Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

oymo

Sitat fra: kenmyh på onsdag 11. januar 2012, klokken 13:07
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 06. januar 2012, klokken 13:19
Når bestilte du da Kenmyh?
Jeg skrev kontrakt 1 desember, og bilen kommer trolig til Drammen 1 februar, og må deretter vente på klargjøring. Bestilte på Økern.

jeg bestilte i månedskiftet august/september.. så er på tide at den kommer snart :p det var visst noe med den svarte pakken som gjorde at man ikke fikk bilen så tidlig, var i hvertfall det jeg fikk høre

Det var den samme historien jeg fikk høre da jeg bestilte min svarte her i Bergen. Opprinnelig fikk jeg leveringstid 10 februar, men i morgen kl 16.00 er den min. Lov å håpe på litt tidligere levering for deg også kanskje kenmyh...?

-oymo
Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

Thomas Parsli

Jeg tror Norge fikk biler på en båt tidligere enn forventet.
Vi får vår bil to uker tidligere enn "senest-datoen", men den står allerede i Drammen og venter på klargjøring...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Strandbu

Da var endelig dagen kommet !! ;D

Fra først å ha fått beskjed ved bestilling i oktober at levering var ca mars, har jeg nå endelig trillet ut med ny Sølv Leaf.

Nå er det bare å vente til arbeidstiden er over slik at jeg kan *kruuuse* rundt med smil rundt munnen.
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

daggad

Gratulerer Strandbu !!  :D

Selv er det høytid hver eneste gang jeg setter meg inn i Leafen selv etter snart 2 månder.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

bno

Da har jeg fått informasjon om at Sølv Leafen er ankommet Sandnes. Levering mellom 20 - 30 jan.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kenmyh

Sitat fra: oymo på onsdag 11. januar 2012, klokken 13:12
Sitat fra: kenmyh på onsdag 11. januar 2012, klokken 13:07
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 06. januar 2012, klokken 13:19
Når bestilte du da Kenmyh?
Jeg skrev kontrakt 1 desember, og bilen kommer trolig til Drammen 1 februar, og må deretter vente på klargjøring. Bestilte på Økern.

jeg bestilte i månedskiftet august/september.. så er på tide at den kommer snart :p det var visst noe med den svarte pakken som gjorde at man ikke fikk bilen så tidlig, var i hvertfall det jeg fikk høre

Det var den samme historien jeg fikk høre da jeg bestilte min svarte her i Bergen. Opprinnelig fikk jeg leveringstid 10 februar, men i morgen kl 16.00 er den min. Lov å håpe på litt tidligere levering for deg også kanskje kenmyh...?

-oymo


Ja, jeg håper jeg får min noen dager tidligere enn først forventet. hadde vært kjempe morsomt! :)

og gratulerer med ny bil da!
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

LarsE

Da var det endelig fre'dan og ny bil er hentet hos Ålgårds Auto!!!  :)

Har vel aldri lest så mye på nettet om nybilen som denne gangen (sier vel litt om hvor usikkert jeg er på batteribil). Skjønte jo kjapt at rekkevidde på 176 km var optimistisk. Det blir litt som når spesifikasjonen for fossilbil antyder 0.75 l/mil og du aldri klarer bedre enn 0.82 l/mil - bortsett fra at i elbil sammenheng så er rekkevidden nærmere 1/2-parten av oppgitt og kanskje bare 100 km på denne tiden av året i hvertfall  :o        Beundrer de som klarer å kjøre rundt i timesvis med 10 grader i kupeen og ruter som dugger så en knapt klaree å skimte bilen foran - jeg blir vel omvendt etterhvert  ;D

Samma det!!! Fantastisk å kjøre rundt i stille bil, A/C innkoblet og 20 grader i en duggfri kupe  ;D
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

bno

Grattis LarsE.
Her noenlunde samme oppfatning. Ser nå virkelig frem til å hente min også, kanskje neste uke ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TimeBandit

Sitat fra: daggad på onsdag 11. januar 2012, klokken 14:47
Gratulerer Strandbu !!  :D

Selv er det høytid hver eneste gang jeg setter meg inn i Leafen selv etter snart 2 månder.. ;)

Sånn har jeg det også. Alt stemmer. Det føles bare helt riktig å plugge inn kabelen etter å ha kjørt inn i garasjen, akkurat som jeg gjør med telefonen når jeg legger meg :-)

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Strandbu

Gratulere LarsE.
Begynner endelig etter 2 dager å tenke på andre ting enn bilen. Ser at jeg trenger endel mer dager/uker til å bli økonomisk i kjørestilen. Den tar jo av så ei kula og jeg klarer ikke la være, verken å trykke på pedalen eller å smile :-)
Liker også å ha komforten med varme så 8-10 mil rekner jeg som limit foreløpig, men har ikke testet helt siden "hun" stadig er ute på test turer med venner.
Nå er det helg og 8 timer mer om dagen til testing... Så fornøyd, bare synd det ikke er hurtiglader her på Strandalandet.
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

LarsE

Sitat fra: Strandbu på fredag 13. januar 2012, klokken 23:51
Nå er det helg og 8 timer mer om dagen til testing... Så fornøyd, bare synd det ikke er hurtiglader her på Strandalandet.

Takk Strandbu
Vi hadde jo en prat ved hurtigladeren til Ålgårds Auto mens en Leaf taxi stresset med å få laderen til å fungere. Du fikk vel "full tank" rett nedi gaten på Lyse sin hurtiglader?

Håper dere får en hurtiglader på Standalandet snart - jeg håper det snart kommer en i Stavanger kommune. Egentlig utrolig at Sandnes har 3 stykker og Randaberg 1, mens det ikke finnes en eneste i Stavanger. Men det dukker vel opp en på Åsen i løpet av året.
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

bno

Fikk mail  der jeg ble bedt om å registrere meg på You&Nissan samt chassis nr. til bilen. Jeg  registrerte meg men fikk ikke opp noe melding eller felt der jeg måtte oppgi chassis nr. Går ut fra at dette skjer i en fase 2 av prosessen antar jeg. Stemmer det at det er slik det forholder seg
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

daggad

Sitat fra: bno på mandag 16. januar 2012, klokken 22:00
Fikk mail  der jeg ble bedt om å registrere meg på You&Nissan samt chassis nr. til bilen. Jeg  registrerte meg men fikk ikke opp noe melding eller felt der jeg måtte oppgi chassis nr. Går ut fra at dette skjer i en fase 2 av prosessen antar jeg. Stemmer det at det er slik det forholder seg
Det er korrekt bno. De ordner resten under klargjøringen og legger inn ditt brukernavn og passord i bilen. Da får du kontakt. :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

bno

#133
Daggad
Takk skal du ha  ;D Nå ser jeg frem til å få bilen begynner å merke at det nærmer seg  :D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

El-vis

Satt i min fine bil på vei hjem og reflekterte over at jeg i løpet av få dager har observert en blå, en hvit og en sølv passere forbi her i Oslo. Stopper for rødt, noterer i sidesynet de noe spesielle frrontlyktene som glir opp ved siden av. Og der står vi, to blå side om side!   :) Vi hilser selvsagt. En fotgjengerpappa med sønn legger merke til oss og peker.   ;D
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA