klokken 13:21
Som nevnt,  så glemte kenmyh å logge av min bruker før han spredte sin glede :-)

Jeg har fremdeles kun think, men er litt misunnelig :-)

Edit: hahaha :-P
Ha ha skjønner...da trekker jeg tilbake gratulasjonene og gir de til kenmyh istedet !!  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Jærbu

Fikk endelig min hvite leaf på fredag, 2 dager etter bestilling. Meget godt fornøyd sålangt, den er til og med bedre enn '94 mondeoen jeg hadde som pendlerbil før.

Tenkte å bruke det første innlegget her på et dumt spørsmål: hvis man vil avbryte en lading, er det bare å trekke ut kontakten eller er det noen knapper man bør trykke på først?

Joachim

Grattis. Det var rask levering :)
Jeg trekker ut kontakten fra bilen, så veggen. Omvendt når jeg setter den til lading. Om det er viktig vet jeg ikke, men da simulerer jeg på en måte et fastmontert ladepunkt...

Jærbu

Takker, er fornøyd med den leveringstiden ja  :)

jkirkebo

Sitat fra: Joachim på onsdag 08. februar 2012, klokken 19:13
Grattis. Det var rask levering :)
Jeg trekker ut kontakten fra bilen, så veggen. Omvendt når jeg setter den til lading. Om det er viktig vet jeg ikke, men da simulerer jeg på en måte et fastmontert ladepunkt...

Ja, det er viktig. Når du trykker på løseknappen på J1772-pluggen så stopper laderen i bilen før du klarer å dra ut pluggen. Drar du derimot ut pluggen i veggen først vil det gå strøm gjennom pluggen når den dras ut (så lenge lading pågår) og det vil oppstå gnister som på sikt vil svekke støpselet. Det blir som om du drar ut støvsugeren mens den går for fullt. Prøv det, så vil du i et noe mørklagt rom se en kraftig gnist.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

el-snorre

Basert  antallet leverte elbilmapper til Nissans samarbeidspartner bør det nå ha kommet 1100 Leaf til Norge. Ventetiden bør dermed for mange nå være kort. Men siden bilene stal ha siste understellsbehandling tar det jo litt tid...

Husk å meld dere inn i Elbilforeningen dere som har køpt/kjøper Leaf. Første år gratis mot å benytte innmeldingsskjemaet, eller enda enklere sende infoen på epost til elbil@elbil.no.

Medlem på forumet gir ikke automatisk medlemskap
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

daggad

Dette gjorde jeg for lenge siden Snorre, men får man ikke noe bevis i posten eller lignende. Jeg hørte aldri noe mer fra dere.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

kenmyh

Ting er ikke så lett bestandig, og detta med å logge på riktig bruker er en av de tingene, hehe.. I hvertfall når man er megatrøtt om morran!

Men for å komme til saken, nå har jeg passert 123 km! Måtte ta bilde av det, hehe! Og jeg er så langt kjempefornøyd med bilen! :D Den går som ei klokka, og funker kjempe bra! Angrer ikke et sekund!  ;D Men jeg må nok ut med fossilen også en dag, prøve og spinne fra meg litt, mens det enda er snø ::)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

el-snorre

Vi sender ut medlemsinfo  3-5 ganger i året i posten. senest nå i slutten av januar, neste er i slutten av mars. Om man ikke har fått det, sende en epost til oss slik at vi får sjekket det.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Soloz

Sitat fra: Jærbu på onsdag 08. februar 2012, klokken 19:09
Fikk endelig min hvite leaf på fredag, 2 dager etter bestilling. Meget godt fornøyd sålangt, den er til og med bedre enn '94 mondeoen jeg hadde som pendlerbil før.

Tenkte å bruke det første innlegget her på et dumt spørsmål: hvis man vil avbryte en lading, er det bare å trekke ut kontakten eller er det noen knapper man bør trykke på først?

2 dager? Jeg venter fortsatt på min som ble bestilt 14 september i fjor.

Hamar

Hei Soloz.

Vi har nok valgt feil farge....

Vi bestilte 11.11.11 og får bilen først 9. mars....
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

kjekk

Ventet i ca en måned her.  5. jan til 7 feb.  Lønner seg ikke å være kresen på farge, jeg fikk en noens kone ikke ville ha.

Leaffen

Ja. Da var min i drift. 14 dagers leveringstid (kunne ikke velge farge).
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA