Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

BE

Gratulerer med ny bil!

Jeg ser du har vært innom "min" lokale hurtiglader på Randaberg på vei hjem, jeg regner med at det var for å teste og ikke fordi det var nødvendig?  Eller kjørte du til Åkrehamn om Mortavika-Arsvågen?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Aspiranten

Gratulerer ja.

Så forresten en Leaf kjøre ferga mot Haugesund på søndag. 13:00 avgangen ca.

Var det noen her inne?
Nissan Leaf

Stigzy

Jeg mistet mekjarvik-skudenes ferga, så måtte kjøre mortavika-arsvågen i stedet. Tok ingen sjangs når det gjaldt rekkevidden, så ladet den til 100% :-) Hadde 19km igjen når jeg var hjemme. Hadde kun varme i rattet og i setet. Å gå fra en 1994 model golf til 2012 Nissan Leaf er litt av en overgang :-)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

dragmore

Da var Datsun Leif nr 16 i Kristiansand på veien! Til tross for grusomt føre, møkkaskittent og 99% luftfuktighet så er jeg fornøyd med kjøpet og bilens evne til å tilfredstille meg ;)
Solgt(Nissan Leaf 2012
Solgt(Tesla Model S 85D 2015)
Venter i spenning på : Tesla Model 3: Kansellert
Tesla Model S75D - (med FSD) ;)

snurre100

Var innom BNH Ski i dag.Levering 08.02.2012.Skrev kontrakt i august..
Venter på Kia E Niro

Quisten

....og jeg får min i morra kl 12.30 i Kristiansand....

Gleder meg...
Kristiansand. Fikk levert min Sorte Nissan Leaf den 9. Desember.

ovev

Da står Elove og lader etter å ha blitt kjørt hjem av sin eier.  ;D  Ble hentet i Åsane i ettermiddag og kjørt til Leirvik på Stord, en strekning på 73km. Startet ut med 152km på GOM og endte opp med 45. Lett blanding av Eco og D, og litt bruk av varmeapparat innimellom spesielt siste del av turen. Regn og vind og +2. Litt lekekjøring i D med varmeapparat på auto etterpå og ble kjørt ned til low battery warning med GOM på 11km. Carwings viste 9% igjen. Kjørte vel totalt 100km. Fornøyd med det til å være første tur og ikke akkurat noe sparekjøring.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Aspiranten på mandag 05. desember 2011, klokken 22:18
Gratulerer ja.

Så forresten en Leaf kjøre ferga mot Haugesund på søndag. 13:00 avgangen ca.

Var det noen her inne?

Kan stemme med meg det.

Blip

Quisten: Skal du også hente en rød?

Lagt til fra min fantastiske mobiltelefon!

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Quisten

Hei Blip,

Min er sort! Kan nesten ikke vente med å bli ferdig på jobb....
Kristiansand. Fikk levert min Sorte Nissan Leaf den 9. Desember.

Aspiranten

Da står Leafen i Molde  ;D Det ble vanskeligere å få tak i dekk enn det vi ble forespeilet per epost fra butikken vår her oppe, så den må foreløpig stå i sentrum over helga i påvente av vinterdekk...  ::)

Vår hadde skitne merker etter lastebilsjåførpølselabber på interiøret inne, så det blir frem med våtsuger og kjemikalier i neste uke.
Nissan Leaf

Joachim

Fikk min hvite leaf fra BNH Rud igår. 2 uker før forespeilet dato og har allerede trlllet rundt 14 mil i nærområdet. Bilen hadde knapt gått 10km før jeg fikk en maken Leaf opp på siden av meg på E-18 ved Sandvika som tutet og hilste.
Trengte ikke å skrive under på skrivet, men jeg måtte signere et annet skriv som sa at jeg ikke ville signere skrivet.... Hehe

Jeg er stort sett grisefornøyd bortsett fra de litt upraktiske løsningene som lyst stoffinteriør og blanke plastpaneler som blir ripete bare man ser stygt på dem. Dette har jeg jo strengt tatt visst om hele tiden.

Positiv overraskelse var den sømløse blåtannoverføringen av wimp - med tekst i display og rattkontroll! Den talestyrte delen med telefonbok trenger litt mer arbeid. Håper det blir oppdateringer underveis.

Stor stas, som sagt. Nå er det dags for å sette seg inn i detaljene, og fordøye inntrykkene :-)

MrMagu

Sitat fra: Joachim på lørdag 10. desember 2011, klokken 00:44Bilen hadde knapt gått 10km før jeg fikk en maken Leaf opp på siden av meg på E-18 ved Sandvika som tutet og hilste.

Det var nok meg :-). Vakker var den!

Quisten

Leaf'en har nå tatt meg over 200km. Fått prøvd hurtiglader og hjemmelader. Kjempefornøyd! Ungene koser seg, selv om jeg syntes det var i meste laget skummelt når rekkevidden viste 8 km i det jeg satte den i garasjen....

Bilen var nesten for varm da vi skulle ut på shopping idag!
Kristiansand. Fikk levert min Sorte Nissan Leaf den 9. Desember.

Blip

Sitat fra: Quisten på lørdag 10. desember 2011, klokken 16:02
Leaf'en har nå tatt meg over 200km. Fått prøvd hurtiglader og hjemmelader. Kjempefornøyd! Ungene koser seg, selv om jeg syntes det var i meste laget skummelt når rekkevidden viste 8 km i det jeg satte den i garasjen....

Bilen var nesten for varm da vi skulle ut på shopping idag!

Grattis! Bare av rein nysgjerrighet: Hvor mange dager i forveien fikk du beskjed om leveringsdato? Jeg har fått beskjed om "midten av desember", men venter i fremdeles på den "endelige" leveringsdatoen.

NB: Du bør kanskje endre signaturen din fra "får levert ..." til "fikk levert ..."  ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA